کد خبر: ۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
رییس انجمن صنفی شرکت‌های ریلی وجود هرگونه بازار سیاه فروش بلیت قطارهای مشهد در روزهای نزدیک به اربعین را رد کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛حسن موسوی نژاد با بیان این مطلب تصریح کرد: با توجه به وجود یک شبکه سراسری فروش بلیت در کشور که برنامه تمام قطارها را به شکل آنلاین و یکپارچه ارائه می‌کند اساسا امکان سوءاستفاده و تشکیل بازار سیاه در روزهای شلوغ وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه برای دریافت بلیت نهایی و حاضرشدن در سکوی ایستگاه قطار نیاز به مدارک شناسایی کامل وجود دارد اظهار کرد: این مساله باعث شده تنها مسافران واقعی که بلیت خود را از طریق سامانه‌ها و یا آژانس‌های مسافرتی تهیه کرده‌اند امکان ورود به قطار را داشته باشند و این مساله دست سودجویان در استفاده از امکان پیش خرید بلیت‌ها و فروش با قیمت بالاتر آن را در روزهای شلوغ بسته است.
 
رییس انجمن صنفی شرکت‌های ریلی به امکان حذف شدن بعضی تخفیف‌ها از سوی شرکت‌های حمل و نقل ریلی در ایام پیک سفر اشاره کرد و گفت: معمولا شرکت‌های ریلی در ایامی که تقاضا برای مسافرت پایین است در بعضی از مسیرها امکان ایجاد برخی تسهیلات و تخفیفات در بهای بلیت‌هایشان را به وجود می‌آورند تا برنامه حرکتی قطارها پرشده و شرکت ضرر ندهد.
 
وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه در ایام پر سفری مانند اربعین معمولا برنامه‌های قطارها از مدت‌ها پیش رزرو می‌شود شرکت‌ها تخفیف‌های خود را برمی‌دارند که این مساله این شائبه را به وجود می‌آورد که قیمت افزایش یافته است. در شرایطی که این طور نیست و مکانیزم‌های درنظرگرفته شده برای فروش بلیت قطار اساسا امکان تشکیل بازار سیا و بالارفتن قیمت‌ها در ایام تعطیل را به وجود نمی‌آورد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: تجارت آنلاین ، قطار ، مشهد
نام:
ایمیل:
* نظر: