کد خبر: ۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تراکم جمعیت در مرز مهران گفت: شش سالن سرپوشیده و ۱۵ مدرسه و مسجد برای اسکان اضطراری زائران در نظر گرفته شده است.
به گزارش تجارت آنلاين، حسین درخشان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه به منظور پوشش امدادی به زائران حرم مطهر سید الشهدا ستاد خدمت رسانی در مهران تشکیل شده است، افزود: بیش از100 امدادگر در زمینه خدمت رسانی به زائران فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هشت تیم امداد جاده‌ای در محور ایلام مهران مستقر است، تصریح کرد: با برپایی درمانگاه اضطراری و با حضور پزشک، پرستار و تجهیزات کامل دارویی پوشش درمانی عزاداران اربعین حسینی را برعهده دارند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به اسکان اضطراری ۱۹ هزار تن در استان ایلام طی روزهای اخیر اشاره کرد و یادآور شد: شش سالن سرپوشیده و ۱۵ مسجد و مدرسه برای اسکان اضطراری زائران در نظر گرفته شده است که هر یک ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر ظرفیت اسکان زائران را دارند.

وی به تراکم جمعیت زائر برای ورود به کشور عراق در نقاط مرزی مهران اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به تراکم جمعیت امکان تردد به وسیله خودرو وجود ندارد و به همین دلیل شش تیم موتورسوار متشکل از امدادگر به همراه کیف کمک‌های اولیه برای امدادرسانی به زائران از خروجی مهران تا پایانه مرزی را پوشش امدادی می‌دهد و بالگرد جمعیت هلال احمر نیز برای پوشش امدادهوایی در پایانه مرزی مهران مستقر شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار