کد خبر: ۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از هنرمندان خواست در تولید صنایع دستی به سلایق مردم و نیازهای بازار نیز توجه داشته باشند و پس از بازاریابی به تولید انبوه بپردازند.
به گزارش تجارت آنلاین؛ ˈسمیع اله حسینی مکارم ˈ در آیین تجلیل از فعالان صنایع دستی استان کردستان در خانه کرد سنندج بی توجهی به نیازهای بازار و سلایق مردم را یکی از مشکلات حوزه صنایع دستی کشور دانست و افزود: این مساله موجب ورود صنایع دستی چینی و هندی به کشورمان شده و اجناس این کشورها بازار صنایع دستی کشور را اشباع کرده است.
 
وی گفت: هنرمندان کشورمان صنایع دستی را به منظور تامین نیاز بازار تولید نمی کنند بلکه برای نیاز فرهنگی و علاق خود اقدام به تولید می کنند و این مساله موجب شده صنایع دستی ما به تولید انبوه نرسد و به دلیل گران بودن خریداری هم ندارد.
 
وی از هنرمندان صنایع دستی خواست ابتدا بازاریابی کنند و سپس براساس سلایق مردم اقدام به تولید انبوه نمایند تا این تولیدات هم ارزان به دست مردم برسد و هم هنرمندان به درآمدی برسند.
 
معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار توجه به کیفیت کالاها، نوآوری و خلاقیت در طرح و نقوش و بازاریابی به عنوان مولفه های مهم در جذب بازار داخلی و خارجی شد و گفت: از طریق صنایع دستی تولیدی کشور می توانیم هم اشتغال ایجاد کنیم و هم ارزآوری داشته باشیم.
 
حسینی مکارم از ایران به عنوان یکی از کشورهای برتر در حوزه صنایع دستی دنیا نام برد و افزود: تولیدات صنایع دستی هنرمندان ایرانی از مرغوبیت و اصالت بالایی برخوردار است و از این رو در سطح جهان حرف های زیادی برای گفتن دارد.
 
وی یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید را تثبیت و حفظ وضعیت موجود صنایع دستی کشور دانست و گفت: بسیاری از صنایع دستی کشور در حال تعطیلی است که دولت در صدد است این صنایع را فعال کند.
 
وی از هنرمندان خواست از مواد اولیه خوب و طرح های اصیل و بومی برای تولیدات استفاده کنند.
 
وی از استان کردستان نیز به عنوان یکی از استان های برتر در حوزه صنایع دستی نام برد و گفت: از طریق مرزهای اقتصادی استان کردستان باید صنایع دستی تولیدی هنرمندان کردستانی را به خارج از صادر کرد.
 
وی گفت: تاکنون در زمینه ارتقای جایگاه صنایع دستی در کشور کار خاصی انجام نشده و اکنون درصدد آسیب شناسی و ارایه راهکارهای اجرایی برای تقویت این حوزه هستیم.
 
در پایان این آیین 10 نفر از هنرمندان فعال عرصه صنایع دستی استان کردستان با اهدای لوح تقدیر و هدایی مود تجلیل قرار گرفتند.
 

انتهای پیام /
نام:
ایمیل:
* نظر: