کد خبر: ۴۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
علی اشرف افخمی
مدیرعامل بانک صنعت و معدن

تعامل سازنده با فعالان داخلی و خارجی اقتصادی و شناخت پیچیدگی های کسب و کار از ویژگیهای دکتر شریعتمداری است.
از روزي كه نام دكتر محمد شريعتمداري بعنوان وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم مطرح شد مي خواستم به قدر فهم و تشخيص خود مطلبي درباره ايشان بنويسم.
يكم در شرايط اقتصـاد متلاطم جهان كه هنوز از زخم بحـران مالي ســال 2008 رهايي نيافته است،
دوم در وضعيتي كه اغلب كشورهاي منطقه خاورميانه با دخالت قدرت هاي بزرگ حامي تروريسم درگير جنگ هاي خانمانسوز، آواره شدن ميليون ها انسان، بهم ريختگي اقتصادي و بروز نااطميناني هستند و
سوم در شرايطي كه كشور عزيزمان پس از سال ها تحت تحريم ظالمانه قرار داشتن با ديپلماسي فعال دولت يازدهم و دستيابي به توافق هسته اي و برجام وارد عرصة جديدي از حيات اقتصادي خود شده است، آقاي شريعتمداري وزارتخانه-اي را به دست مي گيرد كه بيش از يك سوم از توليد ناخالص داخلي كشور را در اختيار دارد. مسئوليتي كه در شرايط رقابتي و پرچالش امروز بسيار سنگين و خطير مي نمايد.
اما بنظرم ايشان ظرفيت فكري و قابليت مديريتي مناسبي براي دستيابي به موفقيت و راهبري اين وزارتخانه كليدي را دارد. سوابق اجرايي دكتر شريعتمداري حاكي از آن است كه زماني كه وزير بازرگاني بودند، به اعتراف همكاران مشكلي در حوزه تجارت داخلي و خارجي كشور وجود نداشت. تعامل سازندة ايشان با فعالان اقتصادي داخلي و بازيگران بين-المللي و شناخت عميق از سازوكار و پيچيدگي كسب و كار ازجمله عوامل مؤثر در موفقيت وي به حساب مي آيد. بعلاوه بكارگيري افراد كاربلد و آشنا به قواعد حرفه اي بازار و جسارت اعتماد و تفويض اختيار به مديران تيم همكار خود، از ويژگي هاي ديگر دكتر شريعتمداري قلمداد مي شود.
از سويي ديگر داشتن نگاه استراتژيك به مسائل، دارا بودن يك چشم انداز روشن در برنامة كاري و مثبت انديشي قطعاً مي تواند موفقيت وي را در مسئوليت جديد تضمين كند. نگاهي به برنامه ارائه شده جناب دكتر شريعتمداري و تأكيد بر «توسعه صادرات» و «حمايت از توليد داخلي» و با بهره مندي از سياست هاي اقتصاد مقاومتي مؤيد پايبندي ايشان به پيشرفت و توسعه كشور است.
مانند هر ايراني علاقمند به ترقي مملكت، آرزومندم با عملياتي شدن برنامه هاي ايشان شاهد رونق در «توليد» ، «كسب و كار» و «ايجاد اشتغال» باشيم. ليكن از ياد نبريم كه همه چيز را نبايستي از وي انتظار داشته باشيم. ساير دستگاه هاي اجرايي، تقنيني، قضايي و همچنين همة فعالان اقتصادي بايستي دكتر شريعتمداري را با آن سوابق درخشان در ايفاي مسئوليت خطير وزارت صنعت، معدن و تجارت ياري دهيم.
نيك مي دانيم كه موفقيت ايشان، موفقيت ما و موفقيت ما برترين دستاورد ملت بزرگ ايران اسلامي خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار