کد خبر: ۵۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲
آمار اشتغال در آمريكا تيتر بيشتر روزنامه‎ها از جمله واشنگتن پست بود. دستگيري وزير سابق امنيت چين به جرم فساد در روزنامه نيويورك تايمز، افزايش نرخ روبل و طرح امارات متحده عربي و مصر براي كاشت گندم سرتيتر مسكو تايمز و ديلي استار لبنان بود.
آمار اشتغال در آمريكا تيتر بيشتر روزنامه‎ها از جمله واشنگتن پست بود.دستگيري وزير سابق امنيت چين به جرم فساد در روزنامه نيويورك تايمز، افزايش نرخ روبل و طرح امارات متحده عربي و مصر براي كاشت گندم سرتيتر مسكو تايمز و ديلي استار لبنان بود که در ذيل آنها را ميخوانيد.

افزايش آمار اشتغال در آمريكا

واشنگتن پست: اقتصاد آمريكا با رشد خوب بازار كار همراه بوده است. برطبق آمار در ماه نوامبر 321 هزار شغل تازه ايجاد شده است كه نشانه بازگشت و بهبودي بازار كار آمريكا ميباشد. آمار حاكي از آن است كه نرخ بيكاري 8/5 درصد باقي مانده است . دولت فدرال با اعلام گزارشي اعلام كرد اقتصاد اين كشور باعث افزايش اشتغال شده است و اين بالاترين ارقام در سه سال اخير است. اين پيشرفت درحالي رخ ميدهد كه كشورهاي اروپايي در سرازيري ركود اقتصادي افتادهاند. اقتصاد دانان معتقدند درصورت ادامه رشد در بازاركار قدرت خريد افزايش مييابد.
 
دستگيري وزير سابق امنيت چين به جرم فساد مالي

نيويورك تايمز: ژو يونگكانگ وزیر امنیت عمومی سابق چین، به اتهام فساد و افشای اسناد مهم دولتی، بازداشت و از حزب کمونیست چین اخراج شد. 

شماری از همکاران و بستگان او نیز با دستگیر و با اتهامات مربوط به فساد روبرو هستند. حركت اخير نشانگر سياست دولت شي جين پينگ در مبارزه با فساد است كه ميخواهد نشان دهد حتي اعضايش نيز از اين امر مستثني نیستند. از زمان به قدرت رسیدن شی جین پینگ به عنوان رییس جمهور و رهبر حزب کمونیست چین، اقدامات گسترده ای برای سرکوب فساد در میان مقامات دولت و حزب کمونیست انجام شده است.
 
افزايش نرخ روبل

مسكو تايمز: ارزش روبل با توجه به عملكرد بانك مركزي روسيه به شدت تقويت شد. مداخله بانك مركزي پس از سقوط شديد روبل و يك روز بعد از سخنراني ولاديمير پوتين درباره تلاش مقامات براي رفع مشكل صورت گرفت. بانك مركزي با تزريق 2.6 ميليارد دلار از ارزش روبل حمايت كرده است كه باعث افزايش ارزش روبل در روز جمعه شد. بانك مركزي روسيه در يازده دسامبر درباره افزايش نرخ سودهاي بانكي براي حمايت از ارزش روبل ديداري را برگزار خواهد كرد.
 
طرح كاشت گندم در صحراي مصر 

ديلي استار: مصر و دو شركت اماراتي قصد دارند تا طرح كاشت گندم در صحرا را عملي كنند تا باعث تقويت قابليتهاي دولت قاهره باشد. 

كشور مصر بزرگترين واردكننده گندم در جهان است و مدتها خواستار خودكفايي در اين بخش بوده است. متخصصان معتقدند كاشت گندم در صحرا باتوجه به شرايط جوي،هيچ منطق اقتصادي ندارد ولي اين امر باعث توقف شركت‌هاي اماراتي نشده كه به دنبال تبديل صحرا جنوب مصر به منطقه كاشت گندم مي‌باشند.
ابوظبي از رئيس جمهور مصر عبدالفتاح السيسي كه وعهده ايجاد شغل و استفاده از ميليونها هكتار صحرا را داده حمايت كرده است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار