کد خبر: ۴۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
تقویت ۱۹ واحدی شاخص کل بازار سرمایه
هم‌زمان با پرترافیک شدن روزهای آتی در فصل مجامع، انگیزه چندانی بری فروش و یا حتی خرید سهام وجود ندارد.
بورس بازان انگیزه ای برای خرید و فروش سهام ندارند
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی نظاره‌گر معاملات آرام و متعادل با حضور نوسان‌گیران فروشنده سهام بود که حقوقی‌های گروه فلزی‌ها با معاملات کد به کد حامی شاخص کل بازار شدند.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهار شنبه 21 تیرماه 96 با افزایش 19 واحدی روی رقم 79 هزار و 509 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما بدون تغییر محسوسی عدد 17 هزار و 344 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 146 واحدی به رقم 87 هزار و 33  واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 71 واحدی به رقم  54 هزار و 951  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 291 واحدی عدد 177 هزار و 512  واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش سه واحدی به 909 واحد رضایت داد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران با 19 واحد، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایران و فولاد خوزستان هر یک تا 15 واحد و فولاد مبارکه با9 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 75 واحد ، معدنی و صنعتی گل گهر با 9 واحد و ایران خودرو با 6 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 134 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 525  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 40 هزار و 115  نوبت داد و ستد بود.
براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی معاملاتی کم حجم را به نظاره نشسته بود که اغلب معامله‌گران کوتاه‌مدت نگر بازار با هدف شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت، استراتژی فروش سهام را در دستور کار خود قرار دادند، هم‌زمان با پرترافیک شدن روزهای آتی در فصل مجامع، انگیزه چندانی بری فروش و یا حتی خرید سهام وجود ندارد.
امروز در نماد معاملاتی پرسر و صدای مواد ویژه لیا نیز در حالی فشار عرضه بر تقاضای سهام غلبه داشت که دعوای فروشندگان و خریداران سهام در این نماد امروز از کد حقوقی به کد حقیقی جابجا شد

نام:
ایمیل:
* نظر: