کد خبر: ۵۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
«طراحی نشانه» و «طراحی پوستر» در بازار کتاب
«طراحی پوستر» و «طراحی نشانه» جدید‌ترین عنوان‌های مجموعه کتاب‌های «مبادی مباحث کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری» از سوی انتشارات فاطمی روانه بازار کتاب شد.
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه کتاب‌های «مبادی مباحث کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری» بر اساس مباحث آموزشی در سطح کارشناسی رشته طراحی گرافیک به تازگی از سوی انتشارات فاطمی به چاپ رسیده است. تفاوت کتاب‌های این مجموعه با سایر کتاب‌های این رشته در این است که مباحث و دیدگاه‌های معمول یا سنتی آموزش طراحی گرافیک به صورت بازنگری شده و با توجه به نیازهای روز تألیف و تدوین شده‌اند. «طراحی پوستر» و «طراحی نشانه» جدید‌ترین عنوان‌های این مجموعه هستند که به تازگی منتشر و روانه بازار کتاب شده‌اند.
 
هدف از انتشار این مجموعه، افزودن دانش نظری و مهارت‌های کاربردی دانشجویان طراحی گرافیک و علاقه‌مندان به این رشته است. در این کتاب‌ها برای استفاده بهتر دانشجویان و درک بهتر مطالب، در پایان هر فصل تمرین‌هایی آورده شده است و تألیف آن‌ها به‌گونه‌ای است که می‌تواند برای عموم علاقه‌مندان، هنرجویان و مدرسان این رشته به صورت کتابی راهنما، مفید باشد.
 
طراحی پوستر
پوستر به شکل و شمایل امروزی، به عنوان رسانه‌ای محیطی بیش از صد و پنجاه سال است که یک پدیده مهم به شمار می‌آید و همچنان مورد توجه طراحان گرافیک است. اگر معماران آرزو داشته باشند در طول عمر کاری‌شان دست‌کم یک برج آسمان‌خراش طراحی کنند، طراحان گرافیک نیز خیلی دوست دارند در زمینه پوستر رقابت کنند و در پرونده کاری‌شان دست‌کم چند نمونه پوستر موجود باشد و در این زمینه، سفارش کار داشته باشند.   



با وجود گسترش سیستم‌های نوظهور و متنوع اطلاع‌رسانی، پوستر هم‌چنان به عنوان یک رسانه محیطی موثر و جذاب اطلاع‌رسان در سراسر جهان نقش و کاربرد خاص خود را حفظ کرده است. شهرهای بزرگ دنیا محل‌های نصب ویژه‌ای را برای پوسترها در نظر گرفته‌اند و طراحان گرافیک با علاقه‌ بسیار، طرح‌های زیبایی را در مقابل دید مخاطبان قرار می‌دهند که نقش مهمی در زیباسازی بصری شهرها ایفا می‌کند. در مراکز آموزشی گرافیک، در مقاطع مختلف، آموزش طراحی پوستر از اهمیت خاصی برخوردار است که به طور معمول در این برنامه‌ها به قواعد پایه طراحی پوستر توجه چندانی نمی‌شود.
 
این کتاب که در شش فصل و به صورت گام به گام به آموزش طراحی پوستر پرداخته، حاصل تجربه سال‌ها تدریس اصول و مبانی طراحی پوستر در مقطع کارشناسی ارتباط تصویری است که می‌تواند برای فراگیری هنرجویان و دانشجویان رشته گرافیک و نیز دیگر شیفتگان هنر پوسترسازی بسیار کارساز و راه‌گشا باشد. تمرین‌های این کتاب حاصل سال‌ها تجربه در تدریس سرفصل طراحی پوستر است که معمولاً در سال‌های پایانی دوره کارشناسی رشته گرافیک ارائه می‌شود. سعی نگارنده بر این بوده است که مهم‌ترین تمرین‌ها، ساده و به‌طور خلاصه بیان شوند.
 
 کتاب «طراحی پوستر» از مجموعه کتاب‌های «مبادی مباحث کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری» به قلم مصطفی اسدالهی با شمارگان 1000 نسخه و با بهای 19000 تومان از سوی انتشارات فاطمی منتشر شده است.
                                                           
طراحی نشانه

واژه «نشان» و «نشانه» به هر چیز محسوسی گفته می‌شود که ما را از وجود، یا احتمال وجود، حضور، واقعیت یا حالت چیز دیگری مطلع می‌کند. بخش مهمی از روابط انسانی متکی بر نشانه‌هاست. در علوم انسانی و سایر رشته‌های علمی نیز نشانه‌های تخصصی آن رشته بسیار است، مانند نشانه‌های تخصصی در علوم پزشکی، شیمی، ریاضی، برق و الکترونیک، موسیقی، زبان، مذهب و فرهنگ‌های مختلف.


    

نویسنده در این کتاب به مباحث نظری و مفاهیم کلی درباره نشانه نپرداخته، بلکه به شرایط و چگونگی ساخت‌وساز نشانه در روند طراحی گرافیک توجه شده است، این‌که یک نشانه در ارتباط تصویری باید چه خصوصیاتی داشته باشد، در طراحی آن باید به چه‌ چیزهایی توجه کرد و برای رسیدن به یک نشانه مناسب، در طراحی آن باید از چه مراحلی گذشت؟
 
این کتاب در یازده بخش به آموزش گام به گام طراحی و اجرای نشانه پرداخته، با ارائه مباحث آموزشی، مثال‌ها و تمرین‌هایی در زمینه طراحی نشانه، راهنمایی برای ساخت‌وساز، طراحی و اجرای یک نشانه است و مخاطبان این کتاب دانشجویان، هنرجویان و عموم دست‌اندرکاران طراحی و آموزش «نشانه» برای ارتباط تصویری مناسب و مؤثر هستند.
 
کتاب «طراحی نشانه» از مجموعه کتاب‌های «مبادی مباحث کارشناسی طراحی گرافیک در ارتباط تصویری» به قلم مسعود سپهر را انتشارات فاطمی با شمارگان 1000 نسخه و بهای 15000 تومان، چاپ و روانه بازار کتاب کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار