کد خبر: ۴۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:
ستاری با اعتقاد به اینکه نمی‌توان با تخصیص وام بانکی برای ایرانیان اشتغال ایجاد کرد، افزود: بازاری‌های قدیمی از طریق تجمیع سرمایه ها و با مدل شکل صندوق اقدام به کارآفرینی می کردند.
سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Venture Capital ) یا «سرمایه‌گذاری جسورانه» جزو فرهنگ‌های قدیمی در ایران بوده که به درستی نتوانسته‌ایم آن را مدرن سازی کنیم. بازاری‌های قدیمی ایران نیز با همین رویه و با همین شکل کارآفرینی می کردند.
وی با اعتقاد به اینکه از طریق  تخصیص وام بانکی نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد، افزود: تسهیلات بانکی مربوط به شرکت هایی است که به حدی از فروش رسیده اند. اگر در مجموعه شرکت‌های متوسط و کوچک یا به اصطلاح SME ها بخواهید اشتغال راه بیاندازید، زمانی خواهد بود که بتوان صندوق های جسورانه را توسعه داد .
این مقام مسئول یادآور شد: بخش خصوصی در شرکت های نوپا و استار تاپ ها به خوبی وارد شده و جذب بخش خصوصی در حوزه دانش و اشتغال از طریق صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و فعال شدن آنها در بازار سرمایه می‌تواند اتفاق مبارکی برای اقتصاد ایران باشد.
قرار است فردا دوشنبه از صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و گشایش بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایران با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر اقتصاد و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به طور رسمی رونمایی شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: