کد خبر: ۳۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
تجارت آنلاین - براساس آمارها به دنبال رای برگزیت در پنج سال آینده خزانه داری انگلستان با یک حفره مالی 84 میلیارد پوندی روبرو خواهد شد.
به گزارش گاردین ، انگلیس برای پر کردن این حفره ممکن است متوصل به بدهی های میلیاردی شود. امری که نمی تواند باعث جلب اطمینان سرمایه گذاران بین المللی درباره وضعیت اقتصادی مالی این کشور است. فیلیپ هاموند وزیر دارایی از بازنگری سیاستگذاریهای مالی در پاییز صحبت کرده است. به گفته یک کارشناس درصورتی که توازن مالی ایجاد نشود ، هاموند ممکن است از سمت خود کناره گیری کند.

با توجه به کندی رشد اقتصادی و درآمدهای مالیاتی کم احتمالا کسری بودجه انگلیس در سال 2019 تا 2020 به 13 میلیارد پوند برسد که برای پرکردن این حفره به پول زیادی نیاز است. مارک کارنی رئیس بانک مرکزی انگلیس در سخنانی با اشاره به سقوط ارزش پوند در برابر دلار و یورو به دلیل برگزیت، نسبت به افزایش نرخ تورم که منجر به بالا رفتن قیمت مواد غذایی در این کشور خواهد شد، هشدار داد. صندوق بین المللی پول نیز در گزارش اخیرش هشدار داده است که به دلیل برگزیت، نرخ تورم در انگلیس از 0.7 درصد کنونی به 2.5 درصد در سال 2017افزایش خواهد یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار