کد خبر: ۵۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
مدیرعامل بانک توسعه صادرات خبر داد؛
صالح آبادی گفت: در راستای ترغیب و تشویق شرکت های صادرکننده برای حضور موثر و فعال در عرصه صادراتی، تصمیم به گسترش تسهیلات برای مشتریان شرکت کننده در بورس کالا گرفتیم.
تسهیلات ویژه برای عرضه کنندگان کالا در بورس و صادرکنندگان

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی صالح آبادی، درباره اقداماتی که این بانک برای افزایش فعالیت های صادراتی به اجرا رسانده است، اظهار کرد: امسال در بخش گردش سرمایه حدود صد هزار میلیارد تومان از منابع  صندوق توسعه ملی برای گسترش صادرات نزد این بانک سپرده گذاری شده است.

صالح آبادی ادامه داد: برخی از صادرکننده ها نسبت به شرایط  وام و تسهیلات اعطایی کمی گلایه مند بودند که با رویکرد جدید دولت نسبت به حمایت های بیشتر، توانستیم رضایت آنها را کسب کنیم. در حال حاضر سرمایه ای که صندوق توسعه صادرات برای گسترش طرح های صادراتی در نظر گرفته است با نرخ تسهیلات 11 الی 12 درصد و با بازپرداختی 7 ساله در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات افزود:این بانک در حد اختیارات خود در راستای تنظیم بازار پولی و اعتباری کشور، تدوین بازار ارزی و ایجاد ابزار های مورد نیاز تجار در عرصه های بین المللی اقدام به فراهم آوری زمینه های گشایش اعتبارات اسنادی یوزانس و افزایش اعتباری بین بانکی گسترده ای کرده است.

وی اضافه کرد:همچنین این بانک برای برقراری و گسترش روابط کارگزاری و اخذ فاینانس ها در حوزه ارزی توانسته حدود 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی اخذ کند که این منابع به پروژه های صادرات محور غیر نفتی تخصیص می یابد.

این مقام مسئول بیان کرد: هرچند که با اختصاص این مقدار منابع، تمام بخش های تجاری و صادرات پوشش داده نمی شود و نیاز به حمایت بیشتر احساس می شود اما قرارداد هایی در فاینانس های خارجی برای مشارکت پروژه های اقتصادی و صادراتی انعقاد کرده ایم که به خودی خود فصل جدیدی را برای گسترش فعالیت های اقتصادی رقم می زند.

صالح آبادی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات برای افزایش سرمایه مورد نیاز خود تمرکز بر گردش مالی حساب ها دارد و برای تحقق این امر تسهیلات مناسب و منطقی را برای استفاده کنندگان در نظر گرفته است. سیاست این بانک بر مبنای ارز آوری و گسترش توانمندی واحد های تولیدی برای سود آوری و اقتدار کشور است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات تاکید کرد: این بانک در راستای تحقق برنامه های توسعه ای کلان کشور و سیاست های کلی بانکداری تنها به واسطه گری می پردازد و به همین خاطر نماد های بورسی خود را واگذار کرده است. البته همچنان در بورس کالا که تناقضی با سیاست های مذکور ندارد، فعالیت های خود را دنبال می کند.

وی تشریح کرد: بورس کالا ایران در صادرات محصولات با کیفیت و شفاف نقش بسزایی دارد، ازاینرو  برای سهولت خدمات دهی این بانک و همچنین خدمات گیری مشتریان، شعبه ای در بورس ایجاد کرده ایم تا متقاضیان در نقل و انتقالات حواله های خود دچار مشکل و اتلاف وقت نشوند.

صالح آبادی ابراز کرد: علاوه بر حضور شعبه فعال، این بانک تسهیلات ویژه ای با شرایط استثنایی برای مشتریانی که محصولات خود را در بورس کالا عرضه می کنند، در نظر گرفته است.

این مقام مسئول مطرح کرد: در راستای ترغیب و تشویق شرکت های صادرکننده برای حضور موثر و فعال در عرصه صادراتی، تصمیم به گسترش تسهیلات برای مشتریان شرکت کننده در بورس کالا گرفتیم.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات خبرداد: تاکنون تفاهم نامه و قراردادی برای گسترش همکاری مابین این بانک عامل و بورس کالا ایجاد نشده  است. 

وی ادامه داد: البته اگر از جانب بخشی عمده ای از مشتریان این درخواست مطرح شود، تقاضای آنها در نخستین فرصت مورد بررسی قرار می گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: