کد خبر: ۴۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
بانک مرکزي ج.ا.ا در سايت خود و در بخش نظارت بانکي، در قسمت بانک‌ها و نهادهاي پولي مجاز، نام موسسه اعتباري ثامن را به‌عنوان موسسه متقاضي دريافت مجوز اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومي موسسه اعتباري ثامن؛ يکشنبه براي نخستين بار ثامن در بخش بانک‌ها و مؤسسات مجاز و ليست 42 موسسه و بانک هاي مجاز اعلامي بانک مرکزي قرار گرفت. در اين بخش نام موسسه اعتباري ثامن به‌عنوان يکي از مؤسسات متقاضي اخذ مجوز از بانک مرکزي درج شده است.
بنابراين گزارش خرداد سال گذشته اين موسسه پذيره‌نويسي سهام خود را در بازار فرابورس انجام داد و در اين مدت مراحل اخذ مجوز را پيگيري کرده است.
پيش‌ازاين سخنگويي دولت و معاون بانک مرکزي اعلام کردند موسسه اعتباري ثامن تحت نظارت بانک مرکزي است و سپرده گذران در اين خصوص نگراني نداشته باشند.
نوبخت، سخنگوي دولت در نشست خبري خود گفته بود: به همه مشتريان که در موسسه ثامن سپرده دارند اطمينان مي‌دهيم ثامن توانايي پرداخت همه سپرده‌ها و تعهدات را دارد، اين عزيزان نگران نباشند و پول آن‌ها محفوظ است. و با عنايت به اينکه بانک مرکزي اطلاع‌رساني کرد، دو تعهد بانک مرکزي در کنار ديگر تعهداتش مشخص بود يکي سازمان‌دهي موسسه‌هايي که از مجوز برخوردار نيستند. در اين راستا ما دو مجوز لازم و کافي داريم؛ از بانک مرکزي توقع کنترل داريم.
او گفت: با اقدام بانک‌ها و مؤسسات مي‌توان قدرت‌ آن‌ها را افزايش داد اين اقدامات مي‌تواند آثاري روي سپرده‌ها داشته باشد و طبيعي است که سپرده‌گذاران نگران باشند. من از اين فرصت استفاده مي‌کنم و به همه عزيزاني که در اين موسسه سپرده دارند مي‌گويم نگران نباشند. در هرجاي دنيا اگر همه باهم به بانک مراجعه کنند بانک مزبور توانايي پرداخت نخواهد داشت اما اين عزيزان نگران نباشند و پول آن‌ها محفوظ است.
 معاون نظارتي بانک مرکزي بابيان اينكه موسسه ثامن از مدت‌ها پيش درخواست مجوز خود را به بانک مرکزي ارائه کرده است، تصريح کرد: اين موسسه از سال‌هاي قبل درخواست خود را براي اخذ مجوز از بانک مرکزي ارائه کرده بود و دراين‌باره اقداماتي نظير پذيره‌نويسي در فرابرس و پرداخت سپرده قانوني به بانک مرکزي را انجام داده بود.
فرشاد حيدري گفت: بانک‌ها و مؤسسات اعتباري که تحت نظارت بانک مرکزي فعاليت مي‌کنند از سلامت نسبي و کافي برخوردار هستند. ازاين‌رو جاي هيچ‌گونه نگراني براي هم‌وطنان در خصوص سپرده‌گذاري در بانک‌ها و مؤسسات اعتباري مجاز کشور وجود ندارد.
وي افزود:‌ چتر نظارت بانک مرکزي بر شبکه بانکي گسترده است و به‌هيچ‌عنوان جاي نگراني براي سپرده‌گذاران نيست.
حيدري ادامه داد: فرآيند قانوني و رسيدگي به تقاضاي اين موسسه در حال انجام بوده و ممکن است منجر به صدور مجوز و يا ادغام با يکي از بانک‌ها و موسسه‌هاي اعتباري شود.
وي خاطرنشان کرد: درهرصورت هيچ‌گونه مشکلي براي سپرده‌گذاران اين موسسه به وجود نخواهد آمد.
معاون نظارتي بانک مرکزي گفت: از سپرده‌گذاران موسسه اعتباري ثامن تقاضا مي‌شود حسب نياز به شعب موسسه مراجعه و از خدمات آن استفاده کنند و اطمينان داشته باشند که صدور مجوز و يا ادغام موسسه با حفظ حقوق و صيانت از سپرده‌هاي آنها انجام مي‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: