کد خبر: ۴۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
وزیر اقتصاد روسیه:
وزارت اقتصاد روسیه در اقدامی غیر معمول گفته «اقتصاد ما فرو نخواهد پاشید» وزیر اقتصاد این کشور را در صفحه توییتر خود قرار داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از بیزینس اینسایدر، علی رغم مشکلات اقتصادی بوجود آمده برای روسیه ناشی از تحریم‌های غرب علیه این کشور و همچنین کاهش شدید قیمت نفت  در ماه های گذشته، وزارت اقتصاد روسیه از مقاومت این کشور در برابر بحران های اقتصادی خبر داد.

وزارت اقتصاد روسیه در اقدامی نامتعارف جمله‌ای از وزیر اقتصاد این کشور را با مضمون «اقتصاد ما فرو نخواه پاشید» در صفحه توییتر خود قرار داد.

در حال حاضر اقتصاد روسیه از یک سو به دلیل اعمال تحریم ها از سوی غرب از کاهش ارزش جهانی روبل رنج می برد و از سوی دیگر کاهش جهانی قیمت نفت در حال فشار آوردن به دولت این کشور در تأمین منابع بودجه سراسری روسیه است.

در حالی که درآمدهای نفتی و گازی بالغ بر 10 درصد از کل تولید ناخالص داخلی این کشور را در بر می گیرند اما 50 درصد از بودجه فدرال روسیه مبتنی بر این درآمدهاست که کاهش آن می تواند دولت این کشور را در تأمین منابع مالی هزینه های خود با مشکل مواجه کند.

از سوی دیگر روسیه قصد دارد تا 35 میلیارد دلار از بدهی های خارجی خود را طی ماه دسامبر سال جاری بازپرداخت کند که کاهش ارزش روبل و درآمدهای نفتی این کشور می تواند در این زمینه مشکلات جدی را ایجاد کند.

روز گذشته رئیس جدید اوپک نیز اعلام کرد که قیمت کنونی اوپک بیش از شاخص های اقتصای به منافع سیاسی برخی کشورها در کاهش قیمت نفت مربوط می شود.

وزارت اقتصاد روسیه پیشتر از ضرر 100 میلیارد دلاری این کشور از کاهش قیمت جهانی نفت و 40 میلیارد دلاری از اعمال تحریم های غرب علیه اقتصاد روسیه خبر داده بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: