کد خبر: ۵۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
نیویورک تایمز نوشت؛
همه اقتصادهای اصلی بر روی زمین همزمان با موجی از رشد اقتصادی که به اشتغال زایی منجر خواهد شد روبه رو شده‌اند.
جهان در آستانه موج سراسری رشد اقتصادی
همه اقتصادهای اصلی بر روی زمین همزمان با موجی از رشد اقتصادی که به اشتغال زایی منجر خواهد شد روبه رو شده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، یک دهه بعد از مواجهه جهان با بحران اقتصادی یک شاخص کلیدی از احیای اقتصاد جهانی دیده می‌شود. همه اقتصادهای اصلی بر روی زمین همزمان با موجی از رشد اقتصادی که به اشتغال زایی منجر خواهد شد روبه رو شده‌اند.
بر اساس این گزارش بسیاری از اقتصاددان‌ها نسبت به اینکه فواید حاصل از رشد اقتصادی به طبقاتی خارج از طبقه تحصیل کرده، ثروتمند و مرتبط با حکمرانان  سیاسی که بیشتر غنایم کشورها را در دست خود دارند برسد تردید دارند.  با این حال همین که همه اقتصادهای در حال توسعه جهان رو به رشدند خود منبع امیدواری است. هیچ تضمینی وجود ندارد که این توسعه عادلانه‌تر باشد.
به گزارش نیویورک تایمز، برت کوپلین اقتصاددان ارشد انگلیسی در این باره گفته که جهان به بازیگران اصلی و ستاره‌های عرصه اقتصادی معدود، کمتر وابسته است.
اگر اتفاق بدی در یک اقتصاد بیافتد این حقیقت که رشد جهانی یک مساله فراگیر است این اطمینان را به شما می‌دهد که این رشد پایدارتر است.
بر اساس این گزارش آمریکا که بزرگترین اقتصاد جهان است در نهمین سال رشد اقتصادی است. چین بر ترس از توقف ناگهانی رشد اقتصادی چند دهه اخیر فایق آمده است. اروپا اخیرا از بحران‌های ناکار آمدی سیاسی در آمده و به یک سردمدار رشد اقتصادی تبدیل شده است. حتی ژاپن نیز در حال رشد است هر چند افزایش قیمت نفت سبب کاهش تولید آن شده است. برزیل هنوز با رکود مواجه است اما نشانه هایی از بهبود اوضاع اقتصادی در آنها دیده می‌شود.
بر اساس این گزارش، نتیجه امیدوار کننده است اما یکی از دلایل آسیب پذیری می‌تواند تصمیمات غیر قابل پیش بینی سران کشورهای جهان باشد.
تهدیدات هسته‌ای میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون یکی از این دلایل ترس است.
خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز می‌تواند اروپا را در مورد قواعد تجارت به ویژه در حوزه مالی دچار سردرگمی کند.
از طرف دیگر وعده ترامپ به خروج از توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی نیز یکی از این تردیدهاست.
نیویورک تایمز جدولی از رشد اقتصادی در سراسر جهان نیز منتشر کرده است.
بر اساس این گزارش، مارتین شیپبوور مدیر عامل شرکت او ال ایکس که یک شرکت تبلیغاتی در 41 کشور جهان است گفته است: ما عادت داشتیم با این تفکر که بازارهای غربی از نظر سیاسی با ثبات هستند کار کنیم با این حال پذیرفتیم که بازارهای اصلی ریسکی هستند.
این روزها با خروج بریتانیا از اروپا و ریاست جمهوری ترامپ وارد مرحله جدیدی از بی‌ثباتی اقتصادی شده‌ایم. این چیزی است که ما را نگران می‌کند.
به گزارش نیویورک تایمز، اقتصاد جهانی با رشد 3.9 درصد در امسال روبه رو بوده که در مقایسه با 3.7 درصد در سال گذشته و 3.2 درصد در سال 2016 رشد قابل توجهی داشته است. با این حال پیش از بحران اقتصاد جهانی رشد جهانی اقتصاد اغلب بیش از 4 درصد بود.  
بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در فروم های اقتصاد جهانی در هفته گذشته در خصوص شاخص های ریسک، 93 درصد پاسخ دهندگان به پرسشنامه ها معتقدند تهدیدات سیاسی یا اقتصادی بیشتر شده است.
79 درصد از احتمال بروز یک درگیری نظامی خبر دادند و 73 درصد از افزایش ریسک بر قواعد تجارت جهانی خبر داده اند.
این گزارش‌ها هشداری علیه رشد بی عدالتی اقتصادی و تهدیدات امنیت سایبری و افزایش حوادثی است که ناشی از تغییرات آب و هوایی است.
به گفته مارکارتا درزینک اقتصاددان در فروم اقتصاد جهانی، بسیاری از این خطرات به طور سیستمیک در حال افزایش‌ هستند. نتایج فاجعه بار آن برای بشریت و اقتصاد است.
بر اساس این گزارش در لهستان و برزیل، مشاغل آنلاین روز به روز ببشتر می شود.
در سراسر اروپا تبلیغات مربوط به فروش خانه توسط بنگاه‌های معاملات ملکی دو برابر تبلیغات مربوط به اجاره‌خانه شده است و این نشان دهنده این است که مردم پول بیشتری دارند.
بحران جهانی یک دهه پیش با بحران وام مسکن در آمریکا آغاز شد که به موجی از فاجعه ختم شد.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز، پیش بینی می شود 19 کشور حوزه یورو رشد اقتصادی 1.9 درصدی را شاهد باشند.
در اسپانیا ، یونان و ایتالیا جوانان هنوز با نرخ بالایی از بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند. سوال اینجاست که آیا سرمایه گذاری‌های جدید سبب تامین متریال جدید به اندازه توسعه خواهند شد یا خیر.
کارخانجات در آلمان، فرانسه، هلند و پرتغال بر اساس داده‌های یک کمپانی اقتصادی با تمام ظرفیت شان در حال تولیدند تا از پس تقاضا بر بیایند.
بیشترین نگرانی از جانب واشنگتن است. جایی که دولت ترامپ مکررا مکزیک و چین را برای برهم زدن تعادل روابط تجاری شان با آمریکا تهدید می‌کند.
بن می اقتصاددان دانشگاه اکسفورد می‌گوید: هنوز یک جنگ واقعی تجاری رخ نداده است. این یک نگرانی عمده است. تاثیر چنین جنگی بر رشد اقتصادی جدی خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار