کد خبر: ۴۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
شهيدزاده مديرعامل بانك كشاورزي، در آيين تجليل از كشاورزان و توليدكنندگان برتر اظهار اميدواري كرد علاوه بر تامين امنيت غذايي كشور، بتوانيم در تامين امنيت غذايي جهان اسلام نيز سهيم باشيم.
شهيدزاده رييس هيات مديره و مديرعامل بانك كشاورزي، در آيين تجليل از كشاورزان و توليدكنندگان برتربخش كشاورزي كه به ميزباني بانك كشاورزي برگزار شد اظهار اميدواري كرد  علاوه بر تامين امنيت غذايي كشور، بتوانيم در تامين امنيت غذايي جهان اسلام نيز سهيم باشيم.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، دکتر شهیدزاده در این مراسم که با حضور مهندس عباس كشاورز معاون وزير جهادكشاورزي در امور تولیدات زراعی، فعالان برگزیده و برتر بخش کشاورزی و مدیران و کارشناسان این بخش در ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد، خطاب به کشاورزان نمونه کشور گفت: قدردان شما هستیم که با برنامه ریزی ، آینده نگری و تلاش شما، زندگی مردم تضمین می شود.
وی در ادامه با بیان این که بانك كشاورزي، مجری سياست هاي اقتصادمقاومتي است كه توسط مقام معظم رهبري تدوين شده، توسط دولت تبيين و توسط وزارت جهادكشاورزي ابلاغ شده است، مهم ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولید ملی، تکیه بر مردم و مقاوم بودن اقتصاد برشمرد که به دست کشاورزان تحقق یافته است.
دکتر شهیدزاده استفاده از منابع بازار سرمايه براي رونق بخش كشاورزي را يكي از وظايف و برنامه هاي عمده بانك كشاورزي دانست و افزود: براي حمايت از دولت در پرداخت طلب گندمكاران، موفق شديم با فروش اوراق مرابحه گندم در بورس كالا٤٠٠٠ ميليارد تومان از منابع بازار سرمايه را جمع اوري كنيم و دراختيار دولت قرار دهيم.
وی با تاکید بر اهمیت دراختیار گرفتن بازار توسط تولید کننده  تصريح كرد: ورود كارگزاري بانك كشاورزي به بازار كشاورزي براي استفاده از منابع بخش خصوصي با هدف حمایت از کشاورزان و به نفع بازاريابي بخش كشاورزي از جمله ابداعات و اقدامات ارزنده بانك كشاورزي در دولت تدبيرواميد بوده است.
دکتر شهیدزاده با اشاره به دو دوره خودکفایی گندم در دوران وزارت مهندس حجتی، افزایش چشمگیر میزان خرید تضمینی گندم را نتیجه تولید بیشتر، قیمت گذاری و جهت گیری مناسب وزارت جهادکشاورزی و توجه به زحمات جهادی گندمکاران دانست و افزود: با شروع دولت تدبیر و امید و سیاست گذاری ستاد هدایت گندم به ریاست مهندس حجتی، به تدریج بین قیمت تمام شده گندم و قیمت خرید تضمینی آن فاصله ایجاد شد تا درآمد گندمکاران افزایش یابد و این اتفاق مهم کم و بیش در مورد سایر محصولات کشاورزی نیز رخ داده است.
وي با تاكيد بر اين مهم كه تا تفكر صنعتي در كشاورزي نهادينه نشود شاهد رشد پايدار دراين بخش نخواهيم بود و بايد همه فعالان بخش خواهان اخرين فناوري روز براي توليدات خود باشند گفت: در اين راه تا رسيدن به هدف دركنار شما خواهيم بود.
دکتر شهیدزاده در ادامه سخنان خود برخی اقدامات بانک کشاورزی در راستای تحقق پروژه های اقتصاد مقاومتی را بیان کرد که از آن جمله می توان به توسعه کشت گلخانه ای با هدف کمی احداث 1800هکتار گلخانه ، افزایش ظرفیت تولید آبزیان پرورشی به روش پرورش ماهی در قفس با هدف رسیدن به تولید 20 هزار تن در سال، افزایش ضریب مکانیزاسیون از طریق پرداخت 7500 میلیارد ریال تسهیلات در سال 1394 و 2200 میلیارد ریال در 5 ماهه سال جاری و برنامه ریزی برای پرداخت نامحدود تسهیلات در این بخش و تعیین نرخ کارمزد تسهیلات سرمایه گذاری بخش کشاورزی معادل 15 درصد اشاره کرد.
وی همچنین اعلام کرد برنامه ریزی برای پرداخت 355 هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور حفظ اشتغال موجود و ایجاد ظرفیت های جدید در دستور کار بانک کشاورزی قرار دارد.
دکتر شهیدزاده گفت: ما معتقدیم تولیدکنندگان بخش کشاورزی مبلغ بانک کشاورزی هستند و تداوم اعتماد مردم را مدیون شما هستیم  ؛ ما ایمان داریم بانک کشاورزی بانک همه مردم ایران است  زیرا تولیدات شما کشاورزان را تا سر سفره مردم پشتیبانی می کند.
وی در ادامه امتيازات ويژه بانك كشاورزي براي كشاورزان نمونه را برشمرد كه افزايش سقف تسهيلات ضمانتي تا١٨٠٠ ميليون ريال براي نمونه هاي كشوري و ١٢٠٠ ميليون ريال براي نمونه هاي استاني، كاهش سهم سرمايه گذاري متقاضي تا ١٠ درصد( به جاي ٢٠الي٢٥درصد) ، تعیین کشاورزان نمونه به عنوان ناظران ویژه بانک و امتيازاتي در زمينه وصول اقساطي حق بيمه ، تخفيف در سهم حق بيمه و بخشودگي برخي كارمزد هاي خدمات بانكي از جمله اين امتيازات بود.
دکتر شهیدزاده همچنين به كشاورزان بدهكار قول داد در صورت تسويه كامل بدهي خود تا پايان سال جاري تمام جرايم مورد بخشودگي قرار خواهد گرفت.
بر اساس این گزارش در این مراسم مهندس عباس كشاورز معاون وزير جهاد كشاورزي در امور توليدات زراعي طی سخنانی گفت: همزمان با شروع دولت تدبير و اميد، بانك كشاورزي باوجود تنگناهاي مالي بيش از ٤٠٠٠ ميليارد تومان تسهيلات براي رونق مكانيزاسيون كشاورزي پرداخت كرده است به طوري كه به عنوان مثال درصد مكانيزاسيون در برداشت برنج از ٣٠ به ٨٠ رسيده است.
وي افزود: با حمايت مالي بانك كشاورزي، وضعيت امنيت غذايي در كشور از ٥٥درصد در سال ٩٢به ٧٩درصد در سال جاري رسيده است و امروز 80 درصد انرژی مردم از تولیدات داخلی تامین می شود که این امر طي ٣٠سال گذشته كم سابقه بوده است.
كشاورز تصريح كرد: با حمايت مالي بانك كشاورزي،برنامه ريزي دولت و وزارت جهادكشاورزي و تلاش كشاورزان، علاوه بر خودكفايي و توليد بي سابقه محصول گندم در شرایط کاهش سطح کشت، شاهد افزایش توليد شكر با توجه به ثابت بودن سطح زیر کشت  تا رقم ١٦٠٠ هزارتن بودیم که طي ٩٠ سال گذشته بي سابقه بوده است و توليدبرنج نيز با وجود كاهش سطح زيركشت به ميزان بي سابقه ٢٢٠٠ هزارتن رسيده است.
وي در ادامه از کشاورزان برای رشد مستمر و فزاینده طی سه سال اخیر قدردانی کرد و با اشاره به توفيق به دست امده در كاهش 5 میلیارد دلاری واردات طی دو سال اخیر، چالش هاي جدي موجود در بخش كشاورزي از جمله بحران آب،آب
،، لزوم تغییر در الگوی کشت و روان سازی روند انتقال تکنولوژی به کشاورزان توسط دولت را برشمرد و خواستار حمايت، هم افزايي و تعامل دولت، بانك كشاورزي و فعالان بخش كشاورزي شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: