کد خبر: ۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
رئیس جمهور در جمع مردم گلستان:
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی گفت:‌ گلستان، استعداد بسیار فراوانی برای گردشگری دارد که قطعا در اشتغال،توسعه و آبادانی نقش موثری ایفا می‌کند و به زودی آشوراده را به عنوان یک مرکز مهم گردشگری تبدیل خواهیم کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «حسن روحانی» دقایقی پیش با حضور در جمع مردم گلستان و ورزشگاه آزادی گرگان سخنرانی کرد.

رئیس جمهور در ابتدای سخنرانی خود، اظهارداشت: آشنایی من با این استان زیبا از سالیان دراز گذشته است گرچه آن زمان هنوز به عنوان استان مستقلی نبود و من اولین بار در آغاز سال 1344 به این شهر آمدم، ماه رمضان آن سال را در این شهر بودم از آن زمان 50 سال زمان می‌گذرد اما امروز گلستان ما به مراتب از دیروز سرزنده‌تر، شاداب‌‌تر و آماده‌تر برای خدمت به ایران عزیز است.

**اعتدال یعنی تعامل، همفکری و احیاء اخلاق

وی افزود: زنان و مردان، فارس، ترکمن، بلوچ، سیستانی و همه اقوام از شیعه و سنی و همه مردم این دیار از گذشته تاریخ عاشق اسلام و قرآن و پیامبر اعظم)(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنانش با اشاره به وعده‌های پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به وعده‌هایی که پیش از انتخابات داده‌ام وفادار هستیم و وفادار خواهیم ماند. آنچه من به شما وعده دادم "نجات اقتصاد کشور"، "احیاء اخلاق در جامعه" و "تعامل سازنده با جهان" بود؛ پای وعده خود تا لحظه آخر و با همه توانم ایستاده‌ام.

وی ادامه داد: «فرهنگ اعتدال» فرهنگ توسعه، فرهنگ دوستی و برادری و اتحاد و فرهنگ تعامل با جهان به عنوان مسیر و راهی است که اسلام برای ما تعیین کرده و مردم عزیز و بزرگوار ما پای پرچم وحدت و اتحاد و تعامل ایستاده‌اند.

**برای توسعه اشتغال پایدار برنامه داریم

رئیس جمهور با اشاره به مساله اشتغال افزود:‌ برای توسعه اشتغال سرمایه گذاری کرده‌ایم تا اشتغال پایدار را به وجود بیاوریم صدها شرکت ایرانی و خارجی  برای ماه‌های آینده خود را آماده ورود به کشور ایران کرده‌اند و ما در مسیر تعامل سازنده با دنیا مسئله هسته‌ای را به مفصد می‌رسانیم شما تردید نداشته باشید که 1+5 دنیای غرب، دنیا شرق، منطقه و همه نیازمندند تا با ایران دارای تعامل سازنده باشند. 

وی تصریح کرد: ایران کشور با عظمتی است که روز به روز بر عظمت این ملت افزوده می‌شود امروز دنیا هم در امنیت منطقه و جهان به ایران نیازمند است و هم برای تحرک اقتصادی منطقه به جهان نیازمند به ایران زمین است ایران سرزمین حرکت و توسعه برای منطقه ما و برای جهان بوده و خواهد بود که در طول این 15 ماه گذشته ما حداقل 15 قدم بسیار مهم برای توافق در مسئله هسته‌ای با طرف مقابل دو طرف برداشته‌ایم. 

**دوره تحریم‌های ظالمانه تمام شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی اظهارداشت: ما امروز در نقطه‌ای هستیم که دنیا مسائل اساسی ما را در هسته‌ای پذیرفته و قبول کرده است، دنیا امروز قبول دارد که در خاک ایران غنی سازی انجام خواهد شد؛ دنیا امروز قبول دارد که ما در اراک راکتور آب سنگین خواهیم داشت، دنیا امروز قبول دارد ما تخقیق و توسعه را ادامه خواهیم داد و دنیا امروز قبول دارد ما فعالیتمان را در فردو ادامه خواهیم داد. 

وی تاکید کرد: دنیا قبول دارد که ایام پایان تحریم ظالمانه بر علیه ملت ایران است ما با برداشتن تحریم، پاره کردن زنجیرهای ظالمانه تحریم را حق مسلم ملت ایران می‌دانیم،‌ همان طور که ادامه فناوری‌های پیشرفته و از جمله هسته‌ای را حق مسلم ملت ایران می‌دانیم ما این دو مسیر را با هم ادامه خواهیم داد و تردیدی نداشته باشید که ملت ایران پیروز صحنه خواهد بود تردیدی نداشته باشید سال آینده وضع ما از امسال بهتر خواهد بود. 

**گلستان، مهد افتخارات فرهنگی و علمی است

رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد: اما گلستان عزیز، گلستان سرسبز، گلستان غیور، گلستان مسیر اتصال کریدور جنوب به شمال، استان گردشگری، استان سرزمین زیبای آشوراده استانی که در این استان ما شاهد تحول در کشاورزی در آبیاری در زه‌کشی به حول قوه الهی خواهیم بود. 

وی افزود: استان گلستان سرشار از افتخارات فرهنگی و علمی است؛ استان فخرالدین اسعد گرگانی، استان میرفندرسکی، استان میرداماد، استان بزرگان تاریخ، استان دلاوران استرآباد، استان غیور، استان عاشقان پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع)، استان هم زیستی برادرانه بین شیعه و سنی و میان ترکمن و فارس که درود می‌فرستیم به برادری شما، به وحدت شما، به اتحاد شما به این که دست به دست هم دادید استان را آباد کردید و آبادتر نیز خواهید کرد به حول قوه الهی. 

رئیس جمهور تاکید کرد: گلستان مهد شاعر بزرگ مخدوم‌قلی است،‌مهد بزرگان ادب و اخلاق است که در ساحل دریای خزر همواره برای پیروزی ایران اسلامی تلاش کرده‌اند.

**تلاش دولت یازدهم برای آبادنی استان گلستان

وی با بیان این که دولت یازدهم برنامه بسیار جامعی در راستای آبادنی گلستان دارد، افزود: اولا تصمیم گرفته شد 121 پروزه عمرانی برای کل استان وبرای شهرستان‌های مختلف به ارزش 581 میلیارد تومان ظرف در نظر گرفته شود که ان‌شاالله امسال و سال آینده عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد. 

رئیس جمهور ادامه داد: ان‌شاءالله فردا در شورای اداری استان به تفصل آن را بیان خواهیم کرد علاوه بر این 121 پروزه چند پرو‍زه مهم دیگر است که به عنوان رئیس دستگاه اجرایی کشور و منتخب شما مردم عزیز و بزرگ ایران به اطلاع شما می‌رسانم؛‌اولا زه‌کشی برای هزاران هکتار در این استان ادامه خواهد یافت تا پایان این دولت یعنی طی سال جاری سال 94سال 95 و اوایل 96 ان‌شاءالله ان چه که حتما اجرایی خواهیم کرد 22 هزار هکتار زه‌کشی است.

**بهره برداری از راه آهن گرگان مشهد و چندین سد طی 5 سال آینده

وی تصریح کرد: سدهایی که در دست اجرا داریم مثل سد قره چای، زرین گل و سایر سدهایی که ظرف امسال باید تا اوایل سال آینده به اتمام برسانیم ان‌شالله به اتمام خواهیم رساند و سد مهم نرم آب را تا پایان 5 سال آینده بهره‌برداری می‌کنیم که می‌تواند تحول بزرگی برای بسیاری از شهرستان‌های این استان ایجاد کند، ضمن این که راه آهن گرگان به مشهد مسئله بعدی است و این راه اهن می‌دانید که از سمت مشهد کار شروع شده است.

**توسعه گردشگری در گلستان

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر روحانی ادامه داد: مسئله مهم دیگر مسئله گردشگری در این استان است چرا که استعداد بسیار فراوانی برای گردشگری در این استان وجود دارد و در این 15 ماه گردشگران خارجی ما در بعضی از زمینه‌ها حدود سه برابر در بعضی موارد بیش از دو برابر گردشگرانی که وارد این کشور می‌شوند اشتغال و توسعه و آبادانی به وجود می‌آید و این استان جز استان‌هایی است که آمادگی برای جذب گردشگر دارد و ان شالله ما آشوراده را به عنوان یک مرکز مهم گردشگری تبدیل خواهیم کرد. 

** تبدیل نقطه مرزی اینچه برون به منطقه آزاد 

وی افزود: تصمیم دیگری که موجب تحول این استان خواهد شد ایجاد منطقه آزاد در منطقه مرزی اینچه برون است که اصل تصمیش اتخاذ شده و ان‌شاالله طراحی و برنامه ریزی می‌کنیم که این مرکز و منطقه تبدیل می‌شود به یک انبار بسیار بزرگی برای انواع سنگ‌های معدنی که از آسیای مرکزی می‌آید و تحول بزگی ایجاد می‌کند و ما ان‌شاالله شاهد یک توسعه بزرگ در سال‌های آینده در استان خواهیم بود. 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم به همه شهیدان به همه ایثارگران به همه جانبازان و آزادگان به ویژه آن‌هایی که تعلق به این استان دارند سلام و ادای احترام کنم و به روح بلند امام بزرگوار درود بفرستم و برای سلامتی مقام معظم رهبری که هادی و راهنمای این کشور به سمت توسعه و هدایت هستند، دعا کنم. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار