کد خبر: ۴۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
محمدرضا خانی مدیر عامل بانک سرمایه عنوان کرد:
مدیر عامل بانک سرمایه با اعلام اینکه بدهکاران کلان منشا شایعات اخیر پیرامون بانک هستند، گفت: آخرین مهلت حضور مفسدان به مراجع قضایی که ۱۱ سال فرار کردند ، ساعت 16 روز یکشنبه 15 اسفند است.
به گزارش روزنامه تجارت، محمدرضا خانی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره بانک سرمایه در نشست خبری با خبرنگاران از پایان مهلت تعیین شده برای بدهکاران کلان بانکی خبر داد و گفت: ساعت 16 روز یکشنبه 15 اسفند آخرین مهلت برای پرداخت بدهی بدهکاران کلان بانک سرمایه است که با هماهنگی با دادستان تهران، وزارت اطلاعات و نهادهای نظارتی در کنار دادسرای پولی، چنانچه مطالبات خود را پرداخت نکنند، بازداشت خواهند شد.
وی گفت: از زمانی که بانک سرمایه مبارزه با مفسدان را آغاز کرد شایعات علیه این بانک قوت گرفت.‌ تا سال گذشته شایعاتی پیرامون بانک سرمایه وجود نداشت زیرا بانک با مفسدان، کلاهبرداران کاری نداشت اما از زمانی که مبارزه با آنها آغاز شد این گونه بی اخلاقی ها نیز شروع شده است.
مدیرعامل بانک سرمایه گفت: این بدهکاران قبلاً رقیب هم بودند، اما الان رفیق هم شده‌اند، چون متفق‌ هستند پول بانک را ندهند، عده‌ای بازداشت شده‌اند که بخشی از پول بانک را پس داده‌اند و یا املاک مرغوبی داشته‌اند که تحت فشار نهادهای نظارتی بابت بدهی‌شان به بانک معرفی کرده‌اند. 
خانی از دستگیری و بازداشت تعدادی از بدهکاران کلان این بانک خبر داد و بیان کرد: برخی از آنها بدهی خود را نقدی برگردانده اند و برخی هم املاک مرغوبی برای وصول مطالبات معرفی کرده اند که این امر هم در نتیجه فشار نهاد های نظارتی بوده است.
خانی میزان مطالبات غیر جاری بانک را 73 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال 13هزار میلیارد ریال آن وصول شده است. البته تعداد آنها 21 نفر بدهکار کلان بانک است که 11 سال از بازپرداخت بدهی خود فرار می‌کردند،. امروز آخرین مهلت‌شان است که یا باید پول بانک را بدهند و یا تحت تعقیب قضایی قرار گیرند. 
مدیرعامل بانک سرمایه ادامه داد: در مجموع باید توجه داشت که مطالبات معوق بانک سرمایه 4 درصد حجم مطالبات نظام بانکی را تشکیل می‌دهد و عدد بزرگی نیست.
خانی با بیان اینکه 38 درصد سهامداران بخش خصوصی هستند که تسهیلات دریافت کردند، افزود: اما این منابع معوق شده بود و به جای آن اموال مرغوبی را به بانک معرفی کردند که البته ارزش آنها بیشتر از بدهی شان بود که در حال تسویه و تهاتر است. بدهکاران کلان شرکت ها و اشخاص حقوقی هستند که پشت آنها افراد حقیقی قرار دارند. شرکت های صوری و کاغذی شکل گرفته و تعدادی اسامی را به عنوان هیات مدیره معرفی و مبالغی دریافت کرده اند که پول های ما دست آنها است و پس نمی دهند و این در حالی است که همین پول ها را بر علیه ما خرج می کنند.
در بخش دیگری زارعی معاون فنی بانک سرمایه نیز در خصوص تأخیر بانک سرمایه در ارائه صورت‌های مالی به بورس و شفاف‌سازی گفت: بانک سرمایه بر شفاف‌سازی تأکید داشته و ظرف روزهای آتی، شفاف‌سازی به نحو احسن انجام می‌شود. 
وی ادامه داد: اما شفاف‌سازی به تنهایی کافی نیست و برنامه مدیریت را هم باید به بازار سرمایه اعلام کنیم. 
زارعی وعده داد افزایش سرمایه 600 درصدی بانک سرمایه طی دو سال انجام خواهد شد و مسئولان بانک در حال حاضر منتظر دریافت مجوز از بانک مرکزی هستند. 
وی اظهار داشت: اتفاق دیروز ربطی به شناسایی سود ندارد، در عین حال الزام بانک‌ها به ارائه صورت‌های مالی براساس مدل IFRS و تأخیر در ارائه صورت‌های مالی متوجه کل بانک‌ها بوده است. 
وی ادامه داد: بخش دیگر مربوط به شفاف‌سازی خاص بانک سرمایه است که طی روزهای آتی صورت‌های مالی سال 94 و پیش‌بینی عملکرد سال 95 را اعلام خواهیم کرد. 
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره هزینه‌های باشگاه ورزشی بانک سرمایه، گفت: باشگاه ما ماهی یک میلیارد تومان هزینه دارد و اخیراً یک درخواست 6 میلیاردی داشتند که موافقت نکردیم.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: