کد خبر: ۵۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
همه آنچه درباره قیمت و مشخصات فنی کوئیک باید بدانید
اواخر دی ماه امسال براساس اعلام شرکت سایپا فروش فوری و پیش‌فروش خودروی کوییک آغاز شده بود. سایپا در این بخشنامه برای کوییک دنده‌ای ساده قیمت 32 میلیون و 900 هزار تومان، اتوماتیک فول 39 میلیون و 800 هزار تومان و اتوماتیک فول‌پلاس 42 میلیون تومان را پیشنهاد کرده بود.
ورود کوئیک به بازار خودروی ایران
در آئینی با حضور مدیرعامل سایپا عرضه خودروی کوئیک در بازار آغاز شد.
اواخر دی ماه امسال براساس اعلام شرکت سایپا فروش فوری و پیش‌فروش خودروی کوییک آغاز شده بود. البته نکته قابل توجه در فروش کوییک عدم تعیین قیمت نهایی آن است. سایپا در این بخشنامه برای کوییک دنده‌ای ساده قیمت 32 میلیون و 900 هزار تومان، اتوماتیک فول 39 میلیون و 800 هزار تومان و اتوماتیک فول‌پلاس 42 میلیون تومان را پیشنهاد کرده بود.
سایپا کوئیک ( به انگلیسی Quick ) نام یکی از جدیدترین محصولات شرکت خودرو سازی سایپا  است . محصولی که طراحی آن را کاشناسان و مهندسین ایرانی با استفاده از چندین سال تجربه در زمینه تولید خودرو ، انجام داده اند . در این محصول سعی شده از امکانات و تجهیزات رفاهی جدید استفاده شود تا کوئیک محصولی با استاندارد های جهانی را تولید و وارد بازار کنند . با توجه به ویژگی های این خودروی ایرانی به نظر می رسد شرکت سایپا به اهداف خود برای عرضه یک ماشین اسپرت رسیده است .

*طراحی ظاهری و بدنه
زمانی که به کوئیک از نمای جلو نگاه می کند چراغ های کشیده آن ظاهری تحاجمی را نمایش میدهد ، البته نباید از نقش خطوط برجسته روی کاپوت هم در ایجاد این ظاهر چشم پوشی کرد . چلو پنجره کوئیک از محفظه مشبک و یک نوار که لوگوی سایپا وسط آن قرار داده شده است تشکیل شده ، در قسمت طرفین سپر چراغ های مه شکن قرار گرفته و در قسمت میانی قسمت عبور هوا که به صورت زنبوری شکل طراحی شده است . شرکت سایپا سعی کرده است با ایجاد تغییرات ریز چهره کوئیک را از محصول دیگرش یعنی ساینا ، متفاوت جلوه دهد که تا حدودی به این خواسته خود رسیده است .
در نمای کناری شاهد باربند پایه کوتاه در قسمت سقف و گلگیرهای پلاستیکی اضافه شده به سپر جلو و عقب هستیم که از قسمت رکاب و پایینی در ها به هم متصل هستند ، احتمالا شرکت سایپا برای هم سو سازی کوییک با فرم رایج هاچ بک های کراس این تغییرات را اعمال کرده است .
هر چند  کوئیک در نمای عقب استایل شبیه به تیبا 2 دارد اما استفاده خوب از عناصر طراحی باعث شده است ، نمایی اسپرت و ظریف را شاهد باشیم .  چراغ‌های دو تکه‌ عقب در کنار فرم سپر و در صندوق کوئیک به خوبی حس اسپرت بودن را به مخاطب القا می کند . به نظر می رسد در این بخش طراحان سایپا به خوبی از تجربه خود استفاده کرده و طراحی زیبا و پخته را پیاده کرده اند .

*بخش داخلی سایپا کوئیک
می رسیم به نمای داخلی ، جایی که شرکت سایپا تلاش خود را برای به روز رسانی و همگام سازی این محصول خود با محصولات روز دنیا انجام داده است . استفاده از یک صفحه نمایش در قیمت میانی ، مجرای تهویه مطبوع در زیر آن و دکمه های کنترل سیستم صوتی و سیستم کنترل مرکزی که با چیدمانی منطقی ، ساده و شیک نمایی مدرن و نسبتا راضی کننده را به وجود آورده است ، نشان میدهد سایپا از این نظر سعی در ایجاد تفاوت داشته و در آن موفق هم بوده است .  این نمای داخلی خوب ، در کنار امکاناتی که به کوئیک اضافه شده است بدون شک می تواند انتظارات خیلی ها را برآورده کند . امکانات و آپشن هایی مانند سیستم استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، کروز کنترل، قابلیت اتصال به سیستم مالتی مدیا از طریق بلوتوث ، صندلی برقی چند حالته برای راننده، گیربکس اتوماتیک ، .هشدار سرقت با بوق خودرو و بازشدن درب‌ها در هنگام تصادف ، سیستم ورود بدون کلید ، دوربین و سنسور دنده عقب ،  سیستم کنترل پایداری ، آینه های برقی ، سیستم ضد سرقت (ایمبولایزر) ، قفل مرکزی ، قفل شدن اتوماتیک درب ها در سرعت بالای 10 کیلومتر و … .

*بخش موتور سایپا کوئیک

سایپا Quick از یک موتور 4 سیلندری با حجم 1503 سی سی ، 1.5 لیتری استفاده می کند . این موتور قادر است 87 اسب بخار قدرت با گشتارو 128 نیوتن متر تولید کند . با توجه به عرضه این محصول در 4 مدل ST ، SE ، SE-A و SE-A LUX ، با جعبه دنده و مصرف سوخت متفاوتی رو به رو هستیم . در مدل‌های ST و SE مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر هستند و به یک جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته و در مدل های SE-A و SE-A LUX  مصرف سوخت ۷٫۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک CVT . نکته دیگر در مورد تفاوت این مدل ها استفاده از فرمان هیدرولیکی در ST و SE و فرمان برقی در SE-A و SE-A LUX است ، تفاوت هایی که در مجموعه قابل توجه است .

*آپشن ایمنی

کوئیک را می توان یکی از پر آپشن ترین محصولات شرکت سایپا دانست ، در کنار امکانات و آپشن های رفاهی که در بخش قبلی نام برده شد ، آپشن های ایمنی را هم اضافه می کنیم . کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو ، سامانه‌های ایمنی متنوع مانند سیستم ترمز ضد قفل (ABS) ، سیستم ترمز EBD برای توضیع  نیروی ترمز به صورت الکترونیکی میان چرخ‌ها ، ترمزگیری اضطراری (BA) ، سیستم کنترل پایداری (ESC) و سیستم «پایش فشار باد تایرها» (TPMS) .

*ورود رسمی کوئیک به بازار
امروز محسن جهرودی مدیر عامل سایپا در مراسم آغاز عرضه خودروی کوئیک با اشاره به اینکه 100 دستگاه از این خودرو تحویل مشتریان می‌شود و در آینده نیز به موازات تولید، عرضه این خودرو ادامه خواهد داشت در خصوص قیمت این محصول، اظهارداشت: این خودرو تازه وارد سبد محصولات شده بنابراین هنوز نمی‌توان قیمت نهایی و دقیق آن را اعلام کرد. با این حال کسانی که این خودرو را پیش خرید کرده‌اند، با همان قیمت‌های قبلی خودرو به آن‌ها تحویل داده خواهد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون 4000 دستگاه خودروی کوئیک پیش فروش شده و تا پایان سال جاری پیش‌فروش جدیدی نخواهیم داشت، افزود: بعد از اجرای تعهدات قبلی سال آینده هم این خودرو مجددا پیش فروش خواهد شد.
مدیرعامل سایپا اضافه کرد: تغییر نرخ ارز بر تمام خودروسازان تاثیرگذاشته و هزینه‌های آن‌ها را افزایش داده که امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده، هیجانات ارزی فروکش کند تا تغییرات هزینه‌ای را محاسبه کنیم.
جهرودی در پاسخ به اینکه آیا دو خودروی ساینا و کوئیک، استانداردهای 85 گانه جدید را پاس خواهند کرد،گفت: چهار مورد از استانداردهای 85 گانه مربوط به خودروهای سنگین است، بنابراین خودروهای سبک باید 81 استاندارد را پاس کنند که دو خودروی ساینا و کوئیک تمام استانداردها را پاس می‌کنند.
وی درباره زمان از رده خارج کردن پراید افزود: پراید باید از سبد محصولات حذف شود و این موضوع در برنامه ما قرار دارد. در این زمینه امیدواریم با خودروی جدیدی که از یک برند مشهور جهانی به تولید خواهیم رساند، پراید نیز از رده خارج شود.
مدیرعامل سایپا درباره مذاکرات اخیر با شرکت پژو ستیروئن اظهار داشت: مذاکراتی با مدیر عامل پژو سیتروئن داشتیم که نتایج خوبی نیز در برداشت که در آینده نیز مشخص خواهد داشت.
وی درباره هدف خودروسازان از عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: برخی از خودروهای تولیدی ما و دیگر خودروسازان داخلی اختلاف قیمت با بازار پیدا کرده‌اند، بنابراین اگر بتوانیم این محصولات را در بورس کالا عرضه کنیم، این اختلاف قیمت به خودروسازان و نه مانند وضعیت فعلی به دلالان و واسطه‌ها می‌رسد. به طور کلی عرضه و تقاضا است که قیمت یک محصول را تعیین می‌کند و بورس کالا در این زمینه مناسب است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار