کد خبر: ۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
رئیس سازمان صنایع هوایی ایران:
رئیس سازمان صنایع هوایی ایران با اشاره به اینکه در حال ساخت چهار بالگرد هستیم، گفت: تاکنون اورهال 1500 بالگرد را در کشور انجام داده‌ایم، ضمن اینکه طراحی و ساخت پهپاد را بومی کرده‌ایم و آمادگی داریم هر پهپادی را طراحی کرده و در کمتر از دو سال تحویل دهیم.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر، منوچهر منطقی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران با بیان اینکه با وزارت دفاع، راه و شهرسازی و وزارت صنایع به توافق رسیدیم تا زیرساخت‌های این صنعت را توسعه دهیم، گفت: صنایع هوایی دانش بنیان هستند و می‌توانند دانش‌ها و خلاقیت‌ها را تبدیل به صنعت کنند.

وی با بیان اینکه باید تا سال 1404 به جابه جایی 100 میلیون مسافر و 1.5 میلیون تن بار برسیم، گفت: در 40 سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در این بخش فراهم شده و در کشور علاوه بر تولید هواپیماهای دو تا شش نفره، در آینده‌ای نزدیک به ساخت هواپیمای هشت نفره هم دست پیدا می‌کنیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی ایران با اشاره به هواپیماهای 50 تا 60 نفره در کشور، گفت: در حال ساخت چهار بالگرد هستیم و قصد داریم تا دانش آن را بومی کنیم، همچنین در تعمیر و نگهداری بالگردهای کشورهای شرقی و غربی و موتور هوایی به پیشرفت‌هایی رسیدیم و توانایی اورهال این بالگردها را داریم.

منطقی با اشاره به اینکه در برخی حوزه‌ها حتی نوسازی را هم انجام دادیم، بیان کرد: در سال 92، 6000 میلیارد تومان درآمد در بخش صنعت هوایی داشتیم و قصد داریم تا صادرات را به 100 میلیون دلار برسانیم.

وی به تولید آمبولانس هوایی و هواپیماهای ترابری اشاره کرد و گفت: در شبیه‌سازهای استاتیک و دینامیک در بالگرد و هواپیما به توانمندی خوبی رسیدیم، ضمن آنکه در زمینه آموزش خلبانی می‌توانیم یکی از قطب‌های دنیا باشیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی ایران با اشاره به اینکه توانایی داریم تا موتور توربینی را بین 10 تا 15 مگاوات توسعه دهیم، اظهار داشت: در مجموع تاکنون اورهال 1500 بالگرد را انجام داده‌ایم که تاکنون یک میلیون و 500 هزار پرواز ایمن داشته‌ است.

معاون وزیر دفاع به تمدید عمر هواپیماها اشاره کرد و گفت: دو قرارداد بین‌المللی برای ایجاد دو پایگاه در کشورهای دیگر داریم که به زودی این پایگاه‌ها را ایجاد می‌کنیم.

منطقی با اشاره به اینکه طراحی و ساخت پهپاد را بومی کرده‌ایم، گفت: آمادگی داریم که هر پهپادی را طراحی کرده و کمتر از دو سال تحویل دهیم.

وی با بیان اینکه 70 درصد از قطعات موتورهای توربینی در 30 سال گذشته بومی شده است، گفت: به دنبال ایجاد شبکه هایپرمارکت هوایی و ایجاد مگا پارک تحقیقات و فناوری هوایی هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار