کد خبر: ۴۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
مزایده سهام دولت در چهار شرکت کشت و صنعت و دامپروری دامغان، خدمات حمایتی کشاورزی، فرآوری مواد پروتئینی استان کردستان و قند دزفول 9 مرداد ماه امسال برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا؛ سیدجعفر سبحانی درباره جزئیات این مزایده گفت: 100 درصد سهم دولت در شرکت کشت و صنعت و دامپروری دامغان روی میز مزایده گذاشته می شود.
وی قیمت پایه سهام این شرکت را که در اختیار شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی است 25 هزار میلیارد ریال (2500 میلیارد تومان) اعلام کرد که فروش آن به صورت 10 درصد و در اقساط 8 ساله دریافت می شود.
سبحانی از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان دیگر شرکت 100 درصد دولتی قابل واگذاری در مزایده 9 مرداد نام برد و گفت: قیمت پایه این شرکت 7 هزار و 300 میلیارد ریال (730 میلیارد تومان) اعلام شده که 10 درصد آن نقدی و بقیه در اقساط 8 ساله وصول خواهد شد.
شرکت فرآوری مواد پروتئینی استان کردستان دیگر شرکت دولتی بود که مشاور رئیس کل خصوصی سازی از آن نام برد و گفت که شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان مالک 67 درصد سهام قصد فروش آن را دارد.
به گفته سبحانی، بقیه سهام این شرکت در اختیار بخش خصوصی بوده و اکنون سهم 67 درصدی دولت که حدود یکصد میلیارد ریال (10 میلیارد تومان) برآورد می شود به صورت 10 درصد نقد و بقیه در اقساط 7 ساله برای فروش گذاشته شده است. همچنین شرکت قند دزفول، چهارمین شرکتی است که برای این مزایده انتخاب شده و قیمت پایه آن برای 31 درصد سهم دولت 100 میلیارد ریال (10 میلیارد تومان) تعیین شده که 20 درصد نقدی و بقیه در اقساط 4 ساله از خریدار دریافت می شود و 31 درصد سهم دولت در شرکت قند دزفول در مالکیت سازمان خصوصی سازی قرار دارد.
به گفته مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی در 9 مرداد جایگاه سوخت آوج در استان قزوین نیز به وکالت از مالک آن به مزایده گذاشته می شود که قیمت پایه برای آن 22 میلیارد ریال (2 میلیارد و 200 میلیون تومان) اعلام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: