کد خبر: ۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
امروز و برای چهارمین بار رئیس جمهور برای دفاع از چهارمین وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم به مجلس می رود تا بتواند نظر بهارستان نشینان را جهت رای اعتماد جلب کند تا وزارت علوم چهار قفله نشود! طی روزهای گذشته اخبار متفاوتی از دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم به گوش رسید و اخبار حکایت از آن دارد که برخی نمایندگان با سوابق سیاسی دانش مشکل دارند و چه بسا ممکن است این امر باعث نادیده گرفتن سوابق علمی و مدیریتی وی شود. در شرایطی که عدهای کارنامه وی را به دلیل فعالیتهای سیاسی در سال 78 چندان قابل قبول ندانسته و بر این باورند که چهارمین گزینه دولت هم موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نخواهد شد اما عدهای دیگر از نمایندگان بر این عقیدهاند که گرایشات سیاسی نمایندگان نباید ملاک عمل آنها در دادن رای اعتماد به وزیر پیشنهادی باشد بلکه نمایندگان باید صلاحیت علمی و مدیریتی وزیر پیشنهادی را مدنظر قرار دهند. در همین حال گفته می شد که با توجه به سوابق سیاسی چهارمین وزیر پیشنهادی دو فراکسیون سیاسی مجلس در تماسی با معاون اول رئیس جمهور درخواست کرده اند که دولت فرد دیگری را جایگزین ایشان کند.
همچنين احمد توکلی نیز طی روزهای گذشته در نامه ای به رئیس جمهور نوشته بود  که دولت انتخابی بدون شک و شبهه داشته باشد که یادآور حوادث تلخ گذشته نبوده و با این رویکرد اختلاف بین دولت و مجلس نیز به وجود نیايد که این کشمکش نه به نفع دولت است و نه به نفع مجلس. از طرفی عبدالکریم حسینزاده- از نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی- میگوید: «حاشیهسازیها درباره وزیر پیشنهادی مبتنی بر اطلاعاتی است که به صورت محرمانه در اختیار برخی نمایندگان مجلس قرار گرفته و متاسفانه ریشه مخالفتها با تمام وزرای پیشنهادی و حتی استیضاح وزیر نیز در برخی هماهنگیها و مسایلی است که بیرون از مجلس مدیریت میشود.»  از طرفی این روزها در راهروهای مجلس فیلمی از اتفاقات سال 78 و 88 دست به دست می چرخد تا این گمانه زنی را به وجود آورد که عده ای سخت در تلاش اند تا آشتیانی تکیه بر جایگاه فرجی دانا نزند. در عین حال وزیر پیشنهادی علوم نیز بیکار ننشست و طي روزهاي قبل با رفتن به فراکسیونهای اصولگرایان و رهروان ولایت به رایزنی پرداخت تا برخی از جو سازی های اخیر را خنثی کند از طرفی هستند نمایندگانی که طی این مدت به دفاع ازآشتياني پرداخته و اعلام
می دارند که تحت تاثیر برخی تبلیغات، پیامک و فیلم های منتشر شده قرار نخواهند گرفت و استفاده از تجارب  و توانایی های دانش را اولی تر می دانند. در همين ارتباط محمدرضا تابش  ديگر نماينده مجلس نيز روز گذشته در يادداشتي نوشت:  «با توجه به اطلاعی که من تا امروز دارم، مجلس قصد ندارد به وزیر علوم پیشنهادی رئیس جمهور رای اعتماد دهد؛ رایزنیهای بسیاری با دولت و نمایندگان مجلس و فراکسیون رهروان ولایت در این باره داشتهام و به آنان گفتم که این اصلا صحیح نیست که اینگونه با کابینه و وزرای پیشنهادی آقای دکتر روحانی که فردی فرهیخته و در همه زمینهها فعال بوده است، رفتار شود. مجلس روند مناسبی را آغاز نکرده؛ یا به دنبال عدم رای اعتماد است و یا استیضاح. شرایط کنونی دولت با دولت قبل متفاوت است و به همین دلیل خواستار این موضوع شدم که شخص رئیس مجلس پا درمیانی کنند و نمایندگان اگر طرح و یا نقدهای را به دولت دارند مطرح کنند و تقاضاهای در چارچوب قانون خود را به وزیر علوم  بدهند که انشالله این موضوع ختم به خیر شود و فصل جدیدی میان روابط دولت و مجلس برقرار شود.  در گذشته نیز شاهد آن بودیم که مجلس با دولت آقای احمدی نژاد نیز آنچنان منفعل و نرم عمل نکرد و مباحث، سوال و استیضاح نیز در آن زمان برقرار بود؛ اما اکنون شرایط و شخصیتها با گذشته متفاوت هستند؛ ما باید وضعیت کنونی کشور به همراه چالشها و مسائل و مطالبات مردم و شهامت و شجاعت رئیس جمهور در طرح مسائلی که خواست اصلی مردم است را در نظر بگیریم و کمک کنیم که دولت کابینهاش را کامل کنند و بتواند مسائل و مشکلات کشور و مردم در عرصه داخلی و خارجی را حل کند.»با همه آنچه گذشت بايد منتظر ماند و ديد كه امروز وزارت علوم با راي اعتماد نمايندگان به دانش آشتياني به راه خود ادامه مي دهد يا با عدم اعتماد بهارستان نشينان 4 قفله مي شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار