کد خبر: ۴۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
میان وزرای دو کشور امضا شد
موافقت‌نامه اصولی برای همکاری‌های راهبردی میان صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات روسیه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه به امضاء رسید.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، این موافقت‌نامه با هدف حمایت، تسهیل و توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری میان ایران و روسیه در ادامه‌ اسناد بالادستی پیش از این از سوی مقامات عالی رتبه دو کشور تفاهم شده بود، طراحی شده است.

براساس این موافقت‌نامه صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات روسیه با توان خود برای تسهیل تامین مالی شرکت‌های فعال در زمینه‌ تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه و نیز ارائه‌ پوشش مشترک در خصوص معاملات تجاری با کشور‌های ثالث از محصولات و خدمات ایرانی و روسی در سطح بین‌المللی حمایت خواهند کرد.

نوآوری‌های مالی و ایجاد سازوکار مشترک برای تفهیم ریسک با هدف تسهیل حمایت از تجارت دوجانبه دیگر محورهای این موافقت‌نامه را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این موافقت‌نامه همچنین همکاری‌های صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات روسیه را در حوزه تبادل اطلاعات فنی، مدیریت ریسک‌ها، جلوگیری از بروز خسارات و وصول مطالبات خارجی تقویت می‌کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار