کد خبر: ۴۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
سدان‌های تازه‌وارد سال 96 را برای خریداران جذاب می‌کنند
بازار سال 96 بدون شک در دست خودروهایی است که با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان به بازار می آیند و با توجه به امکانات و کیفیت خود می‌خواهند فروش خودروسازان و واردکنندگان را بالا ببرند.
آغاز جدال خودروسازان در بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان
به گزارش تجارت آنلاین، با توجه به برخی شنیده‌ها، در سال 96 شرکت‌های واردکننده و خودروساز سعی دارند خودروهایی با قیمت کمتر از 100 میلیون تومان را وارد بازار ایران کنند. در این میان می‌توان پیش‌بینی کرد خودروهای سدان نقش مهمی در جذاب شدن بازار خودروی سال آینده دارند. چندی پیش روزنامه «دنیای خودرو»نام 10 گزینه احتمالی خودروسازان را که همگی سدان بودند، اعلام کرد. اکثر  این خودروها با قیمت کمتر از 70 میلیون تومان به بازار خواهند آمد. یکی از این خودروها بی‌وای‌دی «اف3 نیو»است که در نمایشگاه خودروی گوانجو از آن رونمایی شد و به احتمال زیاد در زمستان 95 در ایران از آن رونمایی می‌شود. در سفری که اواخر آبان 95 به کشور چین داشتیم، شرایطی فراهم شد این خودروی جدید را در مرکز تست و تحقیقات بی‌وای‌دی مورد بررسی قرار دهیم. شنیده‌ها حاکی است «اف3»جدید اوایل سال 96 در جاده‌های کشور تردد خواهد کرد و فروش آن در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک آغاز می‌شود. با توجه به سابقه به‌نسبت خوب این خودرو، شرکت کارمانیا قصد دارد از نیمه دوم سال 96«اف3 نیو»را به بازارهای هدف بی‌وای‌دی صادر کند و ایران به‌عنوان هاب منطقه‌ای این خودرو شناخته شود.
آغاز جدال خودروسازان در بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان

 *ایمنی «اف3 نیو»در چه سطحی است؟
بی‌وای‌دی «اف3 نیو»به دو کیسه هوا در تمام نسخه ها مجهز است. در نسخه فول‌آپشن آن امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سیستم کنترل هرزگردی، کنترل شروع حرکت در سربالایی و ترمز اضطراری وجود دارد. همچنین چهار چرخ دیسکی این خودرو به سامانه «ای بی اس»و «ایی بی دی»مجهز است. با توجه به رده قیمتی «اف3 نیو»و رقبای آن در بازار ایران می‌توان این خودرو را مانند آنها ارزیابی کرد و در این بحث ویژگی رقابتی در «اف3 نیو»مشاهده نکرد.
آغاز جدال خودروسازان در بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان

*امکانات رفاهی بی‌وای‌دی
بی‌وای‌دی «اف3 نیو»در بخش امکانات رفاهی در حد قابل‌قبولی قرار دارد. شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سانروف، کامپیوتر سفر، دی ‌لایت، تودوزی چرم، مانیتور، دوربین و سنسور‌عقب، سنسور نور، شش بلندگو، استارت دکمه‌ای، کنترل سیستم صوتی و تصویری از روی فرمان و... از امکانات این خودرو محسوب می‌شود. در این بخش هم بی‌وای‌دی «اف3»جدید تا حدی مانند جک «جی5»، ام‌جی 360 و پژو 301 است و احتمالا با این سطح امکانات می‌تواند رقابت مناسبی را آغاز کند. البته در این خودرو جای امکاناتی نظیر کروزکنترل و سیستم تهویه اتوماتیک احساس می‌شود.
آغاز جدال خودروسازان در بازار خودروهای زیر 100 میلیون تومان

*... و اما قیمت

برخی شنیده‌ها حاکی  است شرکت خودروسازی کارمانیا «اف3»جدید را با قیمت رقابتی به بازار می‌آورد و احتمالا قیمتی  بین 55 تا 70 میلیون تومان را برای نسخه دنده‌ای و اتوماتیک آن در نظر  خواهد گرفت. با توجه به استهلاک به نسبت کم این خودرو ( با توجه به منابع خارجی) و کیفیت مناسب ساخت آن می‌توان پیش‌بینی کرد این خودرو فروش مناسبی را در ایران تجربه کند. از طرفی با توجه به نوع قیمت‌گذاری برخی رقبای چینی و فرانسوی، می‌توان توقع استقبال خوب از بازار ایران  از  بی‌وای‌دی«اف3 نیو»داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار