کد خبر: ۳۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
خلیل صدیق، رییس کل بانک مرکزی افغانستان با علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی دیدار و وضعیت روابط بانکی دو کشور را بررسی کردند.
خلیل صدیق، رییس کل بانک مرکزی افغانستان با علی دیواندری رییس پژوهشکده پولی و بانکی دیدار و وضعیت روابط بانکی دو کشور و چگونگی گسترش آن را بررسی کردند.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از (ایبِنا)، علی دیواندری در این دیدار با تشریح فعالیت ها و برنامه های پژوهشکده پولی و بانکی، افزود: پژوهشکده، مرکزی علمی و وابسته به بانک مرکزی است اما مجوز فعالیت خود را از وزارت علوم دریافت کرده است.
وی ادامه داد:‌ البته پژوهشکده از نظر اداری و اجرایی از بانک مرکزی مستقل بوده اما متعلق به بانک مرکزی است ضمن اینکه هیات امنای این پژوهشکده متشکل از رییس کل بانک مرکزی، تعدادی از وزیران و همچنین معاون رییس جمهوراست.
دیواندری با بیان این که پژوهشکده علاوه بر کارهای کاربردی امور پژوهشی مربوطه در بخش های مختلف را نیز انجام می دهد، تصریح کرد: همچنین برخی از پژوهش های مربوط به امور اجرایی بانک مرکزی در پژوهشکده انجام می شود.
وی با بیان اینکه، برای اجرای بهتر سیستم ها باید مدل ها در ایران بومی می شد ، اظهارداشت:‌ امورمربوط به این امر در سال های گذشته انجام شده و در حال پیاده سازی آن هستیم.
دیواندری به حجم بالای مبادلات الکترونیکی در نظام بانکی کشور اشاره کرد و ادامه داد:‌ میزان تراکنش های بانکی در ایران حدود ۱۰۰ میلیون در روز بوده که از جمعیت کشور بیشتر است.
در ادامه این دیدار خلیل صدیق رییس کل بانک مرکزی افغانستان نیز با تشریح وضعیت بانکی این کشور، گفت:‌ بانک مرکزی این کشور در بخش امور پژوهشی و تحلیل فعال است به نحوی که ماهانه گزارش های دقیقی در خصوص فعالیت های اقتصادی تهیه می شود.
وی اظهارداشت:‌ بانک مرکزی هدایت لازم را برای بانک های این کشور انجام می دهد و در تلاش برای تنظیم سیستم پولی است.
صدیق در پایان گفت:‌ به دلیل وضعیت امنیت و سطح پایین ثبات امکان ارایه خدمات بانکی در برخی از نقاط افغانستان وجود ندارد اما در حال ارتقا وضعیت ارایه خدمات هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: