کد خبر: ۳۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
یک پژوهشگر برتر، جامعه پژوهشگران کشور را در مقایسه با بخش اجرایی، جامعه‌ای کوچک توصیف و تاکید کرد: نتایج و دستاوردهای پژوهشی می تواند باعث تحول در سیستم ها و روش های کاری تمامی بخشی های اجرایی شود.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، رئوف رابطی درباره هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش باعث یادآوری و تاکید مجدد در خصوص اهمیت این بخش بر روندها و شیوه های اجرایی می شود؛ در تمام دنیا درصد قابل توجهی از منابع صرف پژوهش می شود تا از این محل بهبودی در روش های اجرایی حاصل شود.
وی در عین حال منابع تخصیص داده شده به پژوهش در ایران را کم دانست و بر لزوم افزایش منابع پژوهشی در تمامی سازمان ها و ارگان ها تاکید کرد.
این پژوهشگر برتر گفت: گرامیداشت هفته پژوهش باعث دلگرمی فعالان بخش پژوهش و همزمان تشویق سایر افراد برای ورود به این عرصه است؛ همچنین در هفته پژوهش دستاوردها و نتایج مطالعاتی در دسترس سایرین قرار می گیرد.
رابطی درباره اثرگذاری بیشتر دستاوردهای پژوهشی در نظام بانکی، اظهار داشت: پژوهش های کاربردی می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روند اجرایی داشته باشند.
رئیس اداره توسعه سرمایه های انسانی بانک تجارت، استراتژی بانک تجارت در پژوهش را توجه بر پژوهش های کاربردی عنوان کرد و افزود: یکی از تحقیقات بانک تجارت، سنجش اثربخشی تبلیغات برای جذب مشتری بود و با بررسی چند نمونه مختلف تذکراتی برای اصلاح بخشی از برنامه های تبلیغاتی بانک داده شد که این موضوع نه تنها باعث کاهش هزینه ها بلکه همزمان باعث اثربخشی بیشتر شد.
یادآور می شود، هفته پژوهش ۲۱ تا ۲7 آذرماه سال جاری برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: