کد خبر: ۵۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
مصطفی قلی خسروی مطرح کرد؛
رئیس اتحادیه صنفی مشاورین املاک تهران گفت: افزایش قیمت، رونق لحظه ای را به بار می آورد، اما بعد از مدتی کوتاه توان خرید مردم پایین آمده و بازار مسکن از رونق می افتد. این امر منجر به رکود در بازار می‌شود.
نوسان ارز، طلا، بورس و حامل‌های انرژی موجب رکود در بازار مسکن می‌شود

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج اصناف با بیان اینکه در نوسان قیمت مسکن در بازار چهار مؤلفه دخیل هستند، تشریح کرد: بورس، طلا، دلار و حامل‎های انرژی مؤلفه های اثر گزار در بازار مسکن هستند و این مؤلفه ها افزایش مسکن را رقم می زنند. 
قلی خسروی در ادامه با بیان اینکه اتحادیه  خواستار افزایش قیمت نیست اضافه کرد:  افزایش قیمت، رونق لحظه ای را به بار می آورد، اما بعد از مدتی کوتاه توان خرید مردم پایین آمده و بازار مسکن از رونق می افتد. این امر منجر به رکود در بازار می شود.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران معتقد است هیچ مشاور املاکی باعث نوسان قیمت به صورت شبکه ای و باند بازی نمی شود زیرا اگر قیمت بالا رود باعث کم رونق شدن بازار مسکن می شود و تنها مشاورانی که خودشان سازنده و فروشنده هستند، ممکن است چنین کاری کنند که این عده تعدادشان کم است،  اعضاء اتحادیه با این رویه بسیار مخالف هستند.
خانه خالی از سکنه در تهران نداریم/ برخی صاحبان برج‌های تهران با رانت وام مجدد می گیرند
وی با بیان اینکه واژه  آپارتمان خالی درست نبوده تصریح کرد:  بنده به عنوان رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک خانه‌ی خالی در شهر تهران را درک نمی کنم به دلیل اینکه هیچ عقل سالمی نیست که خانه اش را خالی نگه دارد. 
وی تعداد محدودی از برج ها را خالی از سکنه خواند و اضافه کرد: باید از واژه خانه خالی برای تعداد محدودی از برج ها استفاده کرد و دلیل خالی بودن این برج‌ها نیز وام‌هایی است که صاحبان برج ها از بانک‌ها با رانت می گیرند.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران اضافه کرد:عده ای به دلیل بازی های سیاسی و اقتصادی می گویند این تعداد خانه خالی داریم  ولی این موضوع واقعیت نداشته و باید ساخت و ساز به ویژه در بافت‌های فرسوده فعال باشد. 
قلی خسروی بر نوسازی بافت های فرسوده تاکید و اضافه کرد: این بافت ها باید از حالت فرسوده خارج شده و برنامه برای زیرساخت ها، مراکز تفریحی و فضای سبز برای آن در نظر گرفته شود.
به اعتقاد رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران برای بررسی  ساخت و سازها در تهران باید مولفه هایی را درنظر گرفت، مهمترین مولفه  موالید و مهاجرت بوده زیرا جلوی آنها را نمی توان گرفت و باید مسکن مورد نیاز تامین شود.
وی از طرح کد رهگیری به عنوان یکی از ابتکارات خود نام می برد و می‌افزاید: در صنف مشاورین املاک کد رهگیری مسکن را رقم زدیم تا کمک برای شفاف سازی معاملات مسکن توسط مشاورین املاک باشد ولی متاسفانه اجرای این طرح با وقفه چهار ساله به خوبی انجام نشد و هر سازنده مسکن می توانست دفتر معاملات راه اندازی کرده و کد رهگیری بزند.
به گفته قلی خسروی، روزی 14000 معامله مسکن در سطح شهر تهران انجام می شود و اگر کسانی که به دلیل عدم اطلاعات حقوقی دچار مشکل شوند و وظیفه اتحادیه صنفی مشاورین املاک تهران است  برای آگاهی مردم شبکه اطلاعات حقوقی را ایجاد کند.
قلی خسروی درباره مقابله با تخلفات در بنگاه های مسکن اظهار کرد: به دنبال ایجاد بازرس در سطح اتحادیه صنف مشاورین املاک تهران است تا مشاورین خود ناظر بر فعالیت شان باشند و این کار باعث کاهش تعدد جرم خواهد شد.
مصطفی قلی خسروی در خصوص عملکرد شهرداری در مدیریت شهرتهران معتقد است: برای اداره کردن شهری همچون تهران مدت 210 روز بسیار کوتاه است و نمی توان به این سرعت قضاوت کرد و برای ارزیابی بهتر عملکرد شهردار باید یک سال زمان داده شود تا مشخص شود عملکرد شهرداری با توجه به درآمدهای آن نظیر عوارض و بودجه سالانه چگونه  است.
به باور قلی خسروی هر فردی در این سطح مسئولیتی را می پذیرد می خواهد بهترین عملکرد را داشته باشد و این امربستگی به توان مالی مجموعه و زمان لازم را دارد.
مصطفی قلی خسروی ایجاد بنای جدید اتحادیه مشاورین املاک، احداث زائر سرا در مشهد مقدس، دانشگاه علمی کاربردی مشاورین املاک و کد رهگیری ملک از افتخارات خود خواند
در پایان درباره فعالیت های خود گفت: در سال 1370 به اتحادیه مشاورین املاک آمدم و در سال‌های 1378 رئیس اتحادیه صنفی مشاورین املاک تهران شدم. در آن زمان با حدود 13 نفر پرسنل آغاز به کارکردیم و پس از مدتی به دلیل کوچک بودن محیط کار بنا فعلی ساختمان صنف مشاورین املاک را بنا کردم.
رئیس اتحادیه صنفی مشاورین املاک تهران ادامه داد: یک زائر سرا در مشهد مقدس و دانشگاه علمی کاربردی برای صنف مشاورین املاک بنا کردم و پس از مدتی که من به عنوان رئیس اتحادیه 85 درصد آرا را آوردم و چون هیئت مدیره در  آن زمان می توانستند بلاتفاق رای گیری داخلی به استناد یک حرکت جدید رئیس را تغیر دهند من پذیرفتم، چون قانونمند هستیم و مدت چهار سال را به استراحت پرداختم.
قلی خسروی یکی از افتخارات خود را تاسیس دانشگاه علمی کاربردی صنف مشاورین املاک در سال 1390 می‌داند و اضافه می‌کند: هدف از تاسیس این دانشگاه افزایش سواد حقوقی مشاورین املاک بود.
به گفته قلی خسروی هرکس به مردم خدمت کند در اصل دوستدار خدا و قرآن و نظام خواهد بود و کارهای انجام شده در زمان مدیریت وی برای افزایش توان اتحادیه و بهبود وضعیت صنف مشاورین املاک بوده است.  گفت و گو : محمد رضاییان

نام:
ایمیل:
* نظر: