کد خبر: ۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
لایحه بودجه 94؛
سقف منابع هدفمندی‌ از محل حامل‌های انرژی در بودجه سال آینده تغییری نکرد و در همان 48 هزار میلیارد تومان سال جاری ثابت ماند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ در تبصره 21 لایحه بودجه سال آینده تاکید شده که در اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها مصوب 15 دی 1388 به دولت اجازه داده می‌شود در سال آینده منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور و ردیف‌های یارانه‌ای این قانون را با استفاده از روشهای پرداخت نقدی و غیرنقدی به خانوارهای هدف و نیازمند توزیع و همچنین برای ارائه خدمات حمایتی و کمک به بخش تولید هزینه کند.
 
در تبصره هدفمندی‌ یارانه‌ها در لایحه لایحه بودجه 1394 در بند (الف) درآمد حاصل از اجرای مفاد ماده 1 و 3 قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها شامل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا مبلغ 48 هزار میلیارد تومان تعیین شده است. این رقم نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.
 
اما در بند (ب) تبصره 21 تاکید شده که منابع 48 هزار میلیارد تومانی به دست آمده از افزایش قیمت حامل‌های انرژی همچنین منابع مربوط به ردیف یارانه‌ای از محل بودجه عمومی دولت بر این اساس هزینه می شود که تا مبلغ 5200 میلیارد تومان در اجرای ماده (8) قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها برای کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست اختصاص می یابد.
 
همچنین تا مبلغ 4800 میلیارد تومان به منظور اجرای بند(ب) ماده 34 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور و تا مبلغ 42 هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت نقدی و غیرنقدی موضوع ماده هفت قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها اختصاص داده می شود.
 
در بند دیگر تبصره هدفمندی‌ یارانه‌ها تاکید شده که تا مبلغ 1300 میلیارد تومان به منظور تامین بخشی از یارانه سود تسهیلات تامین مسکن حمایتی زوج‌های جوان، اقشار آسیب پذیر روستاییان، ساماندهی مسکن در بافت‌های فرسوده، سکونت گاه‌های حاشیه شهرها و مسکن مهر هزینه می شود.
 
همچنین تا مبلغ هزار میلیارد تومان برای کمک به برنامه های اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها در نظر گرفته شده است. در بند دیگری ازاین تبصره آمده که دولت مجاز به جابه‌جایی تا 10 درصد خواهد بود.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: