کد خبر: ۴۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
«بیست‌وپنجمین مسابقات سنگ‌نوردی قهرمانی آسیا 2017» قرار است شهریور ماه سال 96 در رده سنی بزرگسالان به میزبانی کشورمان در «مجتمع تجاری اداری مگاپارس» برگزار شود.
به گزارش روزنامه تجارت در نشست خبری که به این منظور برگزار شده بود عنوان شد این مسابقات با مشارکت و هماهنگی دو مجموعه، روابط عمومی فدراسیون کوهنوردی و روابط عمومی «مجتمع تجاری اداری مگاپارس» در محل این مجتمع برگزار خواهد شد.
در این نشست علاوه بر مسئولینی از فدراسیون و «مگاپارس» تعدادی از چهره‌ها و قهرمانان سنگ‌نوردی و کوهنوردی از جمله «اقبال افلاکی»، «حمید آسیابان»، «محمود هاشمی»، «الناز رکابی»، «آرتیمس فرشاد یگانه» و «مهندس رمضانی» رئیس هیئت استان تهران نیز ‌حضور داشتند.  
در این مراسم ابتدا مهندس موسوی مدیر عامل مجتمع تجاری اداری مگاپارس گفت: موضوع احداث دیواره یک موضوع جدیدی برای ما بود که در بحث های طراحی و بحث های فنی از کمک فراوان دوستان هیئت تهران و فدراسیون کوه نوردی بهره مند شدیم و حداقل طی یک ماه گذشته نزدیک 25 جلسه مشترک برگزار کردیم.
در ادامه رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در این مراسم گفت: سال 96 برای فدراسیون سال فرخنده ای است چرا که هفتاد و ششمین سال تاسیس آن را در ایران جشن می‌گیریم . ما در روزهای ابتدایی سال برنامه های گسترده ای را داریم از جمله صعود هشت نفر به قله اورست، ورود قیچی ساز به باشگاه 8 هزارتایی های جهان و تلاش 5 کوهنورد برای فتح قله لوتسه، همچنین برگزاری اجلاس اتحادیه جهانی کوهنوردی با حضور نمایندگان 50 کشور جهان در دستور کار داریم.
وی افزود: اوج فعالیت فدراسیون در برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات صخره نوردی قهرمانی آسیا از آنجا که سنگ نوردی نخستین بار به مسابقات المپیک 2020 توکیو و بازیهای آسیایی 2018 اندونزی راه پیدا کرده است رقابتهای تهران از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود چرا که ورزشکاران خود را برای رویدادهایی مثل المپیک باید آماده کنند.
در ادامه زارعی در پاسخ به این سوال که بودجه رقابتهای قهرمانی آسیا چگونه تامین می شود گفت: در این دوره از مسابقات 50 درصد هزینه را حامی مالی (مگا پارس) و 50 درصد دیگر را مسئولان وزارت ورزش و جوانان تقبل خواهند کرد ، وزارتخانه همانطور که در سایر مسابقات پشتیبان فدراسیون بوده در این دوره از رقابتها هم سهم بسزایی در برگزاری مسابقات و تامین بودجه دارد.
وی افزود: در اجلاس کوهنوردی آسیا 14 کشور برای حضور در رقابتهای قهرمانی قاره کهن که به میزبانی تهران برگزار می شود اعلام آمادگی کردند، پیش بینی می شود 300 ورزشکار به تهران بیایند، از آنجا که ژاپن میزبان المپیک 2020 است سهم بسزایی در تعداد شرکت کنندگان این رقابتها خواهد داشت، کشور ایران هم با سه تیم بزرگسالان، امید، ترکیبی از نوجوانان و جوانان دراین رقابتها شرکت خواهد کرد.
سپس گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز گفت: ورود بخش خصوصی (مگاپارس) به ورزش باعث می شود تا ورزشکاران در شرایط بهتری برنامه های حرفه ای خود را دنبال کنند، حامیان مالی می توانند اتفاقات خوبی را در ورزش پایتخت رقم بزنند.

"
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار