کد خبر: ۵۰۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
توني باربر
فايننشال تايمز
ترجمه: فاطمه مهتدی
آخرين منـاظـــره تلويزيوني کانديداهاي انتخابات آلمان در حالي برگزار شد که مساله اقتصاد و معيشت يکي از مهمترين محورهاي بحث‌هاي «آنگل مرکل» صدراعظم آلمان از حزب دموکرات مسيحي و «مارتين شولتز» رقيب وي از حزب سوسيال – دموکرات و رئيس سابق پارلمان اروپا بود. شولتز در جريان اين مناظره در برابر رقيب قدرتمند، آرام و بااعتماد به نفس خود تلاش کرد که از وضعيت اقتصادي آلمان به عنوان اهرم فشار عليه مرکل استفاده کند. او در اين‌باره با سخن به ميان آوردن از «زوج شاغلي که قادر نيستند ميان درآمد و هزينه‌هاي خود توازن ايجاد کنند»سعي کرد خود را قهرمان قشري معرفي ‌کند که از نابرابري‌هاي اقتصادي جامعه آلمان زخم خورده‌اند و به اين ترتيب، آراي اين طيف از راي‌دهندگان را به صندوق خود بريزد.
او با بيان اين‌که آلمان کشوري ثروتمند است، ولي همه شهروندان آن ثروتمند نيستند، سعي در ايجاد همذات‌پنداري با افرادي کرد که از شرايط اقتصادي آلمان لطمه ديده‌اند.
در حالي که آخرين نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد که حزب دموکراتيک مسيحي آلمان از حمايت ۳۷ تا ۳۸ درصدي برخوردار است و در مقابل آن، ۲۳ تا ۲۴ درصد شهروندان نيز از حزب سوسيال- دموکرات شولتز حمايت مي‌کنند، تحليلگران معتقدند که عملکرد شولتز در مناظره تلويزيوني آخر به نسبت رضايت‌بخش بوده است و مي‌تواند در نظرسنجي‌هاي جديد، جايگاه وي را تا حدي بالا ببرد؛ اين دقيقا مشابه همان وضعيتي است که در سال ۲۰۱۳ ميلادي و در جريان رقابت مرکل با «پير اشتاينبروک» رقيب وي بعد از آخرين مناظره تلويزيوني رخ داد. همين نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد که شمار زيادي از شهرندان آلمان هنوز گزينه نهايي خود را انتخاب نکرده و در حال بررسي هستند. شولتز تمام تمرکز خود را روي جلب آراي اين طيف قرار داده و شايد اقتصاد، برگ برنده وي در اين ميان باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار