کد خبر: ۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷
معاون صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران گفت: در مجموع يازده هزار فروند شناور و 74 بندر ماهيگيري در آبهاي شمال و جنوب کشور فعال است.
به گزارش تجارت آنلاین،به نقل از شبکه اطلاع رساني جامعه دريايي ايران (مانا)؛علي اصغر مجاهدي با بيان اينکه بزرگترين ناوگان دريايي کشور متعلق به ناوگان ماهيگيري است ، گفت : حدود 11هزار فروند شناور ماهيگيري ثبت شده در کل کشور وجود دارد که   
7500 فروند در سطح قايق ،3100 فروند در کلاس لنج و54 فروند هم در سطح کشتي قرار دارد.
 
وي در ادامه با اشاره به 74 بندر ماهيگيري موجود در شمال و جنوب کشور گفت: بيشترين بنادر کشور مربوط به ماهيگيري است .
 
مجاهدي در باره مراکز تخليه و بارگيري صيد افزود: در مجموع در شمال و جنوب کشور بيش از90 نقطه صيادي در سواحل کشور عمليات تخليه وبارگيري وتدارک و پشتيباني از ناوگان را انجام مي دهد.
 
معاون صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات ايران يادآور شد: عمده صيد در شمال کشور با روش صيد ساحلي است که با بندر سرو کار ندارد و عمليات صيد آنها به طور مستقيم در ساحل انجام مي شود و تنها صيد کيلکا ماهيان در شمال کشور به بندر متکي است.
 
وي درباره صيد در جنوب کشور هم گفت : تقريبا تمامي عمليات صيد در جنوب کشور از طريق شناورها انجام مي شود و به صورت محدودي نيز صيد ساحلي صورت مي گيرد.
 
مجاهدي اظهار داشت: به طور متوسط در هر 30 کيلومتر از سواحل جنوب و شمال کشور يک نقطه يا يک بندر شيلاتي در کشور وجود دارد.
 
معاون صيد و بنادر ماهيگيري سازمان شيلات با بيان اينکه استان هرمزگان بيشترين تعداد بنادر ماهيگيري را دارد ، تصريح کرد: اين استان با 27 بندر و پس از آن بوشهر با 24 بندر داراي بيشترين بنادر ماهيگيري در کشور است.
 
همچنين بيشترين ميزان تخليه صيد در دو استان هرمزگان و سيستان و بلوچستان انجام مي شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شیلات ، صید ، بنادر ، شناور
نام:
ایمیل:
* نظر: