کد خبر: ۴۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
پرونده نرخ سود بانکی به شورای پول و اعتبار می رود
رییس کل بانک مرکزی از بررسی موضوع کاهش نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار خبر داد.
احتمال کاهش نرخ سود بانکی در سال جاری
رییس کل بانک مرکزی از بررسی موضوع کاهش نرخ سود بانکی در شورای پول و اعتبار خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین از ایرنا، «ولی الله سیف» در حاشیه آغاز به کار دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه درمحل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران در جمع خبرنگاران گفت: گزارشی را به شورای پول و اعتبار ارایه خواهیم داد که بر اساس آن، ممکن است نرخ سود بانکی در سال جاری کاهش یابد.
وی در عین تاکید کرد: مهمتر از کاهش نرخ سود، تعادل در عرضه و تقاضای نقدینگی در بازار است که بتواند نرخ سود را پایدار نگاه دارد.
سیف درباره محدودیت هایی که بازار سرمایه برای حفظ نرخ سود در نظام بانکی بوجود آورده است، گفت: با ایجاد انضباط می توان تا حدود زیادی مدیریت نرخ سود را اعمال کرد.
وی ابرازامیدواری کرد با هماهنگی های صورت گرفته میان سازمان بورس و اوراق بهادار و بانک مرکزی روی بازار بدهی، بتوانیم این موضوع را قابل دسترسی داشته باشیم.
رییس کل بانک مرکزی درباره اینکه بانک ها نرخ تمام شده پول را بالا می دانند، گفت: بانکها باید این نرخ را کاهش دهند.
وی درباره فعالیت موسسه های مالی و اعتباری غیرمجاز نیز گفت: حفظ و مراقبت از منابع سپرده گذاران و مردم عادی باید در دستور کار قرار گیرد و بانک مرکزی هم در این رابطه مراقبت لازم را خواهد داشت.
سیف یادآور شد: البته موسسات غیرمجاز نمی توانستند این اقدامات را انجام دهند اما با شرایط به وجود آمده بانک مرکزی در تلاش است که خسارت هایی را که ممکن است پیش بیاید، مدیریت و از بروز آن جلوگیری کند.



نام:
ایمیل:
* نظر: