کد خبر: ۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
زاکانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه وزیر پیشنهادی علوم در سال 67 از ورود بسیج دانشجویی به داخل دانشگاه‌ها ممانعت کرده است، گفت: نمی‌توان گذشته بسیار روشن دانش آشتیانی را نادیده گرفت.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خانه ملت؛علیرضا زاکانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 27 آبان) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با فخر‌الدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرایط کشور در حال حاضر خطیر بوده و ما در بهانه‌جویی به سر می‌بریم که نظام سلطه به واسطه بهانه‌جویی‌ها، مشکلاتی را بر کشور ما تحمیل کرده است و امروز دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با فتنه‌ها و بهانه‌جویی‌های نظام سلطه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منطقه توسط دست‌نشاندگان کشورهای غربی در آتش می‌سوزد و مشکلات اقتصادی بسیاری در حال حاضر در کشور وجود دارد و عده بسیاری در داخل به دنبال بهانه‌جویی هستند، اما ما می‌گوییم که دولت برای حرکت به سوی اقتصاد مقاومتی احتیاج به آرامش دارد.

وی تصریح کرد: اما سپردن مدیریت وزارت علوم به عوامل موثر در فتنه 88 و عناصر افراطی برخلاف مصالح نظام است، این مجلس با انقلاب و شهیدان پیوند ناگسستنی دارد و مجلس به طور قطع برآمده از اراده اکثریت ملت بوده و این مجلس بازتاب ارزش‌هایی است که در 9 دی 88 بر آن پافشاری شد.

زاکانی افزود: آقای رئیس جمهور، چرا شما منطق مجلس در پیگیری آرمان‌های انقلاب را نادیده می‌گیرید؟ و از تابستان سال 92 تا پاییز امسال 5 نفر را به‌عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کرده‌اید که همه جزو جریان‌های افراطی بودند؟ و این اصرار شما بر سپردن وزارت علوم به عوامل فتنه آیا تعجب‌آور نیست؟

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: آیا حل مشکلات پیش آمده در وزارت علوم، کار دشواری نیست، نمایندگان اگر نتوانند پاسخ سوالات خود را کسب کنند، به طور قطع فکر می‌کنند که دست‌هایی پشت پرده است.

 

تا امروز هر کسی برای وزارت علوم به مجلس معرفی شده در فتنه مشارکت داشته است

وی با تاکید بر اینکه امروز دولت درخصوص برنامه هسته‌ای در وضعیت دشواری است، گفت: باید آرامش در کشور وجود داشته باشد، اما ما به رئیس جمهور می‌گوییم که تا امروز هر کسی را به مجلس معرفی کرده‌اید، در فتنه مشارکت داشته است و متاسفانه دولت بارها اعلام کرده است که اگر این شرایط ادامه یابد ما از همین گروه وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم و این موضوع همان راست‌گویی دولت است که بارها بر آن تاکید کرده است.

زاکانی تاکید کرد:‌ رئیس جمهور می‌گوید دانشگاه محل تولید علم است و وی دوری از سیاسی‌کاری را در دانشگاه طلب می‌کند و دنبال ورود چهره‌های موجه علمی در دانشگاه‌ها است و می‌گوید دولت اهل تنازع با مجلس نیست، اما نمایندگان نمی‌توانند گذشته بسیار روشن آقای احمدی دانش آشتیانی را نادیده بگیرند و ما نمی‌توانیم به وعده‌های شما توجه کنیم در حالی که گذشته وزیر پیشنهادی علوم برای ما آشکار است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم بیان کرد: گفته می‌شود وزیر پیشنهادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده است، در حالی که سال 67 امام (ره) فرمود بسیج دانشجویی ضروری‌ترین تشکل در دانشگاه‌ها است و ماموریت آن جلوگیری از ورود ایادی شرق و غرب در دانشگاه‌ها است، اما وزیر پیشنهادی علوم در آن سال‌ها با افتخار اعلام کرده است که ما نگذاشتیم بسیج دانشجویی به داخل دانشگاه‌ها ورود کند و گفتیم که باید بسیج به خارج از دانشگاه‌ها برود.

زاکانی گفت: وزیر پیشنهادی علوم از موسسان حزب مشارکت بوده و بیانیه‌های بسیاری را امضا کرده است و عضو شورای مرکزی حزب مشارکت می‌باشد.

زاکانی افزود: دانش آشتیانی از کسانی بود که در سال 82 به نفع تحصن‌کنندگان مجلس ششم، روزه سیاسی گرفتند و اسناد آن نیز موجود است. دانش آشتیانی در حزب مشارکتی بود که در بیانیه آن آمده است: "تحصن و استعفای تاریخی نمایندگان نقطه عطفی در روند پیشرفت دموکراسی درایران است. جبهه مشارکت در انتخابات اول اسفند مشارکت نمی‌کند. این جبهه با روند فعلی شرکت در انتخابات مجلس هفتم را نه ممکن می‌داند و نه مفید".

وی ادامه داد: دانش آشتیانی عضو و موسس همین جبهه منحله است و بیانیه‌های مختلفی دارد که به آن روز هم بسنده نکرده است. این نیش قلم و بیان را تا امروز ادامه داده و در بیانیه‌ای که در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت وجود دارد و به امضای 128 نفر از اساتید رسیده و دو روز قبل استیضاح فرجی دانا علیه مجلس نهم بیان داشته‌اند، امضای دانش آشتیانی نیز مشاهده می‌شود که در آن درباره مجلس نهم آمده است: "اکنون با جسارت به میدان آمده و با کارشکنی و غوغاسالاری مقابل حرکت ملی کشور ایستاده‌اند و سهم‌خواهی می‌کنند".

این نماینده مجلس خطاب به دولت و رئیس جمهور گفت: ما از چه کسی سهم‌خواهی کرده‌ایم؟ به مردم اسامی‌شان را بگویید. البته ممکن است دانش آشتیانی بگوید من نمی‌دانستم که چنین نامه‌ای را امضا کرده‌ام، ولی ما از ایشان خواستیم حداقل تکذیب کند که این کار را هم نکردند.

زاکانی بیان کرد: از چند روز پیش تا امروز همه وزرا و وزارتخانه‌ها بسیج شده‌اند و به مجلسی‌ها وعده می‌دهند. آقای رئیس جمهور، وعده به مجلس بد است. تحقق حقوق ملت به واسطه این وعده‌ها نمی‌گذرد. ما این مسیر را قبول نداریم و به دنبال تعامل دولت و مجلس هستیم.

درادامه علیرضا زاکانی فیلمی از تحصن در دانشگاه امیرکبیر در حمایت از فتنه‌گران پخش کرد و گفت: ما به میلی منفرد به واسطه حضور در جلسه‌ تحصن رأی ندادیم ولی این فیلم نشان می‌دهد دانش آشتیانی نه تنها در تحصن شرکت داشته بلکه از گردانندگان این تحصن است.

وی افزود: در فیلم نشان می‌دهد که دانش آشتیانی با دو نفر صحبت می‌کند؛ یک نفر از دستگیرشدگان زمان فتنه است و نفر بعدی نیز صالحی رئیس دانشگاه علم و صنعت است که او بعد از صحبت با دانش‌آشتیانی بلند شد و گفت ما اساتید نه تنها اعتراض داریم بلکه باید تلاش کنیم سایر اساتید کشور را نیز بسیج کنیم تا اعتراض کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: از چندی قبل رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب ادعا کردند کسانی که می‌خواهند فیلمی را در جلسه بررسی صلاحیت دانش آشتیانی نشان دهند، فیلم را مونتاژ کرده‌اند در حالی که در فیلمی که مشاهده کرده‌اید حضور دانش آشتیانی دربین شعاردهندگان و همراهی با آن نقش وی را در فتنه برملا می‌کند.

وی بیان کرد: در این فیلم صدیقی معاون دانشجویی امروز وزارت علوم و غلامی مدیرکل بورس در کنار دانش آشتیانی حضور دارند. همه می‌دانیم بورس برای این مطرح شد که نمایندگان را منفعل کند.

زاکانی با اشاره به نطق دفاعیه مطهری گفت: همه آنچه که آقای مطهری برای اعتراضات‌شان در مجلس قبل یا همین مجلس بیان می‌داشتند گوشه‌ای ازاتفاقاتی است که در فتنه افتاد. در فتنه قانون‌شکنی، تهمت به نظام و همراهی با بیگانگان بودن که قابل پذیرش نیست. چرا آقای مطهری چشم‌شان را بر فتنه بسته‌اند؟

وی با تاکید بر اینکه کشور نیاز به آرامش دارد، ادامه داد: آقای رئیس جمهور می‌گویند باید تنور را گرم کنیم و به مردم نان بدهیم، ولی آقای رئیس جمهور با این شرایط نه تنها تنور گرم نمی‌شود بلکه در جامعه آتشی برافروخته خواهد شد که تمام منافع ملی را به باد خواهد داد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اعلام کرد: دانش آشتیانی از عناصر محوری در فتنه است و از کسانی است که در شکل‌گیری این تفکر نقش داشته؛ ایشان 20 سال مدیرعامل مدارس مفید بوده است و تنها مدیریت بوده که در زمان فتنه دستگیر شده؛ ضمن آنکه تنها مدرسه‌ای که در روز قدس راهپیمایی راه انداخت تا شعار "نه غزه، نه لبنان" سر دهد، مدرسه مفید به مدیریت و مسئولیت ایشان بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: