کد خبر: ۵۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
مشاور مدیرعامل و مدیر کل حراست بانک صنعت و معدن: برای اولین بار در سیستم بانکی کشور مرکز یکپارچه دیده بانی عملیات امنیتی و بخش دیتاسنتر توسط حراست بانک صنعت و معدن افتتاح شد.
افتتاح مرکز یکپارچه دیده بانی در سیستم بانکی برای اولین بار در کشور
شمس الله خدایی مهر مشاور مدیرعامل و مدیر کل حراست بانك صنعت و معدن گفت: سیستم دیتاسنتر بانک صنعت و معدن با استفاده از تکنولوژی روز و استانداردهای مربوطه جهت پردازش اطلاعات بانک در حوزه اسناد دیجیتال و فناوری اطلاعات برای اولین بار در شبکه بانکی کشور توسط این بانک راه اندازی شد.
خدایی مهر درباره معرفی بخش دیتاسنتر و مرکز یکپارچه دیده‏بانی عملیات امنیتی حراست بانک صنعت و معدن به پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن گفت: با توجه به حساسیت فوق العاده طبقه بندی اطلاعات و حرکت سیستم های سنتی به الکترونیکی و نگهداری اطلاعات به صورت دیجیتال و پردازش و انتقال امن داده ها، ضرورت ایجاد مکان امن جهت تجمیع پردازش و ذخیره سازی اطلاعات باعث شده تا این مرکز با استفاده از تکنولوژی روز و استانداردهای مربوطه به طراحی و ساخت دیتاسنتر امن جهت پردازش و نگهداری داده‏ها و اطلاعات بانک در حوزه اسناد دیجیتال (محرمانه و عادی) اقدام نماید.
وی افزود: این بخش شامل سه حوزه مجزا می باشد 1- دیتاسنتر حراست (Herasat Data Center)  2- مرکز عملیات شبکه حراست (Network Operation Center)، 3- لابراتوار امنیتی (Security Lab).
مدیر امور حراست بانک صنعت و معدن ضمن تشکر و قدردانی از حمایت مدیرعامل و اعضای محترم هیئت مدیره و نگاه ویژه ایشان به اهمیت نگهداری اطلاعات بانک خاطرنشان کرد: علاوه بر طراحی امن زیر ساخت دیتاسنتر حراست، دیگر ویژگی‏های آن این است که با بسترسازی مناسب در حوزه ارتباطات از طریق خطوط ارتباطی امن مخابراتی (MPLS) به صورت شبکه گسترده کشوری با کلیه شعب مرتبط بوده و از ارتباطی امن نیز برخوردار است.
خدایی مهر بیان داشت: از مهمترین قابلیت های دیتاسنتر، نگهداری یک نسخه از اطلاعات مهم بانک است كه به عنوان بک آپ آنلاین (برخط) و آفلاین اطلاعات عمل مي كند. 
وی تصریح کرد: همچنین از اهم وظایف این مرکز تجمیع و یکپارچه سازی کلیه سرویس های امنیتی از باب حفاظتی و نظارتی (اعم از دبیرخانه محرمانه سیستمی، کلیه سامانه های پایش امنیتی و عملیاتی و سامانه های نظارتی)، پردازش، انتقال و ذخیره سازی امن کلیه دیتای طبقه بندی شده و عادی مهم بانک است.
همچنین مدیر امور حراست بانک صنعت و معدن به قابلیت‏های مرکز مانیتورینگ عملیات شبکه بانک اشاره کرد و گفت: ناک‏ها مشکلات را در سطح ایرادات عملکرد شبکه ، سرویس‏ها و سخت‏افزار تحلیل، شناسایی و عیب‏زدایی می‏کنند. پرسنل این بخش به سرعت به اقدامات اولیه برای مرتفع کردن مشکلات می‏پردازند. برای شرایط سخت‏تری که قابل پیش بینی نیست، مانند قطع شدن برق یا بریده شدن کابل فیبر نوری، روش کار، برقراری تماس فوری با تکنسین ها و برطرف کردن مشکل است.
مدیر امور حراست بانک صنعت و معدن در پایان به حوزه و ابعاد مهم مانیتورینگ اشاره کرد و افزود: نظارت و پایش آنلاین شبکه بانک، نظارت و پایش آنلاین شبکه بانکداری، نظارت متمرکز و پایش نرم افزارهای شبکه بانک و رفتار آنها و بررسی رخدادها و ترافیک های ورودی مشکوک به حوزه‏های مختلف بانک از جمله موارد مهمی است که در بخش مانیتورینگ صورت می گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: