کد خبر: ۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
ابوترابی‌:
نایب‌رئیس مجلس گفت: متولیان مدیریت مذاکرات مشاورت با مجلس و نخبگان را در دستور کار قرار دهند. باید به آمریکایی‌ها بگوییم مقاومت ملت ایران شما را وادار به قبول ایران هسته‌ای و نشستن پای میز مذاکره کرد
به گزارش تجارت آنلاین به نقل ازنسیم؛ محمدحسن ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور مجلس با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 اظهار داشت: آنچه نخست می‌توان از رفتار سیاسی ملت ایران در طول چند سال اخیر در اوج اعمال سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه مردم ایران آموخت آن است که ملت ایران با مقاومت و با خلق حماسه سیاسی 24 خرداد 92 و مشارکت تحسین آمیز در اوج تنگناهای سیاسی در تعیین سرنوشت سیاسی خود این حقیقت را برای مسئولین و دولت مردان تبیین کرده است که شاه کلید مطالبات ملت حفظ اقتدار و عزت ملی و وظیفه مسئولین حراست از منافع ملی ملت است.

وی وحدت ملی را بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور دانست و افزود: پیگیری سیاست های معطوف به انسجام ملی از مهمترین استراتژی اداره کشور در شرایط فعلی است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه تردید نداریم مهمترین عامل اقتدار نمایندگان ملت در گفتگو با 1+5 اقتدار برآمده از وحدت ملی ماست گفت: باید دولتمردان خصوصا متولیان مدیرت مذاکرات توجه به نخبگان سیاسی و علمی و توجیه، اقناع، همفکری و مشاورت مستمر با آنان را در دستور کار خود قرار دهند. با ارتباط منطقی با مجلس، مجامع دانشگاهی و کمیسیون‌های  مجلس و مجموعه نخبگان کشور می‌توان نقشه راه را درست تعریف نمود و با پشتوانه ملی گام‌های موثری برداشت.

نایب رئیس مجلس همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: واقعیت مذاکرات یکسال گذشته بیانگر این است که تنها ادبیات حاکم بر محاورات دولت های بزرگ ادبیات قدرت است و ملتی می‌تواند از منافع خود در مقابل نظام حاکم برجهان دفاع کند که از قدرت بالاتر برخوردار باشد.

وی گفت: امروز تنها با زبان قدرت می‌توان با آمریکا و متحدان آن سخن گفت و باید برای افزایش اقتدار ملی در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی و فرهنگی از تمام ظرفیت درون نظام بهره گرفت.

ابوترابی آنچه بر اقتدار ملت ایران می افزاید را افزایش اقتدار ملی دانست وبا بیان اینکه مسیر این حرکت با بهره گیری شایسته از ظرفیت بالقوه و بالفعل درون نظام امکان پذیر است اظهار داشت: مسئولین اجرایی اقتدار ملی را با نگاه بیرون از مرزها جستجو نکنند چراکه اقتدار را با نگاه به ظرفیت داخلی ملی و اقتدار رهبری معظم انقلاب می‌توان جستجو کرد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به درس هایی که می‌توان از مذاکرات هسته‌ای گرفت گفت: آنچه از مذاکرات می‌توان فراگرفت این است که به معنای واقعی کلمه آمریکا قابل اعتماد نیست؛ من از شما و مردم آزاده جهان و دول مستقل سوال می‌کنم چگونه می‌توان به دولتی که منافع ملی آمریکا را قربانی منافع رژیم منحوس اسرائیل و مشتی صهیونیست می‌کند اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه ما به ملت خود، امدادهای خدا و دعای مستجاب حضرت ولی عصر(عج)، به ملت های آزادی خواه جهان و ملت‌های هوشمند منطقه اعتماد داریم گفت: ما با اعتماد به این سرمایه‌های بزرگ نقشه‌های پیش روی خود را برمی‌داریم.

ابوترابی فرد با اشاره سخنان هتاکان وزیر امور خارجه آمریکا بعد از پایان مذاکرات در روز گذشته گفت: اینکه وزیر خارجه آمریکا می‌گوید تحریم‌ها سرجای خود مانده‌اند و ایران به توافق ژنو متعهد است این سخن نشاندهنده شخصیت منطقی ملت و دولت ایران را تبیین و زیاده خواهی آمریکایی را تعریف و تبیین می‌کند.

وی خطاب به وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: شما می‌دانید و دنیا هم می‌داند تحریم‌ها سر جای خود نمانده است؛ ایستادگی ملت ایران بود که شما را وادار کرد برای خروج از تنگناها جز مذاکرات چیزی نبینید و با قبول ایران هسته ای پای میز مذاکره بنشینید، کدام هوشمندی است این واقعیت را نبیند، شما نمیتوانید تحریم ها را ادامه بدهید چراکه قادر نیستید آن را ادامه بدهید.

ابوترابی فرد خاطر نشان کرد: این حرف وزیر خارجه آمریکا درست است که دنیا شاهد است که امروز جامعه جهانی از احساس آرامش و اعتماد بالاتری برخوردار است، اما به دلیل کاهش نفوذ آمریکا در منطقه و شکست آمریکا در غزه و شکست توطئه هایش در سوریه و عراق این احساس آرامش بدست آمده است.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: