کد خبر: ۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
تقويت درآمد مازاد چين در تيتر روزنامه نيويورك تايمز ، افزايش اختلافات ائتلاف حاكم در انگلستان ، دزدي رژيم صهيونيستي از منابع گازي لبنان و تزلزل بيشتر در ركود اقتصادي ژاپن در تيترهاي گاردين و ديلي استار و فايننشال تايمز بود.

به گزارش روزنامه تجارت، تقويت درآمد مازاد چين در تيتر روزنامه نيويورك تايمز ، افزايش اختلافات ائتلاف حاكم در انگلستان ، دزدي رژيم صهيونيستي از منابع گازي لبنان و تزلزل بيشتر در ركود اقتصادي ژاپن در تيترهاي گاردين و ديلي استار و فايننشال تايمز بود كه آنها را در ذيل ميخوانيم.

تقويت درآمد مازاد چين با كاهش نرخ نفت

نيويورك تايمز: درآمد مازاد چين در ماه نوامبر با ركورد قابل توجهي افزايش يافت كه ناشي از كاهش قيمت دربازاره نفت و فولاد و ديگر اقلام بود كه هزينه كميرا در بخش واردات به خود اختصاص داده استاين درحالي است كه صادرات كالاهاي چيني در بازارهاي جهاني رشد خوبي داشته است. تلاشهاي سخت بانك مركزي چين براي جلوگيري از هرگونه تغيير در ارزش پولي كشور باعث افزايش رقابت در عرصه كالاهاي چيني در خارج از كشور شده است. اداره گمركات مركزي چين اعلام كرد درآمد مازاداين كشور به 54.47 ميليارد دلار رسيده است .

افزايش چالش اقتصادي در ميان ائتلاف حاكم در انگلستان

گاردين: اختلاف ميان ائتلاف محافظه كاران به رهبري ديويد كامرون و ليبرال دموكراتها به رهبري نيك كلگ برسر مسائل اقتصادي چون ميزان ماليات يا كاهش در كسري بودجه افزايش يافته است. نخست وزير انگلستان در مقالهاي نوشت ليبرال دموكراتها نتوانستند درباره برنامههاي محرك اقتصادي تصميم گيري كنند. قابل ذكر است ليبرال دموكراتها نسبت به سياست كاهش ماليات اعتراض دارند .نشانههاي عميق شدن اختلاف ميان دو ائتلاف پيش از انتخابات ميان دورهاي بيشتر خود را نشان داده است. دو ائتلاف پذيرفتند تا برنامه كسري ساختاري بودجه سال 2017 را كنار بگذارند ولي اختلافات بزرگي بين دو حزب وجود دارد.

دزدي اسرائيل ازمنابع نفت و گاز لبنان

ديلي استار لبنان: نبيه بري سخنگوي مجلس اعلام كرد اسرائيل به طور گسترده درحال دزدي از منابع نفت و گازي لبنان در زيرسطح دريا است. كه در سواحل جنوبي لبنان قرار دارند. او با اشاره به منبع موثق گفت اسرائيل به طور خاص دست به كشيدن منابع گازهاي زيرسطح درياي لبنان به سوي مرزهاي جنوبي كرده است كه هزينه بسيار كميداشته است. وي تاكييد كرد دولت لبنان در سال جديد ميلادي اقدام به صدور موجوز براي اكتشاف گاز خواهد كرد.

ركود ژاپن بدتر ميشود

فايننشال تايمز: وضعيت ركود اقتصادي در ژاپن بدتر از حد انتظار است و اقتصاداين كشور 1.9 درصد كوچك شده است درحالي که این رقم در پیشبینیها فقط 1.6 درصد بود.همچنين گزارشها از آمار پايين در توليد ناخالص داخلي خبر ميدهد و به ترديدها درباره تلاش دولت براي بهبود رشد اقتصادي دامن زده است برطبق گزارش كابينه دولت ميزان توليد داخلي از ماه جولاي تا سپتامبر كوچك شده است .

ارقام جديد ضربه تازهاي به دولت شينزو ابه است كه خواستار انتخابات زودهنگام شده است . اگرچه تعهد ابه در اعمال ماليات مصرفي سياست قابل توجهي در دولت وي بود ولي تلاشهاي ابه نتوانسته اقتصاد ژاپن را بهبود بخشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار