کد خبر: ۴۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
معاون فني بيمه البرز با تسليت جان باختن تعدادي از آتش نشانان و شهروندان در حادثه پلاسكو گفت: سازه اين ساختمان در سال هاي ۹۱ و ۹۲ به مدت دو سال تحت پوشش بيمه آتش سوزي و خطرات طبيعي بيمه البرز قرار داشت.
احمد صفرزاده در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار صدا و سيما افزود: در سال ۹۲ بعد از بازديد ايمني كارشناسان ارزياب شركت بيمه البرز و به علت رعايت نشدن برخي توصيه هاي ايمني از سوي مالك اين ساختمان، بيمه نامه مذكور تمديد نشد. 
صفرزاده با بيان اين‌كه هنگام آتش سوزي ساختمان پلاسكو، يازده واحد اين ساختمان تحت پوشش بيمه آتش سوزي بيمه قرار داشت، گفت: دو واحد كه در برج اصلي تخريب شده، بود به طور كامل از بين رفت و به همين خاطر ديروز و امروز دو ميليارد ريال به آنها خسارت پرداخت شد. 
وي افزود: ۹ واحد ديگر بين طبقات يك تا سه قسمت پشتي ساختمان پلاسكو واقع در خيابان منوچهري قرار دارد كه آسيب جدي نديده است و به محض پاكسازي محل، بيمه البرز ارزيابان خود را براي ارزيابي خسارت و تشكيل پرونده و پرداخت خسارت احتمالي اعزام خواهد كرد.
مراجعه براي خريد بيمه آتش سوزي ۵۰۰ برابر افزايش دارد 
معاون فني بيمه البرز گفت: خريد بيمه آتش سوزي بعد از حادثه پلاسكو ۵۰۰ برابر افزايش نشان مي دهد.
صفرزاده با ابراز تاسف از حادثه پلاسكو و تسليت جان باختن تعدادي از مردم و آتش‌نشانان گفت: پس از وقوع اين حادثه ميزان خريد بيمه آتش سوزي به نسبت قبل از اين حادثه، ۵۰۰ برابر افزايش يافته است. 
احمد صفرزاده در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما افزود: بيشتر مراجعه كنندگان ما اصناف، مغازه‌داران و صاحبان حرفه هاي خرد هستند. 
وي با بيان اين‌كه پاساژها و ساختمان هاي بزرگ به لحاظ سنجش ريسك و خطرپذيري بايد پيش از امضاي قرارداد بيمه آتش‌سوزي ، با حضور كارشناسان ارزياب بيمه مورد ارزيابي قرار گيرد، گفت : چون بيشتر كساني كه در روزهاي اخير به شركت‌هاي بيمه براي انعقاد قرارداد بيمه آتش سوزي مراجعه مي كنند از صاحبان حرفه‌هاي خرد هستند ، اين قراردادها به سرعت منعقد مي شود. 
صفرزاده افزود : بر مبناي قانون، فعالان اقتصادي مكلف هستند كه مسئوليت هر نوع خسارت و حوادث ناشي از فعاليت شغلي خود را كه ممكن است به افراد ديگر وارد كنند، تحت پوشش بيمه مسئوليت قرار دهند و اگر در بروز حادثه بر مبناي نظر مراجع قضائي مقصر حادثه، بيمه‌نامه نداشته باشد و مقصر قلمداد شود ، موظف است خود به تنهايي، خسارت زيان ديدگان را جبران كند.

نام:
ایمیل:
* نظر: