کد خبر: ۵۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
تقویت ۲۴۴ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملات متعادل و به نسبت کم‌حجم در بورس بودند که رها شدن فنر قیمت‌ در بازار ارز همچنان باعث شده تا انتظار برای بازگشت معامله‌گران از چهارراه استانبول به «جنب پل حافظ» شکل گیرد.
کوچ سرمایه گذاران از تالار حافظ به چهارراه استانبول
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملات متعادل و به نسبت کم‌حجم در بورس بودند که رها شدن فنر قیمت‌ در بازار ارز همچنان باعث شده تا انتظار برای بازگشت معامله‌گران از چهارراه استانبول به «جنب پل حافظ» شکل گیرد.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه 25 بهمن ماه 96 با افزایش 244 واحدی روی رقم 98 هزار و 347 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 38 واحدی عدد 17 هزار و 643 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 301 واحدی به رقم  105 هزار و 638 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 175 واحدی به رقم 69 هزار و 855 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 513 واحدی عدد  209 هزار و 451 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی روی رقم یک هزار و 108 واحد ایستاد.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 335 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 737 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 67 هزار و 596 نوبت داد و ستد بود.
ارزش معاملات بازار نقد بورس تهران اندکی بیش از 138 میلیارد تومان بود.
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران با معاملاتی متعادل و به نسبت کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی روبرو بود که بورس‌بازها همچنان در گروه خودرویی‌ها و قطعه‌سازان و همچنین ساختمانی‌ها به دنبال ترسیم بازدهی هستند.
در این بین برخی تک‌سهم‌ها در حالی با صف خرید ناپایدار روبرو هستند که نه‌تنها از روند سودآوری مستمری برخوردار نیستند، بلکه به طور دقیق علت اقبال حقیقی‌ها به این سهم‌ها مشخص نیست، از جمله این تک‌سهم‌ها می‌توان به سایپا دیزل یا توکاریل اشاره کرد که معلوم نیست بر اساس چه تحلیلی این نمادهای معاملاتی با اقبال بورس‌بازها روبرو شده است.
به گزارش فارس، از دیگر اتفاق‌های قابل تأمل بازار سهام نمایش ارزش معاملات روزانه با اعداد و ارقامی است که با توجه به حجم واقعی معاملات سهام انگشت تعجب را به سمت تابلوی معاملات بازار سهام نشانه گرفته است.
بر اساس این گزارش نگاهی به بیشترین ارزش معاملات سهام و اوراق مالی موردمعامله در بورس تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون اوراق بدهی از جمله صکوک اجاره سایپا یدک، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان، اوراق مشارکت شهرداری مشهد معاملات کدبه‌کد پتروشیمی خلیج‌فارس و پتروشیمی شازند و در نهایت فولاد مبارکه اصلی‌ترین معاملات امروز بورس تهران در نمایش ارزش معاملات این بازار را برعهده داشته‌اند.
به گزارش فارس، کوچ معامله‌گران از تالار شیشه‌ای به چهارراه استانبول هم‌زمان با رها شدن فنر قیمت‌ها در بازار ارز در حالی است که به نظر می‌رسد همچون چرخه‌های زمانی پیشین، دوباره موجی جدید از خریداران سهام به سمت تحصیل سهم‌های ارز محور و یا تحت تأثیر قیمت‌های جهانی گرایش یابد.
در این بین اقدام بانک مرکزی برای انتشار اوراق مشارکت ارزی در حالی می‌تواند مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرد که راه‌اندازی بازار ثانویه این اوراق در بورس و فرابورس می‌تواند انگیزه‌ای جدید را برای باقی ماندن در بازار متشکل سرمایه برای معامله‌گران فراهم آورد.


نام:
ایمیل:
* نظر: