کد خبر: ۴۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
جان لیچفیلد
گاردین
ترجمه : فاطمه مهتدی
خوش شانسی امانوئل ماکرون به دلیل هزینه های سنگین آرایشی برای چهره اش با افول روبرو شده است. کاخ الیزه تایید کرد جوانترین رئیس جمهور فرانسه از زمان ناپلئون ، در سه ماه اول کار خود 26 هزار یورو صرف خدمات زیبایی آرایشی صورتش کرده است. این سئوال مطرح می شود که چرا یک رئیس جمهور 39 ساله نیازمند هزینه بیش از 250 یورودر روز برای آرایش خود است همچنین این امر قابل توجه است که ماکرون با این هزینه بالا حضور زیادی در شبکه های تلویزیونی یا عمومی نداشته است.روئسای سابق فرانسه نیز هزینه های زیادی بر روی آرایش صورت و موی خود مصرف کردند که کاخ الیزه به آنها اشاره نکرده است اما نیکولا سارکوزی و فرانسوا اولاند حضور و مصاحبه های بسیاری داشتند. اما ماکرون رئیس جمهوری است که کمتر در دید عموم بوده است. ماکرون در رقابت های انتخابات سعی کرد تا چهره یک شارل دوگل تازه را به نمایش بگذارد. ماکرون میخواست با سارکوزی و اولاند متفاوت باشد. او نمیخواست همانند سارکوزی در هر حادثه سقوط هلیکوپتری حضور داشته باشد و یا چون اولاند در هر برنامه خبری تلویزیونی شرکت کند.اما محبوبیت ماکرون در این سه ماه به 36 درصد کاهش داشت و سرعت این کاهش بسیار سریع تر از کاهش محبوب دونالد ترامپ بود. داستان آرایش گرانقیمت ماکرون به نظر بی اهمیت می رسد اما این نشانگر نقطه ضعف ماکرون است.بسیاری از منتقدان معتقد بودند وی جوانی متقلب و عجول به جای ناجی اصلاح طلب  فرانسه و اروپا است.سقوط محبوبیت ماکرون باید در متن قرار گیرد.او 66 درصد آرا را در مقابل مارین لوپن راست افراطی کسب کرد اما بیشتر آرای کسب شده وی از سوی مخالفان لوپن بود و نه طرفداران ماکرون.کاهش محبوبیت ماکرون درحالی است که رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر هنوز طرح جاه طلبانه اصلاحات اقتصادی را آغاز نکردند. الگوی "دوگل " برای رئیس جمهور ناجی زمان جنگ بود که در دوره فرانسوا میتران و ژاک شیراک ضعیف و منحل شد تصور اینکه در دوره توییتر بتوان این الگو را احیا کرد احمقانه است. ماکرون برای بازگشت سرمایه سیاسی اش به چیزی فراتر از آرایش نیاز دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار