کد خبر: ۴۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
لحظه به لحظه با حاشیه های دربی هشتاد و چهارم
جدال دو تیم پرسپولیس و استقلال در دربی هشتاد و چهارم از ساعاتی دیگر آغاز خواهد شد و در پست به صورت لحظه ای از حواشی این دیدار با شما همراه خواهیم بود.
درگیری در سکوهای ورزشگاه آزادی میان هواداران استقلال و پرسپولیس
به گزارش تجارت آنلاین، پرسپولیس و استقلال در دور برگشت لیگ برتر از ساعاتی دیگر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این در حالی است که پرسپولیس با توجه به فاصله 13 امتیازی نسبت به حریف آبی پوش از شرایط بهتری نسبت به شاگردان منصوریان در این دیدار برخوردار است و در سمت مقابل نیز استقلال با توجه به عملکرد مناسب در هفته‌های اخیر و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با حذف السد قطر اکنون به دنبال کسب امتیاز از این جدال سنتی و حیثیتی است.

***
بالاخره دربی هشتاد و چهارم با چند دقیقه تاخیر و یک دقیقه سکوت آغاز شد.

15:00: محسن ترکی, داور ارزنده فوتبال کشورمان با بوسه بر چهار گوشه زمین به صورت رسمی با تویق هواداران از داوری خداحافظی کرد.


14:50:نام وریا غفوری از لیست هجده نفره استقلال خط خورد .او به دلیل آسیب دیدگی نتوانست به این بازی برسد .یعقوب کریمی جایگزین غفوری در لیست هجده نفره شد .

14:36: در فواصل برنامه‌های استادیوم آزادی که به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای چوار و نمایش با توپ اختصاص داد، گروه تواشی نیز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا مراسمی در این رابطه با مداحی و ... برگزار کردند.

14:35: اسامی بازیکنان دو تیم از سوی گوینده ورزشگاه اعلام شد که به شدت مورد تشویق هواداران هر دو تیم قرار گرفت.

14:33: داوران بازی با حضور در زمین آماده این دیدار می شوند.

14:15: جای کادرفنی تیم‌ملی برای تماشای این بازی پراهمیت و جذاب در ورزشگاه آزادی خالی است.

14:13: آرش برهانی و رحمان رضایی کارشناسان برنامه فوتبال برتر برای دربی هستند. برهانی با ظاهر متفاوت و ریشی که کمتر روی صورتش دیده بودیم چهره متفاوتی نسبت به گذشته دارد.

14:09مهدی رحمتی با تشویق شدید هواداران وارد چمن ورزشگاه شد. با حضور رحمتی سکوهای استقلالی نشین به شدت دروازه بان این تیم را تشویق کردند.

14:07 : بلیت فروشی طبقه دوم در داخل ورزشگاه برای هواداران استقلال آغاز شد. باشگاه استقلال از طریق سایت خود از هواداران این تیم خواسته تا به ورزشگاه بیایند.

14:06: 80داوطلبی که تحت پوشش کمپین شهرتکانی به ورزشگاه آمده‌اند، امروز هم مثل بازی پرسپولیس ـ تراکتور ورزشگاه را از زباله پاک خواهند کرد. امیدواریم حرکت ارزشمند این جمع مورد توجه و تقلید دیگران قرار بگیرد.

14:05: علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس نیز در ورزشگاه حاضر شد و هواداران پرسپولیس به شدت او را تشویق کردند.

14:05مارکو و ایگور پانادیچ به هنگام ورود به زمین و رفتن به سمت طرفداران پرسپولیس سلفی گرفتند.

14:02هواداران استقلال پرچم بزرگی که دو ستاره قهرمانی این تیم در آسیا نقش بسته بود در ورزشگاه نصب کرده‌اند.

14:00 عادل فردوسی پور برای گزارش دربی 84 وارد استادیوم آزادی شد.

13:58 تیم نفت تهران برای تماشای دربی 84 استقلال و پرسپولیس تمرین عصر امروز خود را لغو کرد.

13:47: اعضای تیم فوتبال چوار 65 در ورزشگاه آزادی حاضر شدند. این افراد پارچه نوشته ای در دست داشتند که تصویر شهادی حادثه چوار روی آن نقش بسته است. این بازی به دلیل سی امین سالگرد حادثه چوار، به نام این شهدا نام گذاری شده است.

13:42: بازیکنان پرسپولیس نیز دقایقی پیش وارد ورزشگاه آزادی شدند تا برای آغاز دربی هشتاد و چهارم آماده ی شروع بازی شوند.

13:37: برانکو سرمربی پرسپولیس اولین نفری بود که وارد چمن ورزشگاه شد. با ورود او سکوهای مربوط به هواداران پرسپولیس منفجر شد و هواداران زیادی سرمربی محبوب خود را تشویق کردند. برانکو نیز به سمت همه سکوهای رفت و به هواداران این تیم ادای احترام کرد.

13:37هواداران پرسپولیس در چند نوبت برانکو را تشویق کردند.
13:35تعدادی از هواداران پرسپولیس با پرچم‌های منقش به تصویر مرحوم هادی نوروزی در ورزشگاه حضور یافته‌اند.
13:33در حال حاضر حدود 50 هزار نفر در ورزشگاه حضور دارند.
13:32در سکوهای طبقه دوم بین هواداران درگیری به وجود آمد که با مداخله نیروی انتظامی ختم به خیر شد.
13:25: برای دقایقی میکروفون های ورزشگاه در اختیار اعضای کانون مشوقین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار گرفت که هر دو گروه هواداران را به حفظ شعایر این روز دعوت کردند.
13:06: به مناسبت ایام فاطمیه از بلندگوهای ورزشگاه دعا و مناجات هایی متناسب با این ایام در حال پخش شدن است.
13:00: هواداران پرسپولیس که جمعیت آنها به مراتب بیشتر از هواداران استقلال است شعارهای قهرمانی برای این تیم می خوانند تا به این شکل به بازیکنان روحیه دهند.
12:55: بازیکنان استقلال پیش از شروع دربی پاداش پیروزی برابر السد را دریافت کردند تا از لحاظ مالی نیز پیش از شروع این دیدار شارژ شوند.
12:34: ترکیب تیم استقلال نسبت به دربی رفت دستخوش تغییرات زیادی شده است؛ نسبت به آن مسابقه مجید حسینی، هرایر مگویان، وریا غفوری، فرشید باقری و جابر انصاری در ترکیب نیستند و به جای آنها لئوناردو پادوانی، امید نورافکن، میلاد زکی پور، علی قربانی و بهنام برزای در دربی 84 به زمین خواهند رفت.
12:32: استقلال برای اولین بار در تاریخ دربی ها با دو دفاع مرکزی برزیلی در ترکیب اصلی به مصاف رقیب دیرینه اش می رود. پادووانی اولین دربی خود را تجربه می کند اما رابسون جان واریو که در بازی رفت هم حضور داشت برای دومین بار این بازی بزرگ را در کارنامه اش ثبت خواهد کرد.
12:30: در فاصله ٢:٣٠ دقیقه مانده به دربی ترافیک در پارکینگ های ورودی کلافه کننده شده است.
12:21: پرسپولیسی ها به دنبال زدن گل اول خواهند بود. سبک بازی این تیم و حملات سریع در لحظات اولیه نشان می دهد که آنها از این طریق به موفقیت نزدیک تر می شوند. اگرچه دربی به صورت طبیعی بازی مهره سیاه است و مربی ها دوست ندارند مسابقه را آغاز کنند و واکنشی بازی می کنند.
11:28: در ترکیب استقلال ابراهیمی، نورافکن و اسماعیلی سابقه بازی در پست هافبک دفاعی را دارند و این مسئله نشان می دهد که منصوریان قصد دارد فانتزی های پرسپولیس را از کار بیندازد.
12:18: از بین جوان های استقلال، مجتبی حق دوست از ترکیب خارج شده و جای خود را به فرشید اسماعیلی داده است.
12:17: در نهایت منصوریان زکی پور را به عنوان دفاع چپ به میدان فرستاده تا این بازیکن جوان اولین دربی خود را تجربه کند.
12:16: بر خلاف پرسپولیس که از تورم دفاع راست رنج می برد، استقلال خسرو حیدری را در این بازی به عنوان دفاع راست به میدان می فرستد. بازیکنی که این اواخر در پست هافبک بازی می کرد. البته خسرو در دیدار با السد نمایش خوبی داشت تا نشان دهد برای دربی آماده است.
12:16: ترکیب استقلال اعلام شد : سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، بهنام برزای، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی.
12:15؛ ترکیب استقلال در مصاف با پرسپولیس به شرح زیر است:
سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، لئوناردو پادوانی، رابسون جانواریو، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، بهنام برزای، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی، علی قربانی و کاوه رضایی.
12:14؛ در فاصله کمتر از سه ساعت تا آغاز دربی تعداد طرفداران پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه بسیار بیشتر از طرفداران استقلال است.
12:10؛ مجتبی محرمی صبح امروز با حضور در هتل المپیک با کادر فنی و بازیکنان پرسپولیس دیدار کرد. او قرار است همراه با کاروان پرسپولیس به ورزشگاه آزادی برود تا تماشاگر دربی ۸۴ باشد.
12:10: مهدی طارمی، رامین رضاییان، محسن مسلمان و علی علیپور قرمزپوشانی هستند که پیش از این در دربی موفق به گلزنی شده اند. طارمی، رضاییان و مسلمان در دربی هشتاد و دوم برای پرسپولیس گلزنی کردند و علیپور نیز دربی هفتاد و نهم تک گل پرسپولیس را وارد دروازه استقلال کرده است.این آمار اما در استقلال کمتر از پرسپولیس است. جابر انصاری تا به حال در دو دربی برای استقلال گلزنی کرده و امید ابراهیمی در دربی هشتاد و دوم آخرین گل استقلال در دربی ها را به ثمر رسانده است.
12:00: عادل فردوسی‌پور گزارشگر این دیدار خواهد بود و همچنین اجرای برنامه «فوتبال برتر» بر عهده جواد خیابانی است. رحمان رضایی و آرش برهانی از مهمانان امروز در دیدار دربی خواهند بود.
11:53: حسین ماهینی در تمام 90 دقیقه های بازی پرسپولیس به میدان رفته و تنها مرد 1800 دقیقه ای برانکو محسوب می شود. او امروز به احتمال زیاد در پست هافبک دفاعی به میدان خواهد رفت
11:50: مسئولان سازمان لیگ چندین بار  به هواداران استقلال و پرسپولیس اعلام کردند بلیت فروشی در ورزشگاه صورت نمی‌گیرد، اما براساس اخبار رسیده گیشه‌های بلیت فروشی ورزشگاه آزادی اقدام به فروش بلیت کردند و طبقه دوم ورزشگاه آزادی بلیت فروشی می‌شود که قیمت هر بلیت 10 هزار تومان است.
11:46: باانتشار نفراتی که پرسپولیس برای بازی امروز درنظر گرفته، همه منتظر ترکیب مدنظر علیرضا منصوریان برای دربی هشتاد و چهارم است. باید دید که منصوریان در این مسابقه تا چه حد به ترکیب تثبیت شده بازی های اخیر استقلال دست می زند.
11:43؛ کمیته اخلاق از حضور ناظران ویژه خود در دیدار استقلال و پرسپولیس تهران خبر داد تا تمامی اتفاقات این بازی را زیر نظر داشته باشد.
11:40؛ بازار سیاه بلیت همچنان پشت درهای ورزشگاه آزادی وجود دارد تا جایی که بلیت جایگاه های طبقه اول تا مرز 100 هزار تومان هم به فروش می رسد
11:36: تا این لحظه نزدیک به 20 هزار هوادار دو تیم خود را به ورزشگاه ازادی رسانده و با توجه به بارش پراکنده باران زیر سقف طبقه دوم و در راهروهای منتهی به سکوهای طبقه اول ایستاده اند.
11:32: در فاصله چند ساعت تا آغاز دربی مسئولان تدارکات باشگاه پرسپولیس رختکن این تیم را برای ورود بازیکنان آماده کردند و اولین تصویر از این رختکن بیرون آمد.
11:12: پرسپولس در خط حمله از زوج طارمی و امیری استفاده می کند و علی علیپور اولین تعویضی تیم خواهد بود.
 
11:11: فرشاد احمدزاده دفاع چپ پرسپولیس در دربی خواهد بود. او در بازی رفت، هافبک چپ بازی کرد تا حرکات وریا و خسرو را مهار کند. این احتمال هم وجود دارد که ماهینی دفاع چپ و فرشاد هافبک دفاعی بازی کنند.
11:10: با انتشار ترکیب پرسپولیس، ابهام در استفاده برانکو از مهره ها بالا رفته است. در ترکیب امروز سه دفاع راست متخصص (ماهینی، رضاییان و محرمی) حضور دارند. به نظر محرمی دفاع راست، ماهینی هافبک دفاعی و رضاییان وینگر راست باشند.
11:04: ترکیب پرسپولیس برای دربی اعلام شد: علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینى، محمدانصارى، حسین ماهینى، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، سروش رفیعى، محسن مسلمان، صادق محرمى، مهدى طارمى و وحید امیرى
11:03: با توجه به بارش شدید برف و باران و البته پیش فروش بلیت ها، هم اکنون ورودی های استادیوم آزادی کاملا خلوت است و تماشاگران کمی برای ورود به استادیوم در جلوی استادیوم حضور دارند
10:56: بازیکنان پرسپولیس بعد از تمرین عرق گیری در هتل، خود را آماده حضور در ورزشگاه خواهند کرد. اتوبوس تیم یک ساعت و ربع قبل از بازی در ورزشگاه توقف خواهد کرد تا بازیکنان آماده دربی 84 بشوند.
10:55: هوادارانی که زودتر در ورزشگاه حضور دارند، کری را آغاز کرده اند. مثل همیشه ممکن است آنها در جریان بازی از انرژی خالی باشند. شاید هم شرایط بازی طوری پیش برود که هواداران 90 دقیقه روی پا بند نباشند.
10:45: شب گذشته مسئولان باشگاه پرسپولیس به بازیکنان وعده داده اند  به هر شکلی که هست تا قبل از آغاز مسابقه 15 درصد از قرارداد‌شان  را پرداخت می‌کنند تا بدون دغدغه مالی به مصاف حریف سنتی خود بروند.
10:40: تراکتورسازی با برد فوق العاده دیروز مقابل ذوب آهن فاصله خود را با پرسپولیس به عدد 6 کاهش داده است. آیان پرسپولیس این شانس را دارد که دوباره اختلاف را به 9 امتیازی افزایش دهد؟
10:35: عادل فردوسی پور گزارشگر دربی 84 ساعتی دیگر به سمت ورزشگاه آزادی خواهد رفت و در جایگاه خود مستقر خواهد شد. با توجه به اینکه او این هفته برنامه 90 را هم آماده پخش دارد، امروز و فردا را کمتر خواهد خوابید. اگرچه برگزاری بازیهای این هفته در روز پنجشنبه به فردوسی پور و تیمش کمک کرده است.
10:25: لئوناردو پادووانی مدافع استقلال با 197 سانتیمتر بلندقامت ترین بازیکن میدان است. اگر سامان نریمان جهان 165 سانتیمتری هم فرصت حضور در میدان را پیدا کند، کوچکترین بازیکن زمین خواهد بود.
10:14: علیرضا بیرانوند با تابلوی امیرحسین مرادی  بازیکن فقید نفت به زمین خواهد آمد ؟ احتمالا . دم علیرضا گرم که حواسش به خانواده داغدیده این بازیکن تیم امیدهای نفت هست . بازیکنی که براثر گازگرقتگی ناباورانه جان سپرد .
 09:48: چمن کاورکشی شده در انتظار پایان باران.
09:44: در حالی که اعلام شده بود درهای ورزشگاه ساعت 10 صبح به روی هواداران باز می‌شود، اما حضور تعداد زیادی از هواداران از شب گذشته و بامداد امروز مقابل ورزشگاه باعث شد مسئولان دو ساعت زودتر درهای ورزشگاه را باز کنند.درحال حاضر نزدیک به 5 هزار نفر در ورزشگاه حاضرند . این ها پاکارهای دربی هستند و تا دم بازی فضا را گرم می کنند.
٩:٤٠: ترکیب احتمالی استقلال در دربی به شرح زیر است: رحمتی، پادوانی، رابسون، زکی پور، حیدری، ابراهیمی، نورافکن، اسماعیلی، قربانی، برزای و کاوه رضایی.
۹:۳۵: مسئولان ورزشگاه برای حفاظت از زمین چمن برابر بارندگی، روی این زمین کاور کشیدند تا چمن ورزشگاه شرایط مناسبی برای برگزاری بازی داشته باشد.
۹:۳۰: بازیکنان استقلال ساعت ۱۱:۳۰ آخرین جلسه فنی خود را در هتل محل اقامتشان برگزار می کنند و پس از آن ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه حاضر می شوند.
9:25:  بارش باران باعث ترافیک سنگینی در خیابان های منتهی به ورزشگاه شده است.
۹:۲۰: در فاصله کمتر از ۶ ساعت تا شروع مسابقه نزدیک به ۴۰۰ بلیط مربوط به هواداران استقلال هنوز فروش نرفته است.
٩:٢٠: ترکیب احتمالی استقلال برای دربی  را اگر با دیدار رفت دو تیم مقایسه کنیم به این نتیجه می رسیم که استقلالی ها به نسبت بازی رفت 2/2 میلیارد تومان ارزان تر شده اند. آبی ها در دیدار رفت و بر اساس آنچه در سایت سازمان لیگ به ثبت رسیده است 9 میلیارد و 950 میلیون تومان خرج ترکیب یازده نفره تیمشان کرده بودند که با مصدومیت بازیکنانی مانند مگویان و غفوری و همچنین نیمکت نشینی فرشید باقری، قیمت ترکیب یازده نفره آنها به مبلغ 7 میلیارد و 800 میلیون تومان تنزل کرده است.
٩:١٥: آمار عجیب و غریب؛ در هر 5 دیداری که سید جلال حسینی پیش از این در دربی به میدان رفته است نتیجه ی دربی  با حساب صفر بر صفر به پایان رسیده است.
٩:١٣: پیش از دربی از شهدای چوار تجلیل خواهد شد. پس این دربی به یاد آنها ؛ جوانمردانه تر.
٩:١٠: هنوز بلیت های دربی تمام نشده؛ دقیقا همان جاهایی که در بازی رفت خالی ماند. اگر بارندگی نبود مطمئن بودیم تماشاچی دربی حداکثری خواهد بود ولی حالا...
9:03: بارش برف، علاقه مندان فوتبال را نگران هوادارانی کرده که از شهرستان به تهران آمده و به سنت دربی ها شب را روی چمن های مقابل ورزشگاه به صبح می رسانند. برای این علاقه سفت و سخت ماچ می‌فرستیم.
8:55: دو روزنامه، خبرورزشی و تماشاگران در تیتر پیش از دربی از عنوان ماجرای نیمروز فیلم ستایش شده جشنواره فجر وام گرفته اند.
8:50: هوا مطابق پیش بینی هواشناسی گرفته و بارانی است. هواشناسی البته این پیش بینی را هم کرده بود که در ساعت برگزاری دربی بارندگی در حداقل خواهد بود.
8:50: هوا مطابق پیش بینی هواشناسی گرفته و بارانی است. هواشناسی البته این پیش بینی را هم کرده بود که در ساعت برگزاری دربی بارندگی در حداقل خواهد بود.
 8:40: سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی :همزمان با برگزاری این شهرآورد، 11 دستگاه خودرو عملیاتی منبع‌دار، پنج دستگاه موتورسیکلت، یک گروه کامل نجات متشکل از سه دستگاه خودرو در معیت 70 آتش‌نشان در پارکینگ‌ها، درهای اصلی ورودی و خروجی، تالار ورودی ورزشگاه آزادی حضور خواهند داشت.
8:35: بر اساس برآورد سایت ترانسفرمارکت، ارزش بازیکنان تیم پرسپولیس ۱۳ میلیون یورو است و در مقابل تیم استقلال نیز با ۱۰ و نیم میلیون یورو وارد شهرآورد می‌شود. مجموع ارزش بازیکنان دو تیم که گرانقیمت‌ترین تیم‌های لیگ برتر امسال هستند، ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو یا به عبارتی حدود ۹۸ میلیارد تومان است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار