کد خبر: ۴۴۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
قیمت پرتقال بی حساب و کتاب در نوروز بالا می رود
رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: امسال به مردم توصیه می شود که حدالامکان پرتقال را از سبد میوه خود حذف نمایند تا با افزایش واردات به تولید ملی آسیب وارد نشود.
مردم پرتقال را از سبد میوه شب عید خود حذف کنند!
حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی در توصیه به مردم مبنی بر کاهش مصرف پرتقال اظهار داشت: با توجه به سرمای بی سابقه مازندران در اوایل آذر ماه، بخش اعظمی از پرتقال گردش شب عید مازندران از بین رفت که به همین خاطر امکان تامین نیاز شب عید از منابع داخلی وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه در جنوب پرتقال کافی در سردخانه وجود ندارد، گفت: با این وجود براساس شنیده‌ها دولت اقدام به واردات ۱۰۰ هزارتن پرتقال از مصر و ترکیه نموده است.
مهاجران ادامه داد: اگر مردم همانند سال‌های قبل در گردش شب عید بخواهند پرتقال مصرف نمایند حداقل حدود ۱۲۰ هزارتن و حداکثر ۲۰۰ هزارتن است که امسال به مردم توصیه می‌شود حد الامکان پرتقال را از سبد میوه خود حذف نمایند تا با افزایش واردات تولید ملی آسیب وارد نشود.
به گفته وی اگر خرید پرتقال همانند سال‌های قبل باشد بی آنکه عرضه پرتقال‌های وارداتی افزایش یابد ناگفته نماند که نرخ پرتقال بی حساب و کتاب در ایام نوروز افزایش می‌یابد.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اخرین وضعیت نرخ پرتقال‌های وارداتی بیان کرد: تا روز گذشته هر کیلو پرتقال وارداتی ۳ هزار و ۱۰۰ خریداری و با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان توزیع می‌شد که امروز به یکباره ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشته ایم.
وی در خصوص وضعیت تقاضا نسبت به پرتقال‌های داخلی تصریح کرد: علی رغم عرضه پرتقال‌های باکیفیت و آبدار شمال و قیمت آن نسبت به وارداتی، اما استقبال چندانی در بازار وجود ندارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: