کد خبر: ۴۹۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
مدیرعامل بانک سپه ضمن تشریح ویژگی های نظام تأمین مالی کشور همچنین چالش های پیش روی این نظام، به بیان راه کارها و پیش نیازهای مورد نیاز برای فراهم شدن زمینه کاهش نرخ سود بانکی پرداخت.
تبیین پیش نیازهای کاهش نرخ سود بانکی توسط مدیرعامل بانک سپهبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس با مسئولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها که به میزبانی بانک سپه برگزار شد، بانک محور بودن اقتصاد کشور را یکی از ویژگی های نظام مالی کشور عنوان کرد و گفت: هزینه جذب منابع و در نتیجه قیمت تمام شده پول در بانک های کشور بالا است لذا ضرورت دارد با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور نرخ تامین مالی در راستای افزایش سرمایه گذاری و رونق تولید کاهش یابد.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه لزوم کاهش نرخ سود تسهیلات و به تبع آن نرخ تأمین مالی در کشور را شناسایی دقیق و رفع چالش های بانک ها در حوزه های مرتبط درآمدی، هزینه ای و نرخ سود عنوان کرد و اظهار داشت: بازدهی فعالیت های اقتصادی کشور در مقایسه با نرخ سود تسهیلات پایین است لذا باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.
چقازردی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان شاخص ها و متغیرهای کلان پولی کشور پرداخت و اظهار داشت: نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات در نظام بانکی طی سال های اخیر روند نزولی داشته است.
مدیرعامل بانک سپه سهم سپرده های بلندمدت طی سال های 91 تا 94 را بیشتر از سهم سپرده های کوتاه مدت عنوان نمود و گفت: تنها در سال 95 نسبت این سهم معکوس بود و سهم سپرده های کوتاه مدت بیش از سهم سپرده های بلند مدت شده است و این امر بیانگر تعبیر رفتار سپرده گذاران و ترجیح سپرده های کوتاه مدت بر بلندمدت است که آثار مهمی در منابع و مصارف نظام بانکی دارد.
* چالش های پیش روی سیستم بانکی برای کاهش 

نام:
ایمیل:
* نظر: