کد خبر: ۵۸۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷
با انتشار گزارش اشتغالزایی آمریکا صورت گرفت؛
تجارت آنلاین: گزارش بازار کار آمریکا نشانگر آن است که در ماه فوریه تعداد رشد فرصت های کاری به 313 هزار شغل، بیشترین میزان در بیش از یک سال و نیم گذشته رسیده است.

گروه بین الملل : گزارش بازار کار آمریکا نشانگر آن است که در ماه فوریه تعداد رشد فرصت های کاری به 313 هزار شغل، بیشترین میزان در بیش از یک سال و نیم گذشته رسیده است. هرچند این آمارها احتمال افزایش نرخ بهره را افزایش داده، اما کند شدن رشد دستمزدها به 2.6 درصد حکایت از آن دارد که نرخ تورم تنها به صورت تدریجی افزایش خواهد یافت.افزایش فرصت های کاری و استخدام در آمریکا به دلیل کاهش مالیات تجارت های بزرگ از سوی دولت ترامپ بوده است. مصرف کنندگان نیز پس از کاهش مالیات این شرکت ها با سرعت بیشتری خرید کردند.دراین میان تعرفه فولاد و آلومینیوم ممکن است باعث بیکاری عده زیادی در این بخش شود. زیرا شرکت ها و کارخانه های مرتبط با فولاد از جمله خودروسازان، تولید کنندگان کنسرو با افزایش قیمت فولاد مجبور به افزایش قیمت محصولات خود خواهند شد و با خسارت روبرو می شوند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی اندکی کاهش داشت و موجب شد تا طلا برای دارندگان ارزهای غیردلاری ارزان شود. در عین حال کند شدن رشد دستمزدها ممکن است انتظار 4 نوبت افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری میلادی را تضعیف کند. این خوش‌بینی وجود دارد که کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا در بازار کار آمریکا منجر به رشد سریعتر دستمزدها و رسیدن نرخ تورم به رقم هدف گذاری شده 2 درصد خواهد شد.

درحالی که با انتشار گزارش ماه فوریه مشاغل آمریکا وحشت از تورم و بالا بردن سریع‌تر نرخ بهره، کاهش یافت، ۳ شاخص اصلی سهام وال‌استریت تقریبا ۲ درصد جهش کردند.به گزارش رویترز، روز جمعه درحالی که با انتشار گزارش ماه فوریه مشاغل آمریکا وحشت از تورم و بالا بردن سریع‌تر نرخ بهره، کاهش یافت، ۳ شاخص اصلی سهام وال‌استریت تقریبا ۲ درصد جهش کردند.یک ماه پیش بازارها به شدت با گزارش مشاغل آمریکا که نشان می‌داد دستمزدها رشد قابل توجهی دارند که می‌تواند باعث ایجاد تورم شود، به وحشت افتادند. این منجر به ایجاد نوسانات شدید و یک سقوط در قیمت سهام جهان شد. با این که بازارها تدریجا رشد کردند اما این حس‌وحال همچنان در آنها به صورت ذخیره باقی ماند.اما روز جمعه پس از این که گزارش اشتغال آمریکا نشان داد که مشاغل غیرکشاورزی آمریکا ۳۱۳۰۰۰ شغل افزایش داشته‌اند اما میانگین دستمزد ساعتی تنها ۰.۱ درصد رشد کرده است، نگرانی‌های تورمی کاهش یافت. دستمزدها در ماه ژانویه ۰.۳ درصد رشد کرده بودند.در کنار داده‌های مشاغل آمریکا سهام با کم شدن ترس‌ها از جنگ تجاری و فروکش کردن تنش‌های هسته‌ای کره‌شمالی، پس از این که رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد که برای دیدار با رهبر آن کشور آماده می‌شود، باعث تقویت بازار سهام شدند.شاخص صنعتی داوجونز ۴۴۰.۵۳ واحد یا ۱.۷۷ درصد جهش کرد و در ۲۵۳۳۵.۷۴ واحد به کار خود پایان داد.اس‌اندپی۵۰۰ با افزودن ۴۷.۶ واحد یا ۱.۷۴ درصد در ۲۷۸۶.۵۷ واحد بسته شد.کامپوزیت نزدک ۱۳۲.۸۶ واحد یا ۱.۷۹ درصد جهش کرد تا به ۷۵۶۰.۸۱ واحد برسد.با این که شاخص داو ۴.۸ درصد از رکوردهای ماه ژانویه خود پایین‌تر است اما نسبت به پایینترین مقادیر ماه فوریه ۸.۵ درصد رشد کرده است. اس‌اندپی هم ۳ درصد از رکوردهای ماه ژانویه پایین‌تر است اما از پایین‌ترین مقادیر ماه فوریه خد ۱۰ درصد بالاتر ایستاده است.

آسیب تعرفه های ترامپ به درآمد آمریکا

موسسه اعتبارسنجی اس ان پی گلوبال اعلام کرد، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومنیوم ممکن است منجر به کاهش نرخ رشد درآمدهای مالیاتی ایالات این کشور شود. رویترز، موسسه اعتبارسنجی اس ان پی گلوبال اعلام کرد، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومنیوم ممکن است منجر به رشد اقتصادی ای شود که کندتر از میزانی است که ایالت ها در پیش بینی های بودجه ای خود لحاظ کرده اند.این موسسه در گزارشی نوشت، تعرفه های واردات 25 درصدی بر فولاد و 10 درصدی بر آلومنیوم ممکن است منجر به وقوع یک جنگ تجاری و افزایش نرخ تورم شود.در ادامه این گزارش آمده است: «چنین نتیجه ای ممکن است به معنای کاهش نرخ رشد درآمدهای مالیاتی باشد و وضعیت مالی ایالت ها را که چند سالی است در شرایط امطلوبی قرار دارد بیش از پیش تحت فشار قرار دهد». به گفته اس ان پی، افزایش هزینه های واردات فولاد و آلومنیوم در ایالت هایی نظیر میزوری، لوئیزیانا، کنتیکات و مریلند که در آنها این محصولات بیش از 5 درصد وارداتشان را تشکیل می دهند احساس خواهد شد. تعرفه های تلافی جویانه وضع شده بر محصولات آمریکایی نیز ممکن است بر 11 ایالتی که در آنها صادرات بیش از 10 درصد تولید ناخالص داخلی شان را تشکیل می دهد اثر بگذارد.تعرفه های اعلام شده از سوی ترامپ اسکات واکر، فرماندار جمهوری خواه ویسکانسین را نیز نگران کرده است. وی هفته گذشته از ترامپ خواسته بود در تصمیم خود تجدیدنظر کند.همچنین شهرهای امریکا در صورتی که وابستگی سنگینی به صادرات داشته یا اقتصادهای آنها بر فولاد و آلومنیوم ارزان قیمت وارداتی متکی باشد، با مشکلات مشابهی مواجه خواهند شد.اس ان پی بدون اشاره به نام شهر خاصی گفته: «در شهرهای کوچکتر که صنایع سنگین صادرات محور بر سایر بخش های اقتصادی غلبه دارد، تغییر در روند صادرات ممکن است موجب اینجاد اختلال اقتصادی و تشدید وضعیت اعتباری شود.» پس از آنکه دونالد ترامپ دستور بالا رفتن تعرفه واردات آلومینیوم و فولاد را امضا کرد، قیمت آلومینیوم در بازار داخلی آمریکا افزایش یافت. بر همین اساس از امروز قیمت آلومینیوم برای شرکت‌هایی که از این عنصر به عنوان مواد اولیه استفاده می‌کنند،‌ افزایش یافته است. هم‌اکنون اعمال تعرفه‌ها باعث شده که قیمت آلومینیوم در بازار داخلی آمریکا نسبت به بازار فلزات لندن افزایش داشته باشد. هم‌اکنون قیمت هر تن فلز آلومینیوم در بازار لندن برای تحویل در سه ماه آینده 2106 دلار قیمت‌گذاری می‌شود که پیش‌بینی می‌شود، با اعمال تعرفه 10 درصدی قیمت آلومینیوم در آمریکا هم‌اکنون بالای 2200 دلار باشد. اخیرا رییس بانک مرکزی اروپا، ماریو دراگی، در مورد مواضع ترامپ درباره وضع تعرفه، هشدار داد. او گفت موج اولیه‌ای که این قانون ایجاد خواهد کرد خیلی بزرگ نخواهد بود اما نگرانی بزرگتری وجود دارد. دراگی گفت: آن‌چه من را نگران می‌کند این است که هر شما هر بحثی راجع به تجارت داشته باشید، به اعتقاد من باید از طریق یک چهارچوب چندجانبه آن را حل‌وفصل کنید. تصمیمات یک‌جانبه خطرناک هستند. رییس بانک مرکزی اروپا اضافه کرد که اقدامات تجاری اخیر ترامپ، برای روابط سالم تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا، خوب نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار