کد خبر: ۴۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
در آستانه ليالي نوراني قدر، نماینده ولی فقیه در بنياد تعاون بسيج در جمع كاركنان اداره كل امور شعب غرب استان تهران بانک مهر اقتصاد به تشریح فلسفه وجودي ماه مبارك رمضان و دلايل عقلي روزه داري پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد غرب استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین رحيمي – مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد تعاون بسیج - در سخنانی با اشاره به اهميت استفاده از بركات و نزولات ماه مبارك رمضان، به اهمیت پیروی و اطاعت از دستورات الهي تاکید کرد و گفت: مطابق اشاراتی که در قرآن کریم آمده، روزه داری باعث تقویت تقوای الهي و درك حضور مستمر خداوند در زندگی می شود.
حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر تدبر و درک اهميت ماه مبارك رمضان و توشه اي كه انسان روزه دار بايد از اين ماه داشته باشد، گفت: انسان روزه دار از نيازها و خواهش هاي نفساني خود عبور می كند و با استفاده از نيروي اراده اي كه نتيجه مستقيم روزه داري است به دستاوردهاي ارزشمندتري دست می یابد از اینرو روزه، روح معنوی و ایمانی انسان را تقویت و اراده او را در اجتناب از معاصی و گناه قوی و نیرومند می گرداند.
وی رمضان را ماه خودسازی، مقاوم سازي و تزکیه عنوان کرد با اشاره به چرايي واجب شدن روزه گفت: عصري زندگي مي كنيم كه انسان اعتماد بسیاری به معلومات علمي و دانش هاي تخصصي دارد و آخرين يافته هاي دانشمندان نشان مي دهد روزه ضامن صحت و سلامتي جسمانی است از منظر روحي نيز روزه داري روح انسان را مقاوم مي كند و اراده او را براي دستيابي به مطالباتش بالا مي برد.
حجت الاسلام رحیمی خاطر نشان کرد: بنده ای كه در ميدان ايمان و عقيده از طريق روزه داري روح و جسم خود را مقاوم كرده باشد، قادر است به سایر اهداف ارزشمند نیز دست یابد.
در ادامه، محمد قضايي - رئيس اداره امور شعب غرب استان تهران - نيز در حاشيه اين مراسم با اشاره به درس هايي كه بايد از ماه مبارک رمضان، آموخت گفت: در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال نامگذاري شده، استفاده از آموزه هاي این ماه مبارك، فرصت ايده آلي است كه مي تواند ما را به سمت ارزش هاي واقعي رهنمون كند لذا روزه داري تمريني است كه از طريق آن مي توان مفهوم مقاومت و ارزش اراده را به خوبي درك كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: