کد خبر: ۴۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
مدیر عامل پست بانک کشور با استاندار خراسان رضوی، در مشهد مقدس دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در این دیدار با بیان این که این استان، بالاترین جمعیت روستایی کشور را به خود اختصاص داده؛ گفت: استقرار مجموعه هایی برای ارائه خدمات مناسب بانکی در این مناطق، از جمله ضروریات است.
وی افزود: مهمترین دغدغه موجود مهاجرت معکوس روستائیان به شهرها است که خوشبختانه اقدامات توسعه ای دولت توانسته از رشد این پدیده به میزان قابل توجهی جلوگیری کند.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر لزوم تقویت صندوق تعاون روستایی، خاطر نشان کرد: باید نهاد مالی مشخصی برای توسعه ی امور روستایی شکل بگیرد تا روستائیان از این طریق مورد حمایت قرار گیرند.
رشیدیان تصریح کرد: پست بانک به‌عنوان نهاد مالی موثر در مناطق روستائی و کم‌برخوردار، نقش به سزایی در حمایت از تولید و اشتغال دارد به ویژه که نام گذاری سال جاری نیز در همین راستا است.
وی اظهار داشت: این‌بانک با توجه به ظرفیت‌های بالقوه در ارائه خدمات‌ مالی در روستاها و مناطق کم ‌برخوردار، می تواند در اجرای طرح‌های توسعه‌ روستائی، تثبیت و ماندگاری جمعیت روستاها تاثیرگذار باشد.
استاندار خراسان رضوی به موضوع زلزله ی اخیر در استان و پرداخت تسهیلات مقاوم سازی از سوی بانک ها اشاره کرد و گفت: پست بانک با توجه به حضور موثر در روستاها زمینه ی خوبی برای تسریع در پرداخت ها دارد که می بایست با بانک مسکن در این خصوص مذاکره شود.
رشیدیان اهتمام دولت تدبیر و امید در خصوص اجرای طرح های اقتصادی در روستاها را خاطر نشان کرد و افزود: نخستین پروژه طرح های اقتصادی معاونت روستایی معاونت اول نهاد ریاست جمهوری در بجستان کلنگ زده شد و اکنون 63 طرح با 480میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.
وی بر لزوم شکل گیری پنجره ی واحد برای ارائه خدمات دولت در روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: پست بانک زمینه ی مناسبی برای پیگیری این موضوع دارد.
استاندار خراسان رضوی توجه به برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی در کنار اقدامات ز یر بنایی و توسعه ای در مناطق روستایی را ضروری دانست و افزود: باید با حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان در روستاها به این مهم توجه شود.
خسرو فرحی نیز در این دیدار گفت: پست ‌بانک اقدام به اعطای تسهیلات به طرح‌های تولیدی روستائی با توجه به توجیه اقتصادی آن پس از بررسی در کارگروه مربوطه می‌نماید.
مدیرعامل پست بانک کشور با اشاره به شعار این بانک در سال جدید بعنوان " بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه‌ ICT و حامی تولید و اشتغال"، افزود: عمده فعالیت‌ها در زمینه اشتغالزائی و رونق اقتصادی در روستاهاست.
وی اظهار داشت: این بانک به‌عنوان نهاد مالی و بانکی تسهیل کننده اجرای طرح‌های حوزه‌های ICT و IT است که شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تأمین منابع مالی خود می‌توانند با نرخ‌های ترجیحی از این بانک تسهیلات دریافت کنند.
فرحی، هم‌افزائی را عامل توسعه دانست و افزود: باید ظرفیت‌های موجود در هر استان را شناسائی کرده و با بهره‌برداری مناسب از آن ضمن ارائه خدمات ارزنده به روستائیان در راستای اشتغالزائی از تولیدات پایدار حمایت کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: