کد خبر: ۴۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
گروه بین الملل تجارت - فاطمه مهتدی: ایتالیا که اخیرا با بحران سیاسی شاهد کناره گیری متئو رنتسی بود ، علاوه بر بدهی های بالا و اقتصاد ضعیف به دنبال بهبود وضعیت و استفاده از ریاست خود بر یکی از قدرتمندترین گروههای اقتصادی سیاسی جهان است.
 ایتالیا از روز یکشنبه اول ماه ژانویه 2017 میلادی، ریاست دوره ای گروه هفت کشور اول صنعتی جهان با اقتصادی پیشرفته را عهده دار شد. این کشور همچنین از روز دوشنبه دوم ژانویه در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز حضور یافته و در شش ماه آینده یکی از کرسی های این شورا را در اختیار خواهد داشت. ایتالیا که اخیرا با بحران سیاسی شاهد کناره گیری متئو رنتسی بود ، علاوه بر بدهی های بالا و اقتصاد ضعیف به دنبال بهبود وضعیت و استفاده از ریاست خود بر یکی از قدرتمندترین گروههای اقتصادی سیاسی جهان است.

میانجیگری ایتالیا برای برداشتن تحریم های روسیه

پائولو جنتیلونی نخست وزیر ایتالیا در این ارتباط در توییترخود نوشت: صدای ایتالیا با حضور در شورای امنیت در مسیر رسیدن به توسعه پایدار، صلح، و تعهد جهانی در مورد مهاجران قوی تر خواهد بود. به گزارش اسپوتنیک ، ایتالیا به دنبال میانجیگری برای برداشته شدن تحریم ها علیه روسیه است. این کشور با استفاده از سمت ریاست اجلاس جی 7 برای بهبود روابط با روسیه استفاده خواهد کرد. پیشتر نیز ایتالیا نسبت به تحریم های روسیه ابراز نگرانی کرده بود و از تاثیر بد آن بر تجارت محلی ایتالیا و روسیه  ابراز نارضایتی کرده بود. از سال 1998 الی 2014 میلادی روسیه نیز در گروه هفت که امروز شامل کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، انگلیس، کانادا و آمریکا است حضور داشته و نام گروه در آن مقطع زمانی گروه هشت بوده است. مسکو به دنبال تحریم های اعمالی بابت الحاق کریمه که منجر به بحران اوکراین گردیده و از نقطه نظر اروپا و آمریکا نامشروع تلقی می شد، از گروه مذکور کنار گذاشته شد.

تقویت روابط اقصادی با ژاپن

بر طبق گزارشات نخست وزیر ژاپن و ایتالیا از اهمیت اقتصاد آزاد حمایت کرده و نسبت به رشد احساسات ضدجهانی سازی ابراز نگرانی کرده اند. به گزارش NHK ،شینزو ابه نخست وزیر ژاپن در کنفرانس تلفنی با همتای ایتالیایی خود درباره نیاز گروه 7 به تقویت اقتصاد آزاد و اتحاد تاکید کرد و این امر را پیامی به جهان درباره حفظ بنیان های صلح و اقتصاد آزاد خواند. ابه با اشاره به بیانیه سال گذشته اجلاس که در ژاپن برگزار شد به تمرکز بر سیاست های مالی و اصلاحات ساختاری برای تقویت اقتصاد جهانی اشاره کرد. بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی دولت ایتالیا، نشست های گروه هفت به ریاست این کشور تا ماه نوامبر سال جاری ادامه خواهد داشت. در این میان مهمترین نشست گروه هفت در روزهای 26 و 27 ماه مه با حضور سران کشورها و دولت های کشورهای عضو در شهر تائورمینا در جنوب ایتالیا برگزار می شود.نشست مهم دیگر این گروه با حضور وزرای اقتصاد و دارایی در روزهای 11 الی 13 ماه مه در شهر جنوبی باری برگزار می شود و در آن روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو به همراه 'ماریو دراگی' رئیس بانک مرکزی اروپا نیز شرکت خواهند داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار