کد خبر: ۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
نگراني اروپا از ركود در ژاپن، فشار حزب كارگر به دولت كامرون، قدرت ليره تركيه در بازارها، اعتراض هند به حقوق كم كارگران و تورم روسيه از 9 درصد گذشت از جمله عناوين خبري روز گذشته رسانه هاي جهان به شمار مي رود.

به گزارش روزنامه تجارت، نگراني اروپا از ركود در ژاپن، فشار حزب كارگر به دولت كامرون، قدرت ليره تركيه در بازارها، اعتراض هند به حقوق كم كارگران و تورم روسيه از 9 درصد گذشت از جمله عناوين خبري روز گذشته رسانه هاي جهان به شمار مي رود.

نگراني اروپا از ركود در ژاپن

نيويورك تايمز: استراتژي ژاپن با هدف حل بحران اقتصادي بود ولي اكنون اروپا بايد تصميم بگيرد كه دنباله روي ژاپن در تزريق مالي به اقتصادش باشد يا نه. اقتصاد كند اروپا و رويدادهاي سياسي و ركود اقتصادي در ژاپن باعث قراردادن اقتصاد جهان در خطر شده است. دو وزنه بزرگ در اقتصاد جهان – اروپا و ژاپن قادر به تقويت رشدجهاني اقتصاد نيستند و اقتصادهايشان بدتر از گذشته شده است با توجه به 11.5 درصد آمار بيكاري در منطقه اتحاديه اروپا انعكاس ركود بزرگ اقتصادي شنيده مي شود. منتقدان معتقدند رويدادهاي سياسي در اروپا يكي از موضوعات نگران كننده در اقتصاد منطقه است.

فشار حزب كارگر به دولت كامرون

گاردين : حزب كارگر فشارهاي خود را به دولت ديويد كامرون افزايش داده است . اد ميليبند رهبر حزب كارگر با اشاره به ورود ژاپن به ركود اقتصادي نسبت به موج تازه اي از ركود در انگلستان به نخست وزير اين كشور هشدار داد. ميليبند با اشاره به يادداشت ديويد كامرون درباره چراغ قرمز در اقتصاد جهاني با انتقاد گفت اين سخنان نوعي توجيح كردن براي كم كاري است . به دنبال سقوط ژاپن در ركود اقتصادي وزير اقتصاد انگلستان جورج آزبورن با تشديد هشدارها نسبت به تهديد كاهش رشد اقتصادي روبرو شده است.

قدرت ليره تركيه در بازارها

ديلي صباح : برطبق گزارشات، تركيه باعث جلب سرمايه گذاران بيشتر شده است و خريد لير افزايش يافته است. برخلاف پيش بيني هاي منفي لير توانسته بازگشته خوبي در بازار جهاني داشته باشد و در ماه گذشته درمقابل دلار يك درصد رشد داشته است.

اين رشد ناشي از بهبود توازن مالي در تركيه و كاهش نرخ نفت به پايينترين حد خود است.

اعتراض هند به حقوق كم كارگران

ديلي استار: كشور هند با انتقاد از كشورهاي ثروتمند حاشيه خليج فارس خواهان افزايش حقوق ميليونها كارگر هندي در اين كشورها شد .

اين اقدام مي تواند باعث تضمين درامد كشور خواهد شد.

بيش از 5 ميليون هندي در كشورهاي نفت خيز حاشيه خليج فارس مشغول به كار هستند كه ميزان بالايي از مهاجرت از جمعيت هند تشكليل
مي دهند.

كارگران كارهاي خطرناك و سختي را در منطقه انجام مي دهند. اقدام هند براي دستمزدهاي بالاتر مي تواند بر اقتصاد منطقه تاثير گذار باشد.

تورم روسيه از 9 درصد گذشت

مسكو تايمز: تورم روسيه تا پايان سال جاري به 9 درصد خواهد رسيد و در سال 2015 بيشتر خواهد شد كه ناشي از ضعف روبل است.

ارزش روبل نسبت به دلار آمريكا 30 درصد كاهش داشت كه با توجه به تحريم هاي غرب عليه اوكراين وضعيت اقتصاد و بانكهاي روسي تحت فشار قرار دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار