کد خبر: ۳۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
وزیر نیرو خبر داد:
وزیر نیرو از اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال برای طرح آبرسانی غدیر در خوزستان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: قرار است ۱۷ هزار میلیارد ریال دیگر برای خرید لوله این طرح از محل فاینانس اختصاص یابد.
حمید چیت چیان امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان‌ماه) در حاشیه افتتاح مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر با حضور رئیس جمهوری اظهار کرد: تاکنون ۳۴۰ کیلومتر از این خط لوله اجرا شده و ۹ کیلومتر آن نیز حفاری تونل بوده که از ابتدای کار این دولت یک هزار و ۶۳۰ متر تونل حفاری شده است.
وی افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، پروژه آبرسانی غدیر ۱۵ درصد پیشرفت داشت که اکنون به ۲۹ درصد رسیده و امید است با دستور رییس جمهوری کارها سریع‌تر پیش برود.
چیت چیان ادامه داد: اکنون برای این طرح ۲۲ متر مکعب آب بر ثانیه تامین می‌شود.
وزیر نیرو اظهار کرد: در دولت یازدهم برای شهرستان شادگان نیز آب از این خط لوله تامین شده و ظرفیت آبرسانی به آبادان و خرمشهر هم افزایش یافته و یک متر مکعب بر ثانیه دشت آزادگان نیز امروز افتتاح می‌شود.
گفتنی است مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر در اهواز برای تامین آب مورد نیاز قسمت شرق، صبح یکشنبه با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.
مرحله نخست طرح آبرسانی غدیر در اهواز در سال ۹۲ و همزمان با نخستین سفر رئیس جمهوری به خوزستان اجرا شد که غرب اهواز را زیر پوشش قرار داد و در مرحله دوم طرح غدیر ۱۳۰ هزار مترمکعب آب در روز برای مناطق شرقی اهواز تامین می‌کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: