کد خبر: ۳۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
تجارت آنلاین : ارزش پوند به دنبال اعلام خبر تصمیم گیری مارک کرنی در ترک ریاست بانک مرکزی تا سال 2019 افزایش قابل توجهی داشت.
به گزارش گاردین مارک کارنی تصمیم گرفت که تنها یک سال دیگر در ریاست بانک مرکزی باقی بماند و به جای پنج سال در سال 2019 از سمت خود کناره گیری کند. اقتصاددانان در انتظار رشد متداوم در بخش تولید در ماه اکتوبر هستند. مارک کارنی دولت ترزا می را با تصمیم گیری خود شگفت زده کرد و باقی ماندن تا سال 2021 را رد کرد وی اعلام کرد در اولین فرصت پس از خروج انگلستان از اتحادیه از سمت خود کناره گیری می کند.

پیشتر گفته شده بود به دلایل شخصی و انتقاد طرفداران برگزیت باعث شده تا آقای کارنی از سمتش کناره گیری کند و تا پایان مرحله جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در ریاست بانک مرکزی باقی بماند. کارنی با انتقاد طرفداران برگزیت به دلیل هشدارهای او درباره رکود اقتصادی روبرو شده است. بانک مرکزی بریتانیا موسوم به بانک انگلستان روز پنجشنبه جلسه ای برگزار خواهد کرد و در پایان این نشست درباره سیاستهای پولی این نهاد تصمیم گیری خواهد شد. سیاستگذاران بانک مرکزی بریتانیا با هدف مقابله با تبعات برگزیت در ماه اوت در سیاستهای پولی این نهاد تغییر ایجاد کرده بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار