کد خبر: ۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
یک فعال بازار سرمایه عملکرد رییس سازمان بورس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بازار سرمایه باید از تغییر مدیریتی استقبال کند زیرا تغییر مدیریت باعث شکوفایی بازار می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛عظیم ثابت کارشناس بازار سرمایه به تغییر مدیریت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: تغییر مدیریت باید مثبت تلقی شود، زیرا اگر مدیریت‌ها تغییر کنند فرد جدید با ایده‌های بهتر، پویایی بیشتر و اجرای برنامه‌های جدید‌تر وارد مجموعه می‌شود. بنابراین باید از تغییر مدیریت استقبال کنیم، زیرا اگر تغییری ایجاد نشود از پویایی مجموعه جلوگیری خواهد شد.

وی افزود: اگر رفتارهای احساسی در خصوص تغییر مدیریت در بازار دیده می‌شود دور از منطق است، زیرا تغییر مدیریت برای ایجاد شکوفایی بازار سرمایه لازم است. به‌طوری که قبل از سکان‌داری صالح‌آبادی در سازمان بورس مشکلات زیادی در بازار وجود داشت که با حضور وی مشکلات برطرف شد، بنابراین برای پیشبرد بهتر اهداف بازار سرمایه نیاز است هرازگاهی تغییراتی در مدیریت ایجاد شود.

این کارشناس بازار سرمایه به انتظارات فعال بازار سرمایه و سهامداران از مدیر جدید اشاره کرد و گفت: مدیریت جدیدی که قرار است از این پس سکان بازار سرمایه را در دست گیرد، باید با جایگاه بازار سرمایه آشنا بوده و تعامل خوبی با فعالان این بازار داشته باشد، زیرا بازار سرمایه پتانسیل‌های زیادی داشته و باید تلاش کنیم با هماهنگی تمام عناصر اهداف بازار سرمایه را محقق کنیم.

ثابت اضافه کرد: بنابراین بیشترین انتظار فعالان بازار از مدیر جدید این است که گوش شنوا داشته باشد و با شرکت‌های بورسی، کارگزاری و هلدینگ‌ها ارتباط موثری برقرار کند. همچنین با انرژی و ایده‌های جدید اهداف مدیریت قوی را به پیش ببرد. بنابراین از این تغییر باید به عنوان فرصت جدید برای بازار سرمایه نگاه کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این‌که گزینه‌ی جدیدی که برای مدیریت سازمان بورس مطرح شده است، سابقه فعالیت در بازار پول و سرمایه را دارد به عملکرد صالح‌آبادی اشاره کرد و افزود: رییس سازمان بورس عملکرد مطلوبی طی 10 سال گذشته از خود به جای گذاشت، زیرا در مقطعی که مدیریت بازار سرمایه را برعهده گرفت بازار دارای مشکلات زیادی بود ولی وی با شجاعت و شهامت توانست سکان این بازار را برعهده بگیرد.

وی اضافه کرد: در دوره ریاست وی قانون برنامه‌ی سرمایه و قانون نهادهای مالی تصویب شد و شرکت‌های سبد‌گردانی، شرکت‌های مشاوره و رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری نیز صورت گرفت. همچنین خصوصی‌سازی شرکت‌های بزرگ در این مقطع انجام شد و وی ریاست سازمان بورس را در سه دوره ریاست جمهوری تجربه کرد.

علی صالح‌آبادی بعد از یک دهه سکانداری بازار سرمایه ریاست سازمان بورس را به فطانت‌فرد تحویل می‌دهد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: