کد خبر: ۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایرنا، معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: ما در کشور برای حوزه اشتغال و کارآفرینی کمبود و خلاء قانونی نداریم و بیشتر نیاز به اجرای قانون داریم.

 الهام امین زاده شامگاه چهارشنبه در اولین کنفرانس ملی کارآفرینی و تولید ملی که در مرکز همایش های صدا وسیما برگزار شد، افزود: در عصری هستیم که اعلام شده عصر دانایی، خلاقیت و عصر اقتصاد صنعتی بوده که در حال تبدیل شدن به عصر دانش بنیان است.
 
وی ادامه داد: قرار است ما با اسناد بالادستی به یک کشور توسعه یافته تبدیل شویم بنابراین باید از نیروهای متخصص،خلاق و کارآفرین خود نهایت استفاده را ببریم.
 
امین زاده یادآور شد: کارآفرینان افرادی هستند که باعث پیدایش نوآوری در حوزه صنعت،تجارت، فرهنگ و اقتصاد می شوند. کار آفرین خود و سرمایه خود را به خطر می اندازد بنابراین باید کمکش کرد که موفق شود و زمین نخورد.
 
معاونت حقوقی ریاست جمهوری در ادامه به قوانین اشتغال، کارآفرینی و موانع و رفع آن اشاره کرد و گفت: دولت با تمام وجود در این کشور در حال کار است بنابراین باید به دولت کمک شودتا مشکلات اقتصادی با توجه به اینکه ما اقتصاد تک محصولی هستیم و باید قبول کنیم کمتر شود.
 
وی با طرح این سوال که آیا دولت موظف است اشتغال کامل را ایجاد کند؟ گفت: بین حقوق دانان و اقتصاددانان این عقیده واحد وجود دارد که دولت تعهد به وسیله را دارد نه تعهده به نتیجه و این در همه کشورهای جهان مطرح است.
 
امین زاده ادامه داد: حتی در میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سازمان ملل متحد پیش بینی شده کشورها تعهد دارند تا بستر را با توجه به توانمندی داخلی و اقتصادی و بنیه اقتصادی فراهم کنند بنابراین دولت می تواند در کنار بخش خصوصی و تعاونی ها این فضا را آماده کند.
 
معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: اگر در این حوزه ها یعنی اشتغال و کار آفرینی، بتوانیم بخش خصوصی را فعال کنیم کمک بزرگی به کشور کردیم.
 
وی ادامه داد: فضای اقتصادی کشور را باید به نوعی پیش بینی کنیم که کارآفرین و سرمایه گذار ما امنیت خاطر داشته باشد و اضطراب آینده را نداشته باشد و یا به قدری اقتصاد و قانون ما مقاوم باشد که هر نوع تحریم و تنش که به او واردمی شود بتواند پس زده و اقتصاد ما همچنان پابرجا بماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار