کد خبر: ۵۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
زنگهای هشدار به صدا درآمد
تجارت آنلاین: برف امروز تهران آزمونی برای شهرداری پایتخت بود تا آمادگی خدمات رسانی اش در مواقع بحرانی محکی جدی بخورد. آزمونی که به اعتقاد برخی از جمله اعضا شورای شهر توانست شهرداری تهران را غافلگیر کند.
غافلگیر شدن شهرداری تهران در یکشنبه برفی
تجارت آنلاین: برف امروز تهران آزمونی برای شهرداری پایتخت بود تا آمادگی خدمات رسانی اش در مواقع بحرانی محکی جدی بخورد. آزمونی که به اعتقاد برخی از جمله اعضا شورای شهر توانست شهرداری تهران را غافلگیر کند و اوضاع ترافیکی و خدمات رسانی در پایتخت را به حالت نیمه تعطیل درآورد.
تاخیر در خدمات رسانی اتوبوس ها و تاکسی ها، ازدحام مسافران در مترو، یخ زدگی معابر و نبود امکانات حمل و نقل کافی را بسیاری به رد شدن شهرداری تهران در آزمون برفی تهران تعبیر می کنند که با وجود تعطیلی مدارس و شلوغ نبودن خیابان های شهر نتوانست از پس اوضاع برآید. هر چند در این میان بودند کسانی که عملکرد شهرداری را مثبت عنوان می کردند اما برای کسانی که ساعتها در صف مترو و اتوبوس ماندند و مجبور شدند با افزایش 50 درصدی قیمت اپلیکیشن های موبایلی که ان هم نمادی از سو استفاده از بارش برف بود به محل کار و یا خانه بر گردند.
در همین رابطه عضو شورای شهر تهران نسبت به عملکرد شهرداری تهران در پی بارش برف انتقاد کرد و گفت: علی‌رغم اینکه اعتبارات ویژه‌ای برای برف‌روبی پیش‌بینی شده است اما عملکرد شهرداری تهران قابل قبول نیست.
مجید فراهانی در جریان چهل‌ویکمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بارش برف در شهر تهران اظهار کرد: متأسفانه مدیریت شهری در پی بارش برف در شهر تهران غافلگیر شد و این در حالی است که در بسیاری از مناطق شهر تهران شهروندان با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.
وی تصریح کرد: بسیاری از درختان در معابر شکسته و به‌روی خودروها افتاده و این در حالی است که در بسیاری از خیابان‌های سطح شهر تهران شاهد حضور کمرنگ مدیران و عوامل شهرداری تهران هستیم.
عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: در حالی شاهد عدم خدمت‌رسانی از سوی عوامل شهرداری تهران در پی بارش برف در تهران هستیم که در سال‌های گذشته اعتبارات ویژه‌ای جهت برف‌روبی اختصاص یافته است به‌طوری که در سال 95، 33 میلیارد تومان و در سال 96، 30 میلیارد و 500 میلیون تومان برای این بخش پیش‌بینی شده است.
فراهانی گفت: علی‌رغم تمام این اعتبارات اما شاهد مشکلات عدیده شهروندان در پی بارش برف در شهر هستیم.
وی با تأکید بر این نکته که شهرداری تهران در پی بارش برف غافلگیر شده است، گفت: متأسفانه در مرکز شهر شاهد مشکلاتی در خصوص کمبود اتوبوس و تاکسی هستیم.
عضو شورای شهر تهران گفت: من ابتدا این تذکر را به خودم و در نهایت از شهرداری تهران نیز درخواست می‌کنم به این موارد توجه داشته باشد.
این عضو شورای شهر تهارن در حالی از غافلگیری شهرداری می گوید که سازمان هواشناسی اخطار داده، با توجه به کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح روز دوشنبه یخ‌زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین‌شهری و احتمال ریزش بهمن به‌سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.
در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: به شهروندان گرامی توصیه می‌شود از سفر غیرضروری خودداری کرده و در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و به‌خصوص زنجیر چرخ استفاده نمایند.
به‌دلیل کاهش شدید دما در غالب نقاط کشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت بهینه در سوخت و انرژی به‌ویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی توصیه می‌شود.
با توجه به افت دما به زیر صفر و عدم ذوب برف، بار برفی سنگین روی درختان موجب شکستن شاخه‌های آنها می‌شود. توصیه می‌شود در اسرع وقت شهرداریها و هموطنان عزیز با تکان دادن درختهای انباشته از برف نسبت به سبک کردن بار روی آنها اقدام نمایند.
هشدار هواشناسی که نشان از بحرانی تر شدن اوضاع جوی و یخ زدگی و افت دما در روز دوشنبه دارد از همین حالا دوباره زنگ های هشدار را به صدا درآورده چشم همه دوباره به شهرداری پایتخت دوخته شده تا ببینند دوشنبه شهرداری از آزمون یخ و سرما موفق بیرون می آید یا خیر!؟

نام:
ایمیل:
* نظر: